Strategia skrojona na miarę Twojego biznesu
Tworzymy skuteczne strategie B2B, które łączą wiele kanałów marketingowych i efektywnie realizują cele biznesowe. Budujemy świadomość brandów oraz zainteresowanie produktami i usługami. Docieramy do osób zaangażowanych w proces decyzyjny po stronie klienta i pomagamy pozyskiwać leady w ramach prowadzonych kampanii. Rozumiemy znaczenie synergii pomiędzy marketingiem a sprzedażą, dlatego zestawiamy wszystkie potrzeby Twojego biznesu i koncentrujemy się na wynikach.
Jak podchodzimy do strategii B2B?
Zrozumienie potrzeb biznesowych
Zaczynamy od głębokiej analizy Twojej firmy pod kątem oferowanych produktów i usług, grup docelowych, dotychczasowych doświadczeń z marketingiem B2B, konkurencji, a także pozycji na rynku, dojrzałości biznesu i rozpoznawalności marki. Podczas pierwszych spotkań rozmawiamy głównie o Twojej firmie, a nie naszej ofercie, bo jesteśmy przekonani, że tylko dobre zrozumienie Twoich celów biznesowych pozwoli nam stworzyć skuteczną strategię marketingową firmy.
Human-2-human
B2B oznacza business-to-business, ale firmy zawsze tworzą ludzie. Dlatego dokładnie analizujemy grupy docelowe, aby precyzyjnie docierać do kluczowych decydentów i pomagać w budowaniu profesjonalnych relacji między Tobą a Twoimi klientami. Mamy na uwadze zarówno najwyższe szczeble w hierarchii, jak i specjalistów, ekspertów i managerów, którzy mogą rozpoczynać proces decyzyjny po stronie klienta. Następnie szukamy kanałów, w których przebywa Twój target i tworzymy komunikację dopasowaną do każdej grupy.
Indywidualne podejście
Największym błędem w tworzeniu strategii marketingowej dla sektora B2B jest zastosowanie tej samej ścieżki wobec różnych firm. Branża oraz rodzaj działalności nie powinny definiować całej strategii działań, bo najważniejsza jest Twoja marka, która ma konkretne cechy. Szukamy wyróżników, które pozwalają Ci błyszczeć na tle konkurencji i dobieramy najskuteczniejsze rozwiązania w określonym budżecie, aby osiągać jak najlepsze efekty.
Marketing data-driven
W projektowaniu strategii marketingowej B2B kluczową dla nas rolę odgrywają dane. Analizujemy zachowania Twoich klientów i wyniki działań, aby na tej podstawie dostosowywać strategię. Dzięki temu możemy skutecznie optymalizować podejmowane działania, minimalizując ryzyko i maksymalizując potencjał osiągnięcia zwrotu z inwestycji.
Jak rozpoczynamy współpracę?
Zwiększamy widoczność Twojej marki w sieci, budujemy zainteresowanie i co najważniejsze - sprawiamy, aby Twoi klienci B2B mogli sami znaleźć Twoją firmę. Precyzyjnie docieramy do grup docelowych, angażując do tego m.in. kampanie zasięgowe, SEO oraz ekspercki content i pokazujemy, że Twoje produkty lub usługi mogą rozwiązać ich problemy biznesowe.
Dbamy o wzrost zainteresowania ofertą Twojej firmy wśród osób, które miały już z nią styczność. Na tym etapie pracujemy nad większym zaufaniem do Twojej marki, wykorzystując kampanie reklamowe, marketing automation, skuteczne treści oraz działania SEO skoncentrowane na intencji klienta B2B znajdującego się na tym etapie lejka.
Docieramy do klientów zainteresowanych Twoimi rozwiązaniami, aby przekuwać ich w leady dla Twojego działu sprzedaży. W tym zakresie realizujemy kampanie performance’owe i szereg innych działań, ale możemy wspierać Cię także w tworzeniu lead magnetów - np. case studies, ebooków, a nawet webinarów.
Co możemy dla Ciebie zrobić?
Strategie SEO
SEO dla B2B pozwala Twoim potencjalnym klientom łatwo Cię znaleźć. To skuteczna strategia nastawiona na długotrwałe efekty, w ramach której weryfikujemy frazy z potencjałem biznesowym, optymalizujemy witrynę pod kątem technicznym, realizujemy działania link buildingowe oraz tworzymy wartościowy i merytoryczny content. Dopasowujemy strategię SEO do obecnej strategii marketingowej w innych kanałach, aby przenieść widoczność Twojej strony na wyższy poziom.
Performance Marketing
Dzięki precyzyjnie targetowanym kampaniom docieramy do określonych grup docelowych, kierując nasze reklamy do osób ze szczebla C-level, managerów i specjalistów. Dzięki temu zyskujesz punkt styku z osobami, które mogą decydować o współpracy na dalszych etapach. Obsługujemy Google Ads, LinkedIn Ads, Meta Ads, Bing Ads, a także inne platformy reklamowe, aby mieć pewność, że każdy kanał online przynosi korzyści.
Analityka internetowa
Decyzje podejmowane na podstawie danych zawsze niosą ze sobą lepsze perspektywy zwrotu z inwestycji. Wszelkie działania, które prowadzimy, są dokładnie analizowane, a nasz zespół Analityki generuje dla Ciebie przejrzyste i zrozumiałe raporty. Posiadamy także własne narzędzia i głębokie know-how, dlatego otrzymujesz od nas także rekomendacje dotyczące zmian i kolejnych kroków w strategii marketingowej B2B.
Strategie kreatywne
Potrzebujesz innowacyjnego i nietypowego podejścia do marketingu, które wyróżni Twoją markę w oczach odbiorców i na tle konkurencji? Łączymy analityczne podejście i kreatywność, dzięki temu możemy stworzyć dla Ciebie oryginalne i skuteczne koncepcje. Wspólnie zbudujemy unikalną tożsamość marki i zaangażujemy Twoich odbiorców w sposób niepowtarzalny.
Content marketing
Tworzymy i zajmujemy się dystrybucją wartościowych materiałów, które wywołują zainteresowanie i przyciągają uwagę potencjalnych klientów. Poprzez regularne publikowanie treści dostosowanych do potrzeb i zainteresowań Twojej grupy docelowej, budujemy zaufanie i lojalność wobec marki. Jeżeli brakuje Ci pomysłu na format treści, proponujemy najlepiej dobrane sposoby komunikacji w przypadku Twojego biznesu.
UX/CRO
Masz problemy z interfejsem lub doświadczeniem użytkownika na swojej stronie? To bardzo ważny aspekt budowania lojalności i eksperckości w oczach klienta. Wspieramy analizę zachowań odbiorców, testujemy różne warianty i wdrażamy optymalne rozwiązania, aby satysfakcja z odwiedzin była na najwyższym poziomie, a liczba konwersji więcej niż zadowalająca.
Konsulting strategiczny
Skuteczna strategia marketingowa zaczyna się od jasno określonych celów biznesowych i wskaźników efektywności. Oferujemy konsultacje strategiczne, które pomogą Ci precyzyjnie je zdefiniować, a następnie zaplanować konkretne kroki. Razem z Tobą przeanalizujemy Twoje potrzeby, możliwości i wyzwania, aby stworzyć spersonalizowany plan marketingowy dla B2B. Podczas konsultacji staramy się maksymalnie wykorzystać czas, który mamy. Omawiamy wyniki, dostosowujemy strategię i proponujemy rozwiązania na podstawie aktualnych danych i trendów rynkowych.
Audyt strategii B2B
Posiadasz strategię, ale nie satysfakcjonują Cię jej efekty? Przeprowadzamy kompleksowe analizy działań marketingowych, oceniając ich wydajność i zgodność z celami biznesowymi. Dostarczamy szczegółowe raporty zawierające mocne strony, obszary do poprawy oraz rekomendacje konkretnych działań, które pozwalają pchnąć aktualne strategie na nowe tory i maksymalizować zwrot z inwestycji. Dzięki naszym audytom masz pewność, że Twoje strategie skutecznie wspierają rozwój Twojej firmy.
Chcesz porozmawiać o strategii marketingowej B2B?
Piotr Grabarczyk
Tworzenie, a później realizacja strategii w działaniach B2B to wieloetapowy oraz wielowątkowy proces. Musimy pamiętać o oczekiwaniach firmy, a dokładniej osób, które nią zarządzają. Odpowiedzieć na potrzebę, którą ma nasza grupa docelowa. Jednak bardzo często kluczowe okazuje się pokazanie wartości osobie decyzyjnej w procesie. Takie elementy, jak usprawnienie pracy, ułatwienie raportowania, pełna odpowiedzialność za wynik często w komunikacji stanowią dodatek, a zarazem przewagę konkurencyjną.
Na czym pracujemy?
Jak rozpoczynamy współpracę?
Każdą współpracę rozpoczynamy od spotkania. Zależy nam na poznaniu Twojej perspektywy, KPI Twojej firmy, konkurencji rynkowej, ale przede wszystkim zależy nam na poznaniu Ciebie i Twojego zespołu.
Na tym etapie prosimy Cię o dostępy m.in. do GA, Google Ads, Meta Ads i GSC lub określonych danych. Dzięki temu możemy dokładnie przeanalizować prowadzone działania i zaproponować strategię, która będzie najbardziej efektywna. Oczywiście podpisujemy stosowne NDA, mając na uwadze wrażliwość danych.
Przygotowujemy ofertę dla Twojej firmy, biorąc pod uwagę szereg czynników, m.in. widoczność Twojej strony, efekty działań reklamowych, świadomość brandu, czy jakość pozyskiwanych leadów. Otrzymujesz od nas listę rekomendowanych działań, elementy, które warto poprawić oraz szczegółową wycenę.
Podpisujemy stosowne umowy, a następnie rozpoczynamy naszą współpracę. Zależy nam na partnerskich działaniach, dlatego zachowujemy pełną transparentność i raportujemy nasze wyniki, a także przekazujemy konieczne dostępy do określonych kont.
Dlaczego warto z nami pracować?
Partnerskie relacje
Pracujemy nad tym, co jest dla Ciebie ważne. Bierzemy pod uwagę Twoje realne potrzeby biznesowe i działania prowadzone w innych kanałach digital.
Elastyczne podejście
Od gotowych schematów wolimy dostosowane do Ciebie działania. Proponujemy indywidualne rozwiązania, mając na uwadze Twoje cele i realny budżet.
Kompleksowe strategie
Bazujemy na danych, zwiększamy sprzedaż, pozyskujemy leady. Koncentrujemy się na wynikach i możemy wesprzeć Twoją firmę także w innych obszarach digital marketingu.