Wdrożenie Cookiebota — odpowiedź na problemy z polityką prywatności
Cookiebot by Usercentrics to platforma zarządzania zgodami na cookies (Consent Management Platform), która nie tylko zapewnia zgodność z aktualnymi przepisami. Ułatwia także uzyskanie wyższego wskaźnika zgód oraz pomaga zbudować zaufanie do serwisu wśród jego użytkowników, którzy mogą łatwo dostosować swoje preferencje prywatności.
Cookiebot pozwala także wygodniej wdrożyć Consent Mode, czyli tryb uzyskiwania zgody. Warto wiedzieć, że od 6 marca Consent Mode v2 będzie niezbędny do prowadzenia kompletnych działań remarketingowych w Google!
Jako MBridge – Marketing Experts jesteśmy oficjalnym resellerem Cookiebot w Polsce i oferujemy kompleksowe wsparcie we wdrożeniu platformy do zarządzania zgodami.
Potrzebujesz wdrożenia i konfiguracji CMP?
Dlaczego Cookiebot ?
To najczęściej używana platforma do właściwego zarządzania zgodami na pliki cookies i śledzenia online!
stron, na których
został wdrożony
miliardów
zarządzanych zgód
dostępnych
języków
Co sprawia, że wdrożenie CMP jest takie ważne?
Zgodność z przepisami
Zarządzanie zgodami na używanie plików cookies jest konieczne szczególnie w przypadku stron, na których ciasteczka wykorzystuje się w celach analitycznych i marketingowych.
Ryzyko kary finansowej
Brak dostosowania strony do aktualnych wymagań może skutkować karą finansową nakładaną przez Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO).
Nieaktualny cookie banner
Stosowany wcześniej pasek z informacją o wykorzystaniu ciasteczek na stronie jest już w większości przypadków nieprawidłowy w odniesieniu do obecnych przepisów.
Utrata możliwości zbierania danych
Wdrożenie narzędzia, jakim jest Cookiebot, ułatwia dostosowanie do najnowszych zmian Google i zapewnienie ciągłości gromadzenia danych.
CMP zapewnia zgodność z ciągłymi zmianami i dostosowuje się do nich.
Od 1 marca, Google zapowiedział, że bez wdrożonego consent mode nie będzie możliwe zbieranie danych potrzebnych przykładowo do remarketingu.
Kompleksowe wsparcie we wdrożeniu i konfiguracji Cookiebota
Zgoda na pliki cookie
Platforma zbiera zgody użytkowników i pozwala zarządzać zgodami zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa — gwarancja pełnej zgodności z RODO, ePrivacy i CCPA.
Monitorowanie plików cookie
Platforma automatycznie skanuje witrynę w poszukiwaniu plików cookies i innych identyfikatorów, a następnie kategoryzuje je w 4 grupach, dzięki czemu zarządzanie zgodami jest bardziej intuicyjne dla użytkownika.
Kontrola plików cookie
Automatyczne blokowanie wszystkich własnych i zewnętrznych plików cookie w Twojej witrynie do czasu wyrażenia zgody (poza plikami niezbędnymi do funkcjonowania witryny).
Zautomatyzowane procesy
Komfort prostego i łatwego wdrożenia na wszystkich podstronach witryny oraz dostosowywania do nowych wymagań, zamiast skomplikowanego i kosztownego programowania.
Czy musisz wdrożyć platformę consent management?
Właściwy cookie widget i poprawne zbieranie zgód są szczególnie istotne, gdy korzystasz ze skryptów śledzących w celach analitycznych i marketingowych. Oznacza to, że wdrożenie CMP jest konieczne, jeśli wykorzystujesz m.in.:
lub inne platformy analityczne, które gromadzą i przetwarzają dane dotyczące użytkowników odwiedzających Twoją stronę oraz ich zachowań.
lub inne systemy reklamowe, w ramach których możesz prowadzić działania remarketingowe w oparciu o skrypty śledzące.
Wdrażamy także Consent Mode v2
Consent mode v2 - nie trać możliwości remarketingu
Nasza agencja oferuje pomoc nie tylko we wdrożeniu CMP, ale również w dostosowaniu Trybu Zgody Google (Consent Mode v2), który zgodnie z Digital Markets Act i informacją od Google powinien zostać wdrożony do marca 2024 roku.
Tym, którzy do tego czasu nie zaimplementują Trybu Zgody w nowej wersji może zostać zablokowana możliwość tworzenia kampanii remarketingowych, personalizacji reklam, czy też wykorzystywania audiences z narzędzi analitycznych. W przyszłości może pojawić się również problem w modelowaniu danych. Wdrożenie Trybu Zgody v2 zapewnia nie tylko zachowanie zgodności z e-privacy, ale również pozwala uzyskać szereg danych istotnych z perspektywy działań analitycznych i marketingowych.
Katarzyna Soja
Dlaczego Cookiebot?
Pracujemy z Cookiebotem z uwagi na bardzo dobrą integrację tej platformy z GTM i consent mode. Cookiebot jako CMP ma świetnie opracowaną dokumentację, która obejmuje wiele przypadków, dzięki czemu wdrożenie zarówno samego systemu, jak i consent mode jest przeprowadzane szybko i skutecznie. Z naszej perspektywy w ten sposób możemy realizować dwa cele – gwarantować zgodność z przepisami i ułatwiać działania analityczne, ponieważ wdrożenie consent mode nie tylko niezwykle ułatwia zarządzanie zgodami wszystkich tagów Google, ale również w niektórych przypadkach może częściowo „odzyskać” utracone dane.
Dlaczego MBridge?
Jako specjaliści mamy wiedzę gdzie, kiedy i w jaki sposób działają mechanizmy wykorzystujące pliki cookies. Doświadczenie w pracy z takimi narzędziami jak Google Tag Manager czy Google Analytics sprawia, iż wdrożenia przeprowadzane są sprawnie i dane zaraz po wdrożeniu zbierane są właściwie. Na każdym etapie wprowadzenia narzędzia oferujemy nasze wsparcie merytoryczne zarówno z zakresu samego consent management, jak i ogólnych działań marketingowych.
Piotr Grabarczyk
Dlaczego warto z nami pracować?
Elastyczne podejście
Od gotowych schematów wolimy dostosowane do Ciebie działania. Proponujemy indywidualne rozwiązania, mając na uwadze Twoje cele i realny budżet.
Kompleksowe strategie
Bazujemy na danych, zwiększamy sprzedaż, pozyskujemy leady. Koncentrujemy się na wynikach i możemy wesprzeć Twoją firmę także w innych obszarach digital marketingu.
Partnerskie relacje
Pracujemy nad tym, co jest dla Ciebie ważne. Bierzemy pod uwagę Twoje realne potrzeby biznesowe i działania prowadzone w innych kanałach digital.