Consent Mode v2
Wdrożymy dla Ciebie Tryb Zgody Google
Potrzebujesz wdrożenia, konfiguracji lub wsparcia?
Wolisz mailowo?
Consent Mode v2:
wdrożenie do marca 2024
Jeśli korzystasz z remarketingu i chcesz zachować możliwość personalizacji reklam to, zgodnie z Digital Markets Act, Twoja witryna nie tylko musi stosować poprawny baner zgody na ciasteczka, ale należy także wdrożyć Consent Mode w wersji 2.
W przeciwnym razie nie zostaną spełnione wymagania dotyczące ochrony prywatności użytkowników, a Google może zablokować Twoje konto reklamowe.
Jeśli chcesz wciąż analizować zachowania użytkowników oraz wykorzystywać ich dane w remarketingu i personalizacji reklam na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, konieczne jest wdrożenie Trybu Zgody Google w wersji 2.
- Google Ads
Brak wdrożenia Consent Mode v2 zintegrowanego z platformą do zarządzania zgodami na cookies uniemożliwi korzystanie z usług reklamowych Google oraz pozyskiwanie nowych użytkowników na terenie EOG. Nie będzie również możliwe prowadzenia działań remarketingowych, co znacząco wpłynie na skuteczność kampanii.
- Modelowanie konwersji
Consent Mode v2 to również więcej danych w GA4 oraz Google Ads. Dzięki modelowaniu behawioralnemu oraz modelowaniu konwersji Google może analizować zachowania użytkowników, którzy wyrazili zgodę na cookies i na tej podstawie modelować dane o użytkownikach, którzy tej zgody nie wyrazili. Daje to większą liczbę danych oraz większą liczbę widocznych konwersji.
- Zgodność z polityką prywatności
Nowa ustawa o rynkach cyfrowych (DMA – Digital Markets Act), która wymaga wdrożenia Trybu Zgody Google w wersji 2 to kolejne rozporządzenie dbające o prywatność użytkowników w sieci. Consent Mode v2 jest więc powiązane z RODO, GDPR i e-privacy, a Google wymaga implementacji, ponieważ został wybrany jako unijny „gatekeeper” zachowania e-prywatności.
Wdrażamy także zarządzanie cookiesami
Consent Mode bazuje na zgodach użytkowników dotyczących plików cookies zbieranych za pomocą banera zgód, który jest wymagany na stronach od 2023 roku.
Jego wdrożenie umożliwia m.in. Cookiebot, którego jesteśmy oficjalnym resellerem w Polsce.
Co to jest Consent Mode?
Consent Mode, czyli Tryb Zgody, to rozwiązanie od Google, które dzięki API korzysta ze zgód na stosowanie plików cookies wyrażanych przez użytkowników w cookie bannerze. Dzięki temu Consent Mode v2 rozumie czy użytkownik wyraził zgodę na używanie określonych cookiesów i na tej podstawie określa działanie tagów Google, GA4, Google Ads, Google Marketing Platform czy innych narzędzi Google, które wykorzystują cookies (np. Floodlight).
Dotychczas korzystanie z Consent Mode nie było koniecznością, a służyło uproszczeniu zarządzania tagami Google (np. Google Ads, Google Analytics), umożliwiało efektywniejsze działanie tagów w razie wyrażania częściowej zgody na ciasteczka oraz dawało możliwość skorzystania z danych modelowanych.
Zgodnie z nowymi regulacjami Unii Europejskiej, od marca 2024 Google wymagać będzie jednak, aby korzystający z Google Ads na swoich stronach, oprócz samych cookie banerów, wykorzystywali również Consent Mode v2.
Consent Mode vs Consent Mode v2
Dostępne parametry
_storage
To tagi parametrów powiązane głównie z samym gromadzeniem i przechowywaniem danych. Są dostępne zarówno w poprzedniej wersji Consent Mode, jak i w wersji 2.
ad_user_data i ad_personalization
To nowe tagi dostępne w CMv2, które dotyczą sposobu wykorzystywania i udostępniania danych. ad_user_data służy do ustawienia zgody na przesyłanie danych użytkownika do Google w celach reklamowych, natomiast ad_personalization kontroluje, czy dane mogą być wykorzystywane do personalizacji reklam (np. remarketingu). Użytkownicy witryny muszą wyraźnie wyrazić zgodę na udostępnienie swoich danych firmie Google za pośrednictwem banera wyrażającego zgodę na pliki cookie.
Dwie opcje implementacji
Tryb podstawowy
W tej wersji nie są zbierane żadne informacje od użytkowników (nawet status zgody), a tagi pozostają zablokowane do momentu wyrażenia tej zgody. Modelowanie danych opiera się wyłącznie na danych od użytkowników, którzy wyrazili zgodę na cookies, dlatego dokładność danych może być niższa.
Tryb zaawansowany
Zaawansowane ustawienia Consent Mode v2 pozwalają gromadzić informacje, które nie zawierają prywatnych danych. Google wykorzystuje takie informacje, jak typ urządzenia, kraj, pora dnia czy typ przeglądarki, które zwiększają dokładność modelowania.
Zobacz, kto
nam zaufał.
Chcesz porozmawiać o Consent Mode v2?
Katarzyna Soja
Consent Mode a Cookiebot?
Consent mode to rozwiązanie od Google, które pozwala uprościć zarządzanie tagami Google w kontekście zgody użytkownika. Od marca tego roku strony będą musiały wykorzystywać Consent Mode, by prowadzić niektóre działania marketingowe Google Ads. Cookiebot, którego rekomendujemy najczęściej dla naszych klientów, zawsze na bieżąco monitoruje zmiany w regulacjach prawnych oraz najważniejszych narzędziach analitycznych czy marketingowych. Również teraz, w kontekście zmian w Consent Mode v2, jest już dostosowany do nowych wymogów Google.
Znaczenie Consent Mode v2
Pracujemy z Cookiebotem z uwagi na bardzo dobrą integrację tej platformy z GTM i consent mode. Cookiebot jako CMP ma świetnie opracowaną dokumentację, która obejmuje wiele przypadków, dzięki czemu wdrożenie zarówno samego systemu, jak i consent mode jest przeprowadzane szybko i skutecznie. Z naszej perspektywy w ten sposób możemy realizować dwa cele – gwarantować zgodność z przepisami i ułatwiać działania analityczne, ponieważ wdrożenie consent mode nie tylko niezwykle ułatwia zarządzanie zgodami wszystkich tagów Google, ale również w niektórych przypadkach może częściowo „odzyskać” utracone dane.
Piotr Grabarczyk
Dlaczego warto z nami pracować?
Partnerskie relacje
Pracujemy nad tym, co jest dla Ciebie ważne. Bierzemy pod uwagę Twoje realne potrzeby biznesowe i działania prowadzone w innych kanałach digital.
Elastyczne podejście
Od gotowych schematów wolimy dostosowane do Ciebie działania. Proponujemy indywidualne rozwiązania, mając na uwadze Twoje cele i realny budżet.
Kompleksowe strategie
Bazujemy na danych, zwiększamy sprzedaż, pozyskujemy leady. Koncentrujemy się na wynikach i możemy wesprzeć Twoją firmę także w innych obszarach digital marketingu.