Title tag
O tym, że dana strona ma tytuł, wiesz zapewne bez znajomości HTML. Jednak taka informacja w kodzie jest niezbędna – nazywamy ją title tag. Warto zadbać o to, aby był jak najlepiej napisana. To ważne nie tylko dlatego, że tobie jako twórcy witryny powinno zależeć na tym, aby jej tytuł prawidłowo opisywał i zapowiadał jej zawartość. Ma on również ogromne znaczenie dla współczynnika klikalności (CTR), a do tego może wpłynąć na wysoką pozycję twojej strony w wynikach wyszukiwania.
Title tag – co to jest i gdzie go znaleźć?
Title tag to znacznik w kodzie HTML, który zawiera tytuł danej witryny internetowej. Jest on wyświetlany nie tylko w wyszukiwarce i na karcie strony w wyszukiwarce, ale także na zewnętrznych witrynach (np. po udostępnieniu linku w mediach społecznościowych). Title tag znajduje się w sekcji <head> kodu. Poznasz go po znaczniku, który wygląda tak: <title> Tytuł strony </title>.
Jak napisać dobry title tag, czyli kilka porad
Mówi się, że nie powinno się oceniać książki po tytule (ani okładce!) – ze stronami internetowymi jest zupełnie inaczej. Takiej oceny dokonują roboty indeksujące przeglądarek. Jeśli title tag będzie odpowiednio skomponowany, twoja strona może być wyświetlana na wysokiej pozycji w SERP. Jak stworzyć tytuł, który ci w tym pomoże?
Przede wszystkim skup się na jego długości – postaraj się, aby nie przekroczył limitu 60 znaków ze spacjami lub około 600 pikseli. Wtedy masz pewność, że wyświetli się w wyszukiwarce w całości. Używaj w title tag fraz kluczowych, ale też ich nie nadużywaj – wystarczy jedna na tytuł. Każdej ze stron nadawaj oddzielny tytuł, a poza tym kieruj się zasadami prostego języka, czyli pisz prosto, zwięźle i na temat. Na koniec każdego title tag możesz dodać nazwę swojej marki – oddziel ją myślnikiem lub pionową kreską.
Dobór słow kluczowych do napisania dobrego tytułu nie jest łatwy. W naszym artykule o znaczeniu słów kluczowych w SEO, wyjaśniamy jak to robić i gdzie umieszczać słowa kluczowe na stronie.