TACoS (Total Advertising Cost of Sales)

TACoS to wskaźnik pozwalający na zmierzenie skuteczności reklam publikowanych w serwisie Amazon – jego skrót rozwija się jako Total Advertising Cost of Sales, czyli udział kosztów reklamy w całkowitych przychodach ze sprzedaży. Dzięki niemu możesz dokładnie zanalizować swoje działania reklamowe i obserwować, jak inwestycja w kampanie przekłada się na sprzedaż. Jego właściwa interpretacja może przybliżyć cię do osiągnięcia sprzedażowego sukcesu.

Czym jest TACoS? Jak go obliczyć?

Total Advertising Cost of Sales jest wskaźnikiem, dzięki któremu możesz ocenić działania reklamowe w sposób bardziej kompleksowy niż w ACoS (Advertising Cost of Sales) – tu bierze się pod uwagę nie tylko reklamy płatne za kliknięcie (pay-per-click), ale również wyniki organiczne. Dzięki niemu możesz ocenić, czy produkty i tworzone na ich potrzeby kampanie reklamowe przynoszą zyski, czy też straty.

 

Oblicza się go według wzoru: 

 

TACoS = (wydatki na kampanię reklamową / całkowity przychód) * 100%. 

 

Posłużmy się przykładem: jeśli wydasz na reklamę produktów 100 zł, a całkowity przychód z ich sprzedaży wyniesie 1000 zł, wskaźnik TACoS jest wówczas równy 10%.

Jaki powinien być TACoS – niski czy wysoki?

Zastanawiasz się, jaki powinien być optymalny wynik TACoS? Im będzie niższy, tym lepiej dla ciebie jako sprzedawcy – oznacza to wysoką rentowność i skuteczność reklam. Rosnący TACoS może oznaczać konieczność modyfikacji kampanii.

 

Co możesz zrobić w takiej sytuacji? Tu nie ma niespodzianek – najskuteczniejszym sposobem jest zmniejszenie wydatków na reklamę i jednoczesne zwiększenie ogólnej sprzedaży. Na jej poziom wpływ ma wiele czynników, od SEO po właściwą optymalizację kampanii reklamowych, dlatego ważne jest działanie wielokierunkowe.

Zobacz też: