Planer słów kluczowych

Na pierwszy rzut oka kwestie SEO i używania właściwych słów kluczowych wydają się dość skomplikowane, jednak nie brakuje darmowych narzędzi, które ułatwiają sprawę. Należy do nich między innymi Planer słów kluczowych, dzięki któremu możesz przeanalizować wybrane frazy (np. pod kątem liczby wyszukiwań, kosztu ich kliknięcia czy wyświetlenia), a także poznać nowe. Uwzględnia on zarówno frazy jednowyrazowe, jak i te należące do typu long tail.

Planer słów kluczowych – co to jest? Jak działa?

Planer słów kluczowych Google (ang. Google Keyword Planner) to narzędzie umożliwiające wyszukiwanie, planowanie i analizowanie fraz kluczowych, przeznaczone głównie dla specjalistów zajmujących się contentem, SEO oraz tworzeniem kampanii reklamowych. Jest darmowe – może się go niego zalogować każdy użytkownik korzystający z Google Ads. Dzięki Planerowi słów kluczowych może on także poznać koszty konwersji, wyświetleń czy kliknięcia, co jest pomocne na przykład podczas planowania budżetu dla danych działań.

Czego dowiesz się z planera słów kluczowych?

Planer słów kluczowych może dostarczyć ci wiele przydatnych informacji, na przykład:

  • średnią liczbę wyświetleń słowa na miesiąc,
  • jego sezonowość,
  • konkurencyjność słów kluczowych (niska, średnia lub wysoka),
  • informacje o liczbie kliknięć i wyświetleń danego słowa kluczowego,
  • przewidywany koszt kliknięcia (Cost per Click).

Planer Google proponuje także nowe słowa kluczowe dopasowane do twojej działalności – aby je przejrzeć, wystarczy kliknąć „Poznaj nowe słowa kluczowe” po zalogowaniu do narzędzia i wpisać adres strony. Planer przeanalizuje ją i stworzy listę fraz, których warto użyć w tworzonych treściach.

Jeśli zainteresował Cię temat planera słów kluczowych, dowiedz się więcej o bezpłatnych narzędziach do wyszukiwania fraz kluczowych.

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Zobacz też: