Opinie Google

Czy odwiedziłeś kiedyś restaurację, która na tyle zachwyciła cię serwowanymi daniami, że po powrocie do domu (a nawet jeszcze przed nim) miałeś ochotę nagrodzić ją największą ilością gwiazdek i polecić ją wszystkim znajomym? Jeśli tak, bardzo możliwe, że twoim pierwszym wyborem były opinie Google. Dlaczego warto z nich korzystać, gdy prowadzisz własną działalność i oferujesz usługi lub produkty? Mogą ci one pomóc nie tylko w budowaniu relacji z klientami i uwiarygodnieniu działań, ale też zwiększyć konwersje.

Opinie Google – co to? Jak z nich korzystać?

Opinie Google to rekomendacje i oceny, które klienci danej firmy mogą pozostawić w jej wizytówce. Są one wyświetlane również w Google Maps oraz wynikach wyszukiwania. Składają się z oceny w pięciostopniowej skali wyrażonej gwiazdkami i (nieobowiązkowego) opisu doświadczeń klienta. Opinie Google możemy podzielić na trzy rodzaje:

  • pozytywne,
  • negatywne,
  • nieautentyczne – te negatywne często wystawiane są przez konkurencję, gdy zaś przeważają pozytywne, istnieje ryzyko, że zostały opłacone.

Jeśli uważasz, że w opiniach Google pojawił się nieautentyczny komentarz, powinieneś go zgłosić do weryfikacji – Google dba o to, aby rekomendacje były jak najbardziej wiarygodne.

Jaki wpływ mogą mieć opinie Google?

Dbanie o wizerunek to jeden z ważniejszych elementów twojej obecności w sieci. Im wyższa ocena, tym chętniej potencjalni klienci skorzystają z oferowanych przez ciebie usług i produktów. Wykorzystaj więc opinie Google do promocji firmy! Jak zacząć? Możesz użyć ich jako testimoniali w kampanii reklamowej. Aby budować pozytywne relacje z klientami, możesz też odpowiadać na recenzje – na przykład podziękować za ocenę i zaprosić do ponownego skorzystania z twoich usług.

Czy zdarzyło Ci się otrzymać negatywną opinię w Google? Dowiedz się, jak reagować na nieprzychylne komentarze

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Zobacz też: