Linkowanie zewnętrzne
Na pozycjonowanie twojej witryny ma wpływ wiele czynników – od prędkości jej wczytywania i responsywność po unikalne, wartościowe treści. Jednym z nich jest także linkowanie, które dzielimy na wewnętrzne i zewnętrzne. Pierwsze z nich tyczy się tego, jak w obrębie swojej strony linkujesz do określonych podstron, drugie – czy linki do twojej strony pojawiają się na innych domenach. Skupmy się na linkach zewnętrznych – w jaki sposób możesz pozyskać ich więcej?
Linkowanie zewnętrzne – co to znaczy? Jak działa?
Mianem linkowania zewnętrznego (z ang. external linking) określamy pozyskiwanie linków znajdujących się na różnych domenach, które prowadzą do określonej strony. Jest ono jednym z czynników wpływających na pozycjonowanie witryn w wyszukiwarkach, ponieważ strona www, do której prowadzą linki, jest uznawana za wartościową i wyświetlana na wyższych pozycjach w SERP. Ważna jest nie tyle ich ilość, co jakość – to jedna z najważniejszych zasad, którymi kierują się algorytmy przeglądarek (np. Google). Gdy planujesz działania związane z linkami zewnętrznymi, warto celować w strony, które są wartościowe, a także związane z branżą, w której działasz.
Metody pozyskiwania linków zewnętrznych
Linkowanie zewnętrzne może mieć wiele form, między innymi umieszczanie linków w:
- mediach społecznościowych – na profilach własnych, ale i influencerów, z którymi współpracujesz,
- katalogach firm,
- artykułach sponsorowanych i gościnnych,
- treściach publikowanych przez partnerów biznesowych.
Z jakich metod pozyskiwania linków zewnętrznych lepiej nie korzystać, żeby nie narazić się na wykluczenie przez algorytmy? Zdecydowanie odradza się spamowanie linkami w komentarzach lub forach internetowych. Równie złym pomysłem może być korzystanie z systemów wymiany linków.
Jeśli zainteresował Cię temat linkowania zewnętrznego, nie zapomnij przeczytać o linkowaniu wewnętrznym.