Konwersja

Gdy działasz w biznesie lub marketingu, elementem Twojego planu jest nie tylko sprzedaż produktu lub usługi, ale też docieranie do coraz szerszego grona klientów z interesującymi ich treściami. Jeśli któryś z tych celów zostanie spełniony – dochodzi do konwersji. Każda istniejąca w sieci witryna powstała z pewną intencją i to wokół niej skupiają się mikro i makro konwersje. Oba jej rodzaje są warte śledzenia i analizowania, aby usprawnić twoje działania.

Konwersja – co to takiego?

Konwersja polega na wykonaniu przez użytkownika działania, które jest twoim założeniem biznesowym lub marketingowym, na przykład sprzedaż produktu – fizycznego lub elektronicznego. Każda taka czynność przybliża cię do osiągnięcia zamierzonych celów.

Konwersją można więc nazwać pojedyncze kliknięcie przycisku „Kup teraz” na twojej witrynie, ale także samo wejście na stronę czy przeczytanie wysłanego przez ciebie newslettera. To ty ustalasz, co jest konwersją, a co nie – każdy z celów możesz wyłonić podczas tworzenia strategii marketingowej.

Mikro i makro, czyli rodzaje konwersji

Już po samej nazwie możesz domyślić się, czym różnią się mikro i makro konwersje. Do pierwszej grupy zaliczamy działanie, które jest jednym z kroków do osiągnięcia głównego celu, na przykład:

  • pobranie cennika lub bezpłatnego fragmentu e-booka,
  • zapisanie się do newslettera,
  • udostępnienie twojego artykułu w mediach społecznościowych.

Makro konwersje zaś spełniają główny cel, który wybrałeś dla swojej działalności. Jeśli oferujesz produkt, będzie nią jego zakup, jeśli usługę – makro konwersją może być skontaktowanie się z tobą i umówienie na spotkanie.

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl