Hreflang
Istnieją strony internetowe, które mają niejedną wersję językową, a jej twórcy są otwarci na użytkowników z wielu zakątków świata. Chcesz zostać jednym z nich? Aby twoja witryna działała poprawnie, trzeba będzie wdrożyć atrybut zwany hreflang. To on informuje wyszukiwarki i przeglądarki, że dana strona ma treści w więcej niż jednym języku. Możesz też uzupełnić hreflang o kierowanie na wybrany region – to może dobrze wpłynąć na ruch na twojej witrynie.
Hreflang – co to? Jak się go wdraża?
Hreflang jest atrybutem zaczerpniętym z języka HTML, który informuje przeglądarki i wyszukiwarki o wielojęzyczności domeny internetowej. Wskazuje on robotom indeksującym powiązania między dwoma wersjami tej samej strony lub podstrony. Hreflang można wdrożyć na kilka sposobów:
- dzięki elementowi <link> umieszczonemu w tagu <head> w dokumencie HTML,
- w sitemapie,
- w nagłówku http w dokumentach o innej strukturze niż HTML.
Podczas wdrażania hreflang trzeba uważać na błędy, takie jak brak linków powrotnych, czy też stosowanie nieprawidłowych kodów kraju lub języka.
Jak sprawdzić, czy atrybut hreflang jest poprawnie wdrożony?
Jeśli podjąłeś próbę wdrożenia atrybutu hreflang, ale nie wiesz, czy zrobiłeś to poprawnie, możesz użyć kilka narzędzi, które pomogą ci to ustalić. Najważniejszym z nich jest Google Search Console – zaglądnij do sekcji Starsze narzędzia i raporty, a następnie przejdź do Kierowania międzynarodowego. W sieci znajdziesz także inne narzędzia, które znajdziesz, wpisując w wyszukiwarkę frazę „hreflang tags testing tool”.
Chcesz wiedzieć więcej o możliwościach Google Search Console? Zacznij od początku i sprawdź, jak zweryfikować stronę w Google Search Console.