Google Sites
Bardzo możliwe, że wiesz już, że tworzenie własnej strony nie wymaga od ciebie zaawansowanych umiejętności, ani dużych pokładów czasu i energii. W sieci możesz znaleźć wiele narzędzi, które pozwolą ci szybko zbudować własną witrynę. O stworzenie takiego narzędzia pokusiło się także Google, a efektem ich pracy jest edytor stron internetowych Google Sites. Można korzystać z niego za darmo, choć niektóre funkcje wymagają płatności za wyższy, bardziej zaawansowany pakiet.
Google Sites – co to?
Google Sites jest darmowym edytorem stron internetowych, dzięki któremu stworzysz własną witrynę – szybko, za darmo i bez umiejętności kodowania. Aby rozwijać ją na tej platformie, niepotrzebna jest opłata za hosting. Google Sites jest częścią grupy Google Workspace, do której należą także Gmail, Dysk Google, Kalendarz, Meet oraz Sheets.
Choć na platformie nie da się stworzyć w pełni funkcjonalnej strony internetowej, może się ona przydać, gdy chcesz stworzyć tymczasową witrynę, której użyjesz w krótkoterminowych działaniach, np. kampanii reklamowej.
Wady i zalety Google Sites
Kreator Google Sites jest intuicyjny i prosty w obsłudze, do tego nie zawiera reklam i posiada darmowy certyfikat SSL. Tworzone w nim strony są responsywne, czyli dopasowują wyświetlanie do urządzeń mobilnych. Dane na swoją stronę możesz dodawać bezpośrednio z Dysku Google. W Sites znajdziesz wiele szablonów, które da się do pasować do charakteru działalności.
Google Sites to dość uproszczony kreator stron internetowych, więc ma swoje ograniczenia. Nie ma w nim dostępu do meta opisów, a pozycjonowanie stworzonej w nim strony bez przestrzegania wytycznych Google i strategii SEO może być wyzwaniem. Warto też wspomnieć o tym, że część funkcji i rozszerzona pomoc Google jest dostępna wyłącznie w płatnych pakietach.
Jeśli chcesz wiedzieć, jak poprawnie pozycjonować stronę stworzoną w Google Sites. Przeczytaj artykuł, jakie działania SEO należy zastosować.