Geolokalizacja

Jest co najmniej kilka sposobów, żeby określić, gdzie dokładnie znajdujesz się w tej chwili. Może do tego posłużyć choćby adres IP, z którego przeglądasz naszą stronę. Cały ten proces nazywa się geolokalizacją – masz z nim do czynienia częściej, niż myślisz! Ustalanie lokalizacji jest pomocne nie tylko wtedy, gdy chcesz dostać się z nawigacją z punktu A do B – geolokalizacja to także źródło wielu danych przydatnych z marketingowego punktu widzenia.

Geolokalizacja – co to?

Geolokalizacja to proces, dzięki któremu można ustalić położenie urządzenia, z którego korzystasz. Da się to zrobić przy użyciu:

  • odbiorników GPS,
  • śledzenia adresu IP,
  • sygnałów sieci komórkowych wysyłanych z urządzeń mobilnych,
  • sygnałów Bluetooth wysyłanych przez urządzenia takie jak beacony,
  • historii wyszukiwania użytkownika.

Geolokalizacji używają przede wszystkim aplikacje i witryny wyświetlające mapy i nawigujące użytkowników. Dzięki niej możesz też poznać ciekawe wydarzenia, a także dobrze oceniane sklepy i restauracje w najbliższym otoczeniu.

Jednak geolokalizacja jest związana nie tylko z nawigacją i mapami – dzięki tym danym możesz dostarczyć swoim użytkownikom spersonalizowane treści, np. dostosowane do nich oferty i informacje. Dane te są gromadzone przez aplikacje, przeglądarki i systemy operacyjne.

Jak wykorzystać geolokalizację w marketingu?

Geolokalizacja jest przydatna, gdy chcesz wyświetlać użytkownikom reklamy skrojone według lokalnych potrzeb klientów. Oto przykład: jeśli prowadzisz kawiarnię w jednej z dzielnic dużego miasta, możesz rozpocząć na jednej z platform społecznościowych kampanię reklamową, kierowaną tylko do mieszkańców tego obszaru, inną zaś przeznaczyć dla osób mieszkających w dalszych dzielnicach.

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Zobacz też: