Feed produktowy

Prowadzisz własny sklep internetowy, ale nie wiesz, jak pomóc potencjalnym klientom do niego dotrzeć? Możesz zacząć od ułatwienia wyszukiwania sklepu i oferowanych przez ciebie produktów – na przykład z pomocą feedu produktowego. Jest to plik, w którym zapisujesz szczegółowe dane wszystkich sprzedawanych w sklepie produktów, wraz z dokładnym opisem, identyfikatorem i zdjęciami. Dzięki niemu możesz rozszerzyć swoją działalność na nowe kanały i dotrzeć do kolejnych klientów.

Feed produktowy – co to? Gdzie się go wykorzystuje?

Feed produktowy (zwany też z ang. product feed lub data feed) to plik, który umożliwia komunikację między twoim sklepem internetowym a wybraną platformą sprzedażową – zawiera opisy produktów zamieszczonych w danym sklepie internetowym. Taki opis powinien zawierać m.in. nazwę produktu i sklepu, cenę, zdjęcie, dłuższy opis oraz identyfikator produktu. Feed produktowy zapisuje się w formatach:

  • .xml
  • .zip
  • .txt
  • .xls
  • .csv

Tak zapisany plik możesz wykorzystać w marketplace’ach oraz systemach reklamowych, np. Google Ads czy Meta Ads. W ten sposób ułatwisz sobie tworzenie reklam dynamicznych, a twoje produkty będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Mogą też pojawić się one w porównywarkach cen, takich jak Ceneo lub Skąpiec.

Dobry feed produktowy – o czym pamiętać?

Co to znaczy, że feed produktowy jest dobry? Wówczas zawiera on wszystkie dane, które są niezbędne, aby produkty były poprawnie wyświetlane. Dodawaj do niego jak najwięcej informacji i często aktualizuj. Zadbaj też o unikalne opisy i tytuły, które mogą mieć wpływ na pozycjonowanie twojego sklepu. Jeśli uzupełnisz feed produktowy dokładnie i zgodnie z wytycznymi, możesz spodziewać się zwiększenia sprzedaży i ruchu na stronie. Dodatkową korzyścią może być wyróżnienie twojej oferty spośród innych.

Więcej o opisach produktów, dowiesz się z naszego artykułu, gdzie wyjaśniamy jak poprawnie napisać opis produkty w sklepie internetowym

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Zobacz też: