Fanpage

Fanpage to bezpłatna strona internetowa lub profil poświęcony np. osobie, marce, produktowi, usłudze czy firmie, pozwalający na zebranie fanów w jednym miejscu. Niektóre z tych stron współpracują z twórcami, których dotyczą, przez co mają wpływ na społeczności zebrane wokół dzieła lub osób z nimi powiązanymi. Fanpage najczęściej zakłada się na portalach społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter. Są one tworzone zarówno przez osoby prywatne (np. fanów określonego tematu), jak i organizacje lub firmy.

Do czego służy fanpage?

Fanpage jest bardzo silnym narzędziem marketingowym, które można wykorzystać nie tylko do promocji firmy, ale także budowy relacji z obecnymi klientami oraz pozyskiwania nowych. Ponadto fanpage można wykorzystać do wielu różnorodnych celów:

  • Tworzenie społeczności wokół marki.
  • Promocja usług lub produktów oferowanych przez firmę.
  • Monitorowanie opinii klientów.
  • Komunikacja z fanami.
  • Budowa wizerunku marki.

Jak zwiększyć liczbę fanów na fanpage?

Aby liczba fanów na fanpage stale się zwiększała, należy zastosować kilka podstawowych zasad:

  • Systematycznie i o zbliżonej porze (najlepiej co najmniej raz dziennie) publikować nowe posty.
  • Zamieszczać treści, które będą interesujące i angażujące dla grupy docelowej.
  • Dla zwiększenia różnorodności zamieszczać również obrazy albo krótkie filmy.
  • Uczestniczyć w dyskusjach, które może przynieść więcej nowych obserwujących. 
  • Odpowiadać na komentarze lub pytania, co pozwoli rozwijać i zacieśniać relacje z fanami oraz zachęcić ich do większego zaangażowania.
  • Organizować atrakcyjne konkursy lub promocje, które mogą zwiększyć grupę docelową.

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl