Domain Authority

Domain Authority (DA) to wskaźnik przewidujący jak dobrze dana strona będzie się pozycjonować w wynikach wyszukiwarek (SERP). Parametr ten został opracowany i wprowadzony przez firmę MOZ. DA mieści się w przedziale 1-100 i jest obliczany na podstawie oceniania wielu różnorodnych czynników. Im większa ilość punktów tym większe prawdopodobieństwo wyświetlenia się strony w wynikach wyszukiwania Google.

Do czego stosuje się Domain Authority?

Domain Authority jest wskaźnikiem logarytmicznym, którego zadaniem jest określenie prawdopodobieństwa znalezienia się danej witryny w wynikach wyszukiwania. DA przyjmuje wartość od 0 do 100, przy czym im jest ona wyższa, tym strona ma większy potencjał rankingowy. Dodatkowo, wraz ze wzrostem wyniku coraz trudniej osiągnąć kolejny punkt. Domain Authority wykorzystuje większość firm do sprawdzania i oceny wyników strategii SEO.

Jak wpłynąć na DA witryny?

Najlepszym sposobem na zwiększenie wyników wskaźnika jest uzyskanie większej ilości linków z wyżej rankingowanych stron. Na zwiększenie wartości wpływają następujące czynniki:

  • zwiększanie ruchu na swojej stronie poprzez odpowiednie zoptymalizowanie pod kątem SEO,
  • regularne dodawanie treści o wysokiej jakości i powiązanych z profilem strony, dzięki czemu inni użytkownicy będą zamieszczać linki witryny,
  • rozpowszechnianie swoich treści za pośrednictwem np. mediów społecznościowych, 
  • częsta aktualizacja witryny, dzięki czemu wyszukiwarka systematycznie ją indeksuje, przyśpieszając pojawianie się strony w wynikach.

Zastanawiasz się, jak zwiększyć ruch na swojej stronie? Sprawdź, nasze rekomendacje w wywiadzie magazynu Press.

A jeśli zależy Ci na zwiększeniu wartości DA, dowiedz się jak planować strategie content marketingową i tworzyć jakościowe teksty.

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Zobacz też: