Backlink
Backlink (ang. inbound link) to link umieszczony na jednej stronie internetowej, który po kliknięciu kierują do drugiej. Link zwrotny jest bardzo ważny z perspektywy pozycjonowania danej witryny w wyszukiwarkach. Ważne, żeby był wartościowy. Powinien kierować ruch, tam, gdzie tego chcemy i pochodzić z zaufanej domeny. Korzystanie z zewnętrznych linków jest również korzystne z punktu widzenia użytkownika, ponieważ ułatwia nawigację po sieci i pozyskiwanie informacji.
Linki przychodzące – jak je zdobyć?
Istnieje wiele różnych sposobów na zdobycie backlinków. Żeby zwiększyć ilość linków kierowanych, należy postarać się, żeby właściciele innych witryn chcieli publikować nasze materiały. W tym celu warto projektować atrakcyjne grafiki lub pisać wartościowe treści i udostępniać je na zewnątrz, inwestować w artykuły sponsorowane czy chociażby udzielać wywiadów. Prostym sposobem na zdobycie backlinków jest raportowanie webmasterom nieaktywnych backlinków i proponowanie im innych (swoich), a także stworzenie wewnętrznych linkowań w ramach własnej strony www. W budowaniu bazy backlinków można wykorzystać również możliwości forów internetowych, blogerów lub influencerów.
Dlaczego backlinki są ważne?
Backlinki są niezwykle istotne z punktu widzenia SEO. Im więcej w sieci linków, kierujących do danej witryny, tym bardziej wartościowa jest ona dla Google. Innymi słowy, zwiększa się jej wiarygodność, a co za tym idzie pozycja w wynikach wyszukiwania. Należy jednak pamiętać, że żeby linki kierowane dobrze odegrały swoją rolę należy zadbać o ich naturalne umiejscowienie w sieci – najlepiej jeśli będą pojawiać się na serwisach odpowiadających tematyce naszej domeny.