Sytuacja wyjściowa
Sytuacja wyjściowa
Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z potencjału tkwiącego we wpisach w wizytówkach Google. Za ich pośrednictwem można informować o istotnych zmianach w firmie (np. wprowadzeniu nowego produktu czy zdobyciu prestiżowej nagrody), ważnych wydarzeniach (np. wieczorze jazzowym czy degustacji wina) oraz różnego rodzaju promocjach i ofertach specjalnych.
Profil Firmy Google nie umożliwia masowego dodawania wpisów. Oznacza to, że każdy post musi zostać wrzucony ręcznie z poziomu konkretnej wizytówki. Publikacja wpisów w pięciu wizytówkach nie stanowi większego problemu i nie zajmuje zbyt wiele czasu. Problem pojawia się, gdy firma posiada kilkadziesiąt, a nawet kilkaset lokalizacji. Jeśli założymy, że wrzucenie jednego wpisu zajmuje średnio 1,5-2 minuty, dodanie tej samej aktualizacji w 100 wizytówkach pochłonie ponad 3 godziny! Dodatkowo jest to niezwykle nużący proces, dlatego postanowiliśmy go zautomatyzować.
Sytuacja wyjściowa
Działania MBridge – Marketing Experts
Stworzyliśmy autorskie narzędzie, które umożliwia publikowanie wpisów w nawet kilkuset wizytówkach naraz. Wykorzystuje ono istniejące mechanizmy Business Profile API.
Początkowo był to webowy interfejs do wewnętrznego użytku agencji, ale w tym roku zdecydowaliśmy się udostępnić to rozwiązanie szerszemu gronu użytkowników. Tak powstał Mapstic – zaawansowane narzędzie do zarządzania profilami firmowymi Google. Jak na razie pozwala ono na masowe dodawanie wpisów i planowanie publikacji z wyprzedzeniem, ale za niedługo udostępnimy kolejne funkcje, w tym możliwość automatycznego odpowiadania na opinie.
Stworzenie narzędzia, jakim jest Mapstic, rozwiązało wiele kwestii, z którymi borykaliśmy się, obsługując nawet kilka tysięcy wizytówek naszych klientów. Jak wiemy, w biznesie czas to pieniądz, więc odzyskane godziny, które poświecilibyśmy na ręczną obsługę wizytówek, mogliśmy przeznaczyć na inne działania realizujące opracowaną strategię marketingową oraz zbliżające nas do założonych z klientem celów. Automatyzacja działań marketingowych to coś, czego nie unikniemy i tylko od nas zależy, czy zrobimy z tego użytek, który pomoże nam wyprzedzić konkurencję, czy pozostawimy takie rozwiązania niezaopiekowane i w konsekwencji to my zostaniemy w tyle! To samo dotyczy wszystkich firm, które realizują swój marketing w przestrzeni online, co zawsze podkreślamy w naszych współpracach. Przez to nasi klienci mogą być spokojni o najnowsze rozwiązania, innowacyjne podejście i strategie, które są na bieżąco aktualizowane przez naszych specjalistów i uwzględniają nowe możliwości, jakie pojawiają się na rynku, zmiany dyktowane przez algorytmy czy też trendy.
Agnieszka Turbakiewicz
Project Manager
Wypróbuj za darmo Mapstic!
Efekty
Efekty
Dzięki Mapstic oszczędzamy mnóstwo czasu. Dodanie wpisu do 100 wizytówek nie zajmuje nam już 3 godzin, tylko maksymalnie 10 minut. Dodajmy, że wliczamy w to uzupełnienie karty wpisu o grafikę, link i inne treści.
Co ważne w narzędziu można tworzyć także podgrupy wizytówek gromadzące np. placówki w województwie mazowieckim. Dzięki temu możemy łatwo i szybko dodawać wpisy wyłącznie do wybranych wizytówek. Ręczne wybieranie odpowiednich placówek zajmuje nieporównywalnie więcej czasu.
Wszystkim tym, którzy chcieliby samodzielnie przetestować wymienione funkcje, polecamy założyć darmowe konto w Mapstic. Wystarczy, że wypełnicie formularz na stronie i gotowe – możecie za darmo zarządzać wpisami w maksymalnie 10 wizytówkach.