Cover photo do case study o skutecznym seo w branży turystycznej - Austria.info

Skuteczna strategia SEO w branży turystycznej – austria.info – case study

Austria.info to oficjalna strona Narodowego Biura Promocji Austrii. Mocna domena ze wskaźnikiem Domain Rating na poziomie 80 zawiera 20 wersji językowych, w tym polską, za którą w kwestiach strategii SEO odpowiedzialna jest nasza agencja. Klient zwrócił się do nas z prośbą o wsparcie właśnie w tym zakresie, mając na celu wzmocnienie ruchu na stronie z organicznych wyników.  

Jakie efekty udało nam się osiągnąć w ramach współpracy przy polskiej wersji serwisu austria.info/pl? O tym piszemy w poniższym case study.

Nasz klient — Austria.Info

Austria.Info to oficjalny serwis promocyjny Austrii, który pełni funkcję portalu informacyjnego. Głównym celem witryny jest promocja oferty turystycznej kraju, w tym przybliżenie jego kultury oraz najpopularniejszych destynacji. Na stronie znajdują się wyczerpujące treści na temat austriackich regionów i miast, a turyści mogą również wyszukiwać potrzebne informacje w zależności od preferowanej formy spędzania wolnego czasu. Austria.info dostarcza kompleksową wiedzę na temat kraju, a na stronie znajdują się także porady dotyczące planowania podróży do Austrii i baza noclegowa.

Sytuacja wyjściowa

Współpraca z serwisem rozpoczęła się w listopadzie 2021 roku. Głównym zadaniem MBridge — Marketing Experts była realizacja kompleksowej strategii SEO z dużą koncentracją na działaniach contentowych.

Działania MBridge — Marketing Experts

#1 Optymalizacja treści

Stała analiza podstron domeny pod kątem fraz z potencjałem SEO oraz wzmocnienia pozycji podstrony w wyszukiwarce na te frazy. Regularna optymalizacja treści, w tym między innymi poprawa występowania fraz kluczowych, struktury nagłówków, linkowania wewnętrznego, optymalizacji grafik, a także analiza pod kątem kanibalizacji treści.

#2 Optymalizacja metadanych

Bieżąca optymalizacja metadanych: meta title oraz meta description dla podstron o znaczącym potencjale SEO.

#3 Propozycje nowych treści

Nowe tematy artykułów na podstawie treści z obcojęzycznych wersji domeny, a także analiz potencjału fraz kluczowych i aktualnego zainteresowania użytkowników tematami związanymi z działalnością serwisu.

#4 Stały monitoring domeny 

Ciągła analiza domeny z myślą o poprawnej indeksacji podstron (szczególnie istotnych z punktu widzenia budowania widoczności SEO witryny) oraz zapobieganiu problemom technicznym. Monitoring umożliwiał także diagnozowanie potencjalnych utrudnień w budowaniu autorytetu domeny. Zastosowano między innymi:

  • Monitoring broken linków — uszkodzonych linków zwrotnych z profilu linków domeny.
  • Monitoring noindex — prawidłowej indeksacji kluczowych podstron serwisu.

Efekty prac naszych specjalistów

Niemal 2,5-krotny wzrost ruchu organicznego

Serwis nieustannie pozyskuje nowe frazy niebrandowe z dużym potencjałem SEO, na które osiąga coraz wyższe pozycje w wyszukiwarce, a także umacnia swoje pozycje na frazach, na które dotychczas się wyświetlał. Efektem tego jest znaczący wzrost ruchu organicznego w obrębie polskiej wersji językowej domeny oraz wzrost liczby fraz kluczowych na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Od początku listopada 2021 do końca grudnia 2022 estymowany ruch organiczny w obrębie serwisu wzrósł ok. 2,5x.

Źródło danych: Ahrefs.com

Wzrost liczby słów kluczowych na pozycjach TOP3 oraz TOP10

Liczba słów kluczowych, dla których austria.info/pl buduje widoczność SEO od początku współpracy, wzrosła na pozycjach TOP3 o około 25%, natomiast na pozycjach TOP10 o prawie 50%. 

Źródło danych: Ahrefs.com

Dzięki aktywnym i konsekwentnym działaniom SEO domena austria.info/pl może pochwalić się pozycjami TOP 3 m.in. na poniższe frazy: 

Źródło danych: Ahrefs.com

Zwiększenie ruchu organicznego na mocne frazy niebrandowe 

Regularne optymalizacje contentowe umożliwiły zwiększenie ruchu organicznego na bardzo mocne frazy niebrandowe. Optymalizacje dokonywane były w obrębie istniejących artykułów na stronie, jednakowo bazując na ich treści oraz metadanych. 

Zlikwidowanie problemu kanibalizacji treści

Z uwagi na rozbudowaną sekcję contentową na stronie, istotną rolę odegrała także analiza kanibalizujących się tekstów. Dzięki wyszczególnieniu podstron, które budowały widoczność na mocno zbliżone frazy kluczowe, możliwe było przedsięwzięcie działań, które rozwiązały problem kanibalizacji. Wdrożono przekierowania 301 oraz zróżnicowano zagadnienia w artykułach z uwzględnieniem optymalizacji contentu pod odmienne słowa kluczowe.

Nowe treści

W ramach współpracy, w serwisie pojawiły się także nowe treści, które odpowiadały na zapytania użytkowników zainteresowanych szeroko pojętą kulturą i historią Austrii, a także turystyką w tym kraju.

Dzięki aktywnym działaniom SEO (analiza fraz, optymalizacja treści, rekomendacje dotyczące wdrożenia) możliwe było osiągnięcie pozycji TOP 3 domeny w bardzo krótkim czasie na m.in. wymienione poniżej frazy.

Źródło danych: Ahrefs.com

Komentarze Ekspertów

Joanna Alberska - SEO Specialist

Rezultaty osiągnięte w ramach współpracy z austria.info pokazują, jak duży potencjał SEO może drzemać w już istniejących treściach na stronie. Pomimo rozbudowanej bazy artykułów, niosących wartość dla czytelnika, polskiej wersji językowej domeny brakowało dopasowanej, sukcesywnie realizowanej strategii SEO. To właśnie dzięki niej jest możliwe skuteczne docieranie do swoich odbiorców z poziomu wyszukiwarki. 

Wdrożone rozwiązania sprawiły, iż na pierwsze efekty nie trzeba było długo czekać — właściwie z miesiąca na miesiąc domena osiągała coraz lepsze wyniki, ukazując przy tym nowe obszary do optymalizacji serwisu.

Sprawna komunikacja z Klientem, zwłaszcza na etapach odpowiadania na pojawiające się pytania oraz wdrażania zmian na stronie, stanowiła dodatkową, ale nie mniej ważną, składową stale obserwowanych postępów realizacji planu działania. 

Co jednak najważniejsze, zaprojektowanie oraz wdrożenie optymalnej strategii SEO pozwoliło użytkownikom wyszukiwarki docierać do aktualnych, wysokojakościowych treści, odpowiadających na potrzebę pozyskiwania wiarygodnych informacji. Dzięki temu serwis może efektywniej wypełniać założone cele promocji oferty turystycznej Austrii.

Joanna Alberska, SEO Specialist

Pomysł oddania polskiej strony www.austria.info w ręce wyspecjalizowanej, zewnętrznej agencji SEO rozważaliśmy już do dawna. Wraz z licznymi zmianami, którym strona podlegała przez lata (tak jej back-end, jak i front-end), a także w związku z wdrożeniami nowych strategii komunikacji z czasem zaczęliśmy zauważać, że potencjał wyszukiwania treści z naszej strony jest znacznie wyższy i że nie wykorzystujemy go w pełni. Czuliśmy, że możemy lepiej komunikować się z użytkownikiem na rynku poprzez stronę i lepiej odpowiadać na jego potrzeby. Chcieliśmy zarówno bardziej efektywnie dostarczać informacje o urlopie w Austrii, a także, korzystając z zasobów treści już zgromadzonych, przyciągać jego uwagę do nowych tematów, inspirować i tym samym poprawiać jego przywiązanie do marki Urlop w Austrii. 

W codziennej pracy brakowało nam jednak do tego ekspertyzy, doświadczenia i mocy przerobowych – to wszystko znaleźliśmy w MBridge. Agencja SEO pozwoliła nam przede wszystkim uporządkować portal: zidentyfikowała wiele istotnych problemów (jak broken links, duplikaty treści, braki w metadanych, niewłaściwą strukturę treści itd.) i pomogła nam je usunąć, wskazała jasne kierunki do dalszego rozwoju, a dzięki rekomendacjom dotyczącym treści – pomogła znaleźć nowe obszary komunikacji. 

Od początku jasno ustalone zasady współpracy, wyznaczenie dedykowanych opiekunów projektu po obu stronach, a także sprawna i profesjonalnie prowadzona komunikacja bardzo ułatwiły nam wdrożenia, których efekt w postaci wzrostu ruchu organicznego był widoczny praktycznie od razu, wyraźnie poprawiła się też widoczność naszych treści w górnych wynikach wyszukiwania. Zdecydowanie wzrosła nasza wrażliwość i świadomość w obszarze SEO, czujemy się pewniej, planując krótko- i długofalowo strategię contentową, a także pracując z CMSem. Ponieważ strona jest rozbudowana oraz jest i dalej będzie intensywanie rozwijana w przyszłości, planujemy długofalową współpracę z MBridge. Nigdy nie osiągnęlibyśmy tych efektów sami. Zaangażowanie, profesjonalizm, elastyczność i inicjatywa (typu bieżący monitoring trendów) naszej opiekunki, Asi Alberskiej, to elementy, które szczególnie cenimy we współpracy z MBridge.  

Karolina Arendarska, manager e-marketingu, Narodowe Biuro Promocji Austrii


 

 

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Udostępnij:

Możemy Ci pomóc w zakresie digital marketingu?

Porozmawiajmy!