Cover do tekstu poprawa pozycji sklepu internetowego od czego zacząć

Poprawa pozycji sklepu internetowego: od czego zacząć?

Poprawa pozycji sklepu internetowego to niezawodny sposób na zwiększenie ruchu na stronie i w konsekwencji wyższą sprzedaż. Nie dziwi więc, że tak wielu przedsiębiorców interesuje się SEO. Konkurencja bywa jednak zaciekła. Zadania nie ułatwia również Google, który stale zaskakuje aktualizacjami algorytmu. Jak nawigować w tych realiach? Co zrobić, aby sklep faktycznie zaczął wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania? Podpowiadamy, od czego zacząć!

Co zyskasz dzięki poprawie pozycji sklepu internetowego w Google?

Podstawową przewagą SEO nad kampaniami płatnymi są długoterminowe korzyści. W przeciwieństwie do płatnych kampanii reklamowych, które kończą się wraz z wyczerpaniem budżetu, efekty działań SEO mogą utrzymywać się przez wiele miesięcy, generując stały ruch i sprzedaż

 

Najbardziej pożądane są pierwsze pozycje w rankingu. Według Semrush, najwyżej wypozycjonowane organiczne wyniki wyszukiwania odnotowują współczynnik klikalności na poziomie 22,4%. Dla porównania dla strony na 10 pozycji wynosi on tylko 2,3%. Dane dotyczą wyszukiwań na urządzeniach mobilnych, które w USA stanowią 63% wszystkich wyszukiwań. 

 

Jest więc o co walczyć. Lepsza widoczność w wynikach organicznych Google to nie tylko większy ruch na stronie, ale również szansa na przyciągnięcie nowych odwiedzających, którzy wcześniej nie znali twojej strony. Problem w tym, że nie tylko Tobie zależy na tym, aby twoja strona wyświetlała się na pierwszych pozycjach na frazy związane z ofertą sklepu. Konkurencja nie śpi i dąży do dokładnie tego samego. Dzięki zaawansowanym technikom SEO masz jednak szansę ją przegonić. W kolejnych akapitach ujawniamy wybrane metody, którymi posługujemy się w agencji.

 

Zobacz jak sprawdzić pozycję strony w google.

Chcesz poprawić pozycję swojego e-commerce?

Co wpływa na pozycję sklepu internetowego w Google?

Pozycja w rankingu wyszukiwarki Google jest wynikiem wielu czynników. Najważniejszymi z nich są:

  • Optymalizacja treści, czyli skuteczne wykorzystanie słów kluczowych, tworzenie oryginalnych materiałów, odpowiadających na potrzeby użytkowników oraz regularne aktualizowanie treści. 
  • Pozyskiwanie linków zwrotnych z renomowanych źródeł, które są ważnym wskaźnikiem zaufania dla Google i wpływają na autorytet strony.
  • Odpowiednia struktura URL oraz zastosowanie meta tagów, ułatwiających robotom Google zrozumienie i indeksowanie treści. 
  • Poprawność techniczna, czyli szybkość ładowania strony, responsywność mobilna, zabezpieczenia SSL oraz brak innych błędów technicznych.

Tworząc nowe treści, warto mieć także na uwadze oficjalne wytyczne Google (General Guidelines Overview), a zwłaszcza warunki E-E-A-T (dawniej  E-A-T), przez które należy rozumieć:

  • Expertise (Wiedza): Treści powinny być tworzone przez osoby lub organizacje, posiadające odpowiednie doświadczenie i specjalistyczną wiedzę. Z tego względu warto umieszczać pod artykułami krótkie notki biograficzne na temat autorów.
  • Experience (Doświadczenie): Druga litera „E” pojawiła się w akronimie „E-E-A-T” w 2022 roku. Zakres tej wartości częściowo pokrywa się z pierwszym punktem. Tym razem Google zwraca jednak uwagę na to, aby autorzy treści dysponowali nie tylko wiedzą, ale i praktycznym doświadczeniem. 
  • Authoritativeness (Wiarygodność): Google ocenia, czy strona posiada odpowiedni autorytet w swojej branży. Autorytet może być budowany poprzez recenzje klientów, wyróżnienia i rekomendacje innych stron internetowych. 
  • Trustworthiness (Zaufanie): Ważne jest, aby witryna była postrzegana jako wiarygodna. Decydują o tym takie elementy jak informacje dostępne w sekcji „o nas”, artykuły prasowe, niezależne recenzje, polityka prywatności, zabezpieczenia techniczne (np. SSL) czy ochrona danych użytkowników (Consent Mode).
E-E-A-T - wytyczne google
E-E-A-T to dla Google cztery integralnie powiązane ze sobą obszary, najważniejsze jest jednak zaufanie. Google nie chce promować stron, które dopuszczają się scamu i innych nieuczciwych praktyk.

Jak poprawić pozycję sklepu internetowego w Google w 5 krokach?

Na początku warto zaznaczyć, że choć wszyscy musimy stosować się do jednolitych wytycznych, pozycjonowanie strony internetowej w Google nigdy nie wygląda tak samo. Za każdym razem, gdy przychodzi do nas nowy klient, tworzymy dla niego zindywidualizowaną strategię, która uwzględnia jego priorytety. 

Niektóre czynności jednak się powtarzają. Oto 5 kroków, które bezwzględnie musisz wykonać, jeśli chcesz podnieść pozycję sklepu internetowego w Google

1. Audyt SEO i kompleksowa analityka

Audyt SEO to szczegółowa analiza, podczas której weryfikuje się czas ładowania strony i inne parametry techniczne, które mają wpływ na pozycję w rankingu. Przyglądamy się także dotychczas opublikowanym treściom: sprawdzamy czy są wartościowe dla użytkownika oraz czy mają potencjał SEO. Na tym etapie wykonujemy również analizę konkurencji: sprawdzamy, na jakie frazy wyświetlają się w Google konkurencyjne witryny oraz jakim praktykom to zawdzięczają.

-> Sprawdź, jak przeprowadzić audyt SEO

Audyt SEO jest niezbędnym punktem wyjścia do dalszych działań optymalizacyjnych. W kolejnych etapach nie należy jednak zaniedbywać analizy. W MBridge stale monitorujemy ścieżki zakupowe w sklepach internetowych naszych klientów, sprawdzamy, które działania marketingowe generują największy ruch i śledzimy konwersje. Regularnie analizujemy też wyniki SEO i dostosowujemy do nich nasze strategie.

Zbieraj dokładniejsze dane o unikalnych użytkownikach. Sprawdź nasz poradnik, krok po kroku! 

2. Analiza fraz kluczowych

Wysoka pozycja witryny w organicznych wynikach wyszukiwania to w dużej mierze zasługa dopasowania treści i kluczowych fraz do zapytań wpisywanych przez użytkowników. Dlatego jednym z pierwszych kroków do skutecznych działań SEO jest gruntowny research fraz. O narzędziach, za pomocą których można go wykonać, przeczytasz więcej w tekście: Wyszukiwarki słów kluczowych — gdzie znaleźć frazy kluczowe?

W dobie AI szczególne znaczenie mają frazy long tail oraz zapytania, które dopiero zyskują popularność w wyszukiwarce. Ogólnie zalecane jest tworzenie bardziej pogłębionych treści, do których potrzebna jest specjalistyczna wiedza. Odpowiedzi na prostsze pytania będą generowane przez moduł AI, który za niedługo zadebiutuje w wyszukiwarce (Google SGE).

3. Pozyskiwanie linków

Im więcej linków prowadzi do strony, tym bardziej wiarygodna jest ona dla Google. Dlatego, jeśli chcesz poprawić pozycję sklepu internetowego w wyszukiwarce, powinieneś regularnie pozyskiwać wartościowe linki zewnętrzne z renomowanych portali i blogów. 

Niekiedy linki przybywają samoistnie. Gdy publikujesz wartościowe treści, użytkownicy mogą chcieć się nimi dzielić oraz linkować do twoich materiałów. Mówimy wówczas o User Generated Content (UGC). Oprócz tego warto jednak aktywnie działać w tym kierunku: publikować w branżowych portalach, podejmować współprace z blogerami itd.     

4. Publikowanie angażujących i pogłębionych treści

Google ceni rozbudowane serwisy z dużą ilością podstron. Z tego względu warto regularnie publikować na blogu firmowym. Dzięki temu możesz upiec dwie pieczenie na jednym ogniu – odpowiadasz na pytania nurtujące twoich klientów, a przy okazji zyskujesz widoczność w Google i dajesz się poznać osobom, które jeszcze nie znają twojej firmy, ale borykają się z problemami, w rozwiązaniu których możesz im pomóc

Jeśli wysiłek włożony w publikację treści rzeczywiście ma się zwrócić musisz zadbać, aby były one zgodne z wytycznymi, o których wspominaliśmy wcześniej. Pamiętaj także o zasadach webwritingu. Dziel tekst na krótkie akapity, stosuj nagłówki, korzystaj z list punktowych i podkreślaj najważniejsze informacje pogrubioną czcionką. Dzięki temu czytelnikom łatwiej będzie nawigować po twojej stronie i wyszukiwać interesujące ich informacje.

5. Regularna optymalizacja

Content publikowany z myślą o SEO wymaga ciągłej optymalizacji. Oto, o czym należy pamiętać:

  • stałe aktualizowanie treści, tak aby odpowiadały na bieżące potrzeby użytkowników,
  • optymalizacja istniejących treści pod kątem nowych słów kluczowych i trendów wyszukiwania,
  • dodawanie linków wewnętrznych do nowych artykułów i podstron w serwisie. 

Stale należy troszczyć się także o stan techniczny witryny. Bardzo ważna jest szybkość ładowania strony. Idealnie jeśli prędkość odpowiedzi serwera będzie utrzymana poniżej 500 ms.

W związku z potrzebą ciągłego uzupełniania strony o nowe treści, kuszące może być tworzenie ich przy pomocy AI. Zdecydowanie odradzamy jednak to rozwiązanie. Google kładzie coraz większy nacisk na eksperckość m.in. dlatego, że chce walczyć ze spamem generowanym przez Chat GPT i inne tego typu narzędzia. Wyszukiwarka coraz lepiej radzi sobie z rozpoznawaniem tekstów pisanych przez ludzi i maszyny, premiując te pierwsze.

Ile kosztuje poprawa pozycji sklepu internetowego?

Na ostateczną wycenę usługi wpływają czynniki takie jak: 

  • złożoność serwisu, 
  • stan techniczny witryny,
  • konkurencyjność rynku, 
  • zakres prac niezbędnych do osiągnięcia założonych celów.

Wiele zależy też od tego, jacy specjaliści będą zaangażowani w projekt. Przykładowo, większość naszych klientów zleca tworzenie treści naszym agencyjnym copywriterom, ale są i tacy, którzy piszą je sami, wykorzystując nasze wytyczne oraz content plany. 

Dlatego, jeśli chcesz wiedzieć, ile będzie kosztować poprawa pozycji twojego sklepu internetowego, napisz do nas lub zadzwoń i opowiedz o swoich potrzebach. Dopiero wtedy będziemy mogli wyjść z konkretną propozycją. 

 

Przekonaj się, ile dobrego byliśmy w stanie zrobić dla strony internetowej e-pare.net w budżecie do 3 000 zł. 

Udostępnij:

Możemy Ci pomóc w zakresie digital marketingu?

Porozmawiajmy!