Podsumowanie 2021 roku w MBridge – nowi klienci, zmiany w zespole, ogólne wyniki

Kolejny rok w cieniu pandemii nie był dla nas łatwy, ale mimo zewnętrznych przeciwności wciąż się rozwijamy. Nie brakuje danych, które są tego dowodem. Zebraliśmy je wszystkie w poniższym artykule.

Klienci MBridge w 2021 roku 

W 2021 roku niezmiennie prowadziliśmy kampanie dla marek takich jak SMYK, Netia, Recman, MediaMarkt czy Signify, które ufają nam od wielu lat. Dodatkowo znacząco rozwinęliśmy współpracę z częścią naszych Partnerów (np. Netia lub MediaMarkt) o dodatkowe aktywności. Trudno o lepszy dowód na to, że nasza wiedza i doświadczenie przekładają się na wyniki. 

Pojawili się też nowi klienci, spośród których warto wymienić:

  • Way To Beauty – jedna z popularnych drogerii online.
  • Decoroom – pracownia architektury wnętrz.
  • Austria.info – oficjalny serwis Narodowego Biura Promocji Austrii.
  • e-pare.net – sklep internetowy z biżuterią.
  • Iron Mountain – firma zajmująca się przechowywaniem i zarządzaniem danymi. 
  • MateriałyTkaniny.pl – największy sklep internetowy z tkaninami w Polsce. 
  • Wirtualne Media – największy branżowy portal o mediach, reklamie, internecie, PR, telekomunikacji.

Jak widać naszą domeną pozostają działania dla e-commersów, ale systematycznie rozszerzamy nasze portfolio o serwisy korporacyjne oraz zasięgowe. Wśród nowych wyzwań w 2021 roku pojawiło się też kilka dużych, zamkniętych w czasie projektów dotyczących m.in. analityki internetowej, influencer marketingu czy dodatkowego wsparcia contentowego.

Wyniki kampanii prowadzonych w 2021 roku 

W 2021 roku nasze działania SEO zaowocowały ponad 176 000 000 sesji z organicznych wyników wyszukiwania Google. Koniecznie trzeba dodać, że nasze działania są ściśle skorelowane z potrzebami biznesowymi klientów.
Optymalizujemy ich strony na frazy kluczowe z aktualnej perspektywy biznesowej firmy. Dobrze widać to na przykładzie kampanii SEO dla mFinanse, której efekty opisaliśmy niedawno w case study

Dział Performance Marketingu może pochwalić się równie dobrymi wynikami. W 2021 roku budżet wszystkich naszych kampanii wyniósł ponad 13 000 000 zł. Pozwoliło to nam starać się o status Partnera Premium, który finalnie uzyskaliśmy, trafiając do elitarnego grona 3% najlepszych agencji w Polsce. 

Wszystkie nasze działania przyniosły ponad 1 184 000 000 zł przychodu dla naszych klientów e-commercowych. Po raz kolejny przekroczyliśmy zatem granicę miliarda złotych przychodu (link do danych z zeszłego roku).

MBridge Google Partner Premium

Elastyczniejszy tryb pracy 

Pandemia wymusiła na nas pracę w modelu hybrydowym, ale sprawdził się on bardzo dobrze. Udowodniliśmy, że niezależnie od tego, czy spotkamy się przy biurowym ekspresie do kawy, czy komunikujemy tylko online, jesteśmy w stanie zachować elastyczność i kompleksowe podejście do kampanii.

Jak w praktyce wyglądała praca w MBridge w 2021 roku? Biuro pozostawało otwarte dla wszystkich chętnych przez 5 dni w tygodniu, ale można było pracować też zdalnie. W okresach wzmożonej liczby zachorowań na Covid-19 cały zespół pracował z domu, aby niepotrzebnie nie narażać siebie i swoich bliskich. Po początkowym szoku, jakim bez wątpienia była pandemia, udało nam się wypracować sprawnie działający system, w którym każdy funkcjonuje jak mu wygodnie. Część osób zdecydowała się nawet na pełnoetatową pracę zdalną. Należy do nich m.in. Joanna Żelazińska – nasza copywriterka:

„Począwszy od września 2021 roku pracuję w 100% z domu. Wcześniej łączyłam pracę zdalną z pracą w biurze, ale w międzyczasie podjęłam decyzję o przeprowadzce z Warszawy do Gdańska. Dzięki możliwości pracy zdalnej zmiana miejsca zamieszkania nie musiała wiązać się z koniecznością zmiany pracy, z czego bardzo się cieszę.”

Ponadto w zespole pojawiły się osoby, które od początku pracują w 100% zdalnie. 

Kolejne benefity

Podsumowując 2021 rok nie sposób nie wspomnieć o lekcjach angielskiego finansowanych po części przez firmę. Część zespołu uczestniczy w zajęciach grupach, część rozwija swoje kompetencje podczas zajęć indywidualnych.

Ponadto wznowiliśmy program szkoleniowy, w ramach którego każdy pracownik może rozwijać swoje indywidualne pasje i zainteresowania. Pracownicy niezmiennie mogą korzystać również z pakietu medycznego Medicover i programu Multisport.

Zmiany personalne

Rok 2021 był rekordowy nie tylko jeśli chodzi o wyniki, ale także rozwój zespołu. Praktycznie w każdym dziale pojawiły się nowe osoby:

  • Do działu Performance Marketingu dołączyli Patrycja Mastalerz oraz Michał Ślepowroński. Obydwoje brali udział w programie stażowym, a następnie dołączyli do zespołu w roli Junior Performance Specialist.
  • Do działu SEO dołączył Łukasz Rusek, który wspiera pracę zespołu na stanowisku SEO Assistant.  Łukasz od początku pracuje w 100% zdalnie.
  • Do działu Analityki dołączył Szymon Stysiak. Początkowo również w roli stażysty, potem objął stanowisko Junior Analyst.
  • Do działu Contentu dołączyły Aleksandra Adamczyk oraz Marta Ogonowska jako kolejne stażystki. Obecnie obydwie pracują na stanowisku Junior Copywriter.

W zespole pojawiła się też niezastąpiona Marlena Żukowska czyli nasza Project Coordinator. Nie obyło się również bez awansów. Urszula Żupnik – dawna copywriterka – objęła stanowisko SEO Content Specialist, dzięki czemu obecnie rozwija się równolegle w obu tych dziedzinach. Mateusz Kwiatkowski podjął się natomiast wyzwania otoczenia opieki nad rozrastającym się działem Contentu, przyjmując funkcję Content Managera.

Jak widać, zdecydowana większość nowych pracowników dołączyła do nas w efekcie programu stażowego. Wyjaśnialiśmy już kiedyś, jak wygląda i na czym polega staż w MBridge, ale wspomniany artykuł ma już 3 lata. Oddajmy zatem głos nowym członkom zespołu. Jak ocenia staż Marta Ogonowska?

„Staż dał mi możliwość poznania od środka jak działa agencja marketingowa. Mile zaskoczyła mnie niezwykła otwartość wszystkich członków zespołu agencji, a zwłaszcza – działu Contentu. Ula, Asia i Mateusz zadbali o to, abym na każdym etapie wdrażania się w obowiązki copywriterki nie czuła się sama. Także teraz, kilka miesięcy po zakończeniu stażu, wciąż przekazują mi bardzo dużo merytorycznej i praktycznej wiedzy, służą wsparciem i pomocą zawsze, gdy tego potrzebuję. Podjęcie stażu w MBridge było naprawdę świetną decyzją.”

Aleksandra Adamczyk jest natomiast zdania, że:

„Podczas stażu w Mbridge zdobyłam pierwsze doświadczenie w branży marketingu. Świetna organizacja, merytoryczne szkolenia oraz wsparcie pozostałych członków zespołu pozwoliły mi szybko wdrożyć się w obowiązki. Nie mogłabym nie wspomnieć o atmosferze panującej w agencji. Życzliwość oraz indywidualne podejście do pracownika eliminują stres związany z realizacją nowych zadań. Nie ma mowy o jakiejkolwiek presji, dzięki czemu przyswajanie wiedzy jest po prostu przyjemne. Staż w MBridge utwierdził mnie w przekonaniu o tym, że swoją przyszłość wiążę z marketingiem internetowym.”

W 2022 roku z pewnością będziemy kontynuować program stażowy, jak i szukać bardziej doświadczonych ekspertów – m.in. do działu SEO, gdzie właśnie rozpoczęła się rekrutacja na stanowisko Specjalisty SEO. Stale szukamy też copywriterów, którzy chcieliby pracować z nami zdalnie przy wybranych projektach. Chętni mogą się zgłaszać na mbridge@mbridge.pl.

 

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Udostępnij:

Możemy Ci pomóc w zakresie digital marketingu?

Porozmawiajmy!