MBridge – Marketing Experts oficjalnym resellerem Cookiebot

MBridge — Marketing Experts zostało oficjalnym resellerem narzędzia Cookiebot od firmy Usercentrics, która jest jednym z liderów technologicznych w zakresie e-privacy oraz zgodności z przepisami dotyczącymi plików cookies. Nasza agencja trafiła na ograniczoną listę podmiotów, które mogą poszczycić się partnerstwem w procesie sprzedaży oraz wdrażania tego rozwiązania dla serwisów chcących być zgodnymi z wymogami prawnymi dotyczącymi polityki prywatności.

Czym jest Cookiebot? 

Strony internetowe w obecnym czasie muszą spełniać wymogi związane z prywatnością oraz przetwarzaniem danych osobowych. Konieczność ta nie wynika już tylko z dobrych praktyk stosowanych w sieci, ale jest uwarunkowana prawnie, a niestosowanie się do aktualnych przepisów może wiązać się z nałożeniem kar finansowych na właścicieli stron. Witryny muszą być zgodne z przepisami prawa obszarów, w których działają – w Polsce są to przepisy RODO, w całej Unii Europejskiej GDPR, a w Stanach Zjednoczonych CCPA

Aby w prosty sposób dostosować swoją stronę do aktualnych przepisów, można skorzystać z proponowanych aktualnie na rynku platform do zarządzania zgodami na stosowanie plików cookies i innych identyfikatorów. Tzw. consent management platform po wdrożeniu umożliwiają właścicielom stron bezpieczne oraz zgodne z prawem gromadzenie, zarządzanie i dokumentowanie zgód użytkowników na stronach internetowych i w aplikacjach.

Taką platformą CMP jest właśnie Cookiebot od Usercentrics

Cookiebot, jako platforma do zarządzania zgodami, nie tylko zapewnia zgodność z e-privacy, ale także ułatwia uzyskanie wyższego wskaźnika zgód oraz pomaga zbudować zaufanie do serwisu wśród jego użytkowników, którzy mogą łatwo dostosować swoje preferencje prywatności.

Jakie korzyści niesie ze sobą platforma zarządzania zgodami Cookiebot? 

Wdrożenie Cookiebota umożliwia przede wszystkim dostosowanie witryny do obecnych przepisów dotyczących cookies i prywatności danych, które warunkują RODO, GDPR oraz CCPA. Platforma pozwala użytkownikom witryny zarządzać swoimi zgodami na wykorzystywanie ciasteczek, zmianę swoich preferencji oraz wycofanie zgody.

Narzędzie umożliwia także dostosowanie widżetu zgody (potocznie nazywanego cookie banerem) do potrzeb, wyglądu i stylu witryny oraz zawiera właściwe deklaracje tekstowe dotyczące polityki, zgód i rodzajów ciasteczek, z których może skorzystać właściciel witryny.

Cookiebot automatycznie skanuje witrynę w poszukiwaniu plików cookies i innych identyfikatorów, a następnie kategoryzuje je w 4 grupach, dzięki czemu zarządzanie zgodami jest bardziej intuicyjne dla użytkownika.

Pliki cookies – zgodnie z przepisami – pozostają zablokowane do czasu wyrażenia zgody (poza niezbędnymi cookiesami, które są konieczne do wyświetlenia witryny). Wszystkie zgody użytkowników są automatycznie rejestrowane w zanonimizowanym formularzu i przy użyciu zaszyfrowanego klucza.

Cookiebot monitoruje zmiany w przepisach i automatycznie dostosowuje do nich zgody, dzięki czemu korzystanie z platformy daje pewność, że działamy w zgodzie z najbardziej aktualnymi rozporządzeniami. Takie rozwiązanie eliminuje także koszty związane z ręczną weryfikacją zmian w prawie oraz aktualizacją strony przez dział IT.

Co oferujemy jako partner Cookiebota? 

Jesteśmy resellerem Cookiebota, a jako agencja digital marketingowa mamy duże doświadczenie w zakresie analityki internetowej. Dzięki temu oferujemy wsparcie na dwóch płaszczyznach:

#1 WDROŻENIE COOKIEBOTA

Oferujemy wdrożenie platformy do zarządzania zgodami, jej uruchomienie oraz kompleksowe wsparcie techniczne, w tym m.in. w dostosowaniu deklaracji cookies. Dzięki temu witryna uzyskuje pełną zgodność z najnowszymi przepisami dotyczącymi prywatności danych, a także utrzymuje ją w przyszłości.

#2 WDROŻENIE CONSENT MODE

Nowe przepisy dotyczące cookiesów i możliwość niewyrażenia zgody na ich stosowanie przekłada się na mniejszą ilość gromadzonych danych, a to ma ogromne znaczenie w kontekście analityki i działań marketingowych. Wraz z implementacją Cookiebota oferujemy także konfigurację Consent Mode (trybu uzyskiwania zgody), który pozwala uzyskać szereg dodatkowych danych dotyczących np. konwersji. Dzięki czemu – opierając się m.in. o behawioralne modelowanie danych – istnieje możliwość prowadzenie efektywnych działań marketingowych zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami dotyczącymi e-privacy.

Dlaczego warto zaufać nam we wdrożeniu Cookiebota opowiadają nasz Digital Strategist — Piotr Grabarczyk oraz Managerka działu analiz – Katarzyna Soja:

Uważam, że wdrożenie narzędzia, którym jest Cookiebot, przez agencję specjalizującą się w marketingu internetowym to bardzo dobre i przede wszystkim racjonalne posunięcie. 

Jako specjaliści mamy wiedzę gdzie, kiedy i w jaki sposób działają mechanizmy wykorzystujące pliki cookies w różnych formach digital marketingu. Doświadczenie w pracy z takimi narzędziami jak Google Tag Manager czy Google Analitycs sprawia, iż wdrożenia przeprowadzane są sprawnie i dane zaraz po wdrożeniu zbierane są właściwie. 

Na każdym etapie wprowadzenia narzędzia oferujemy nasze wsparcie merytoryczne zarówno  z zakresu samego consent management, jak i  ogólnych działań marketingowych.

Piotr Grabarczyk, Digital Strategist

Pracujemy z Cookiebotem z uwagi na bardzo dobrą integrację tej platformy z GTM i consent mode. Cookiebot jako CMP ma świetnie opracowaną dokumentację, która obejmuje wiele przypadków, dzięki czemu wdrożenie zarówno samego systemu, jak i consent mode jest przeprowadzane szybko i skutecznie.

Z naszej perspektywy w ten sposób możemy realizować dwa cele – gwarantować zgodność z przepisami i ułatwiać działania analityczne, ponieważ wdrożenie consent mode nie tylko niezwykle ułatwia zarządzanie zgodami wszystkich tagów Google, ale również w niektórych przypadkach może częściowo “odzyskać” utracone dane.

Katarzyna Soja, Web Analytics Manager

Cookiebot, jako platforma zarządzania zgodami, pozwala stronom dowolnej wielkości minimalizować ryzyko związane z nieprzestrzeganiem przepisów. Dzięki temu firma, do której należy witryna, może skoncentrować się na istotnych celach biznesowych, mając pewność, że nie tylko nie naraża się na kary finansowe, ale również buduje dobre skojarzenia w umysłach swoich odbiorców. 

 

Udostępnij:

Możemy Ci pomóc w zakresie digital marketingu?

Porozmawiajmy!