Przed stworzeniem kampanii reklamowej w Google Ads, warto zaznajomić się z dostępnymi formatami banerów. Dzięki temu dowiemy się, które z nich będą odpowiadały naszym potrzebom, przez co zwiększymy efektywność kampanii.
Potrzebujesz wsparcia we wdrożeniu i konfiguracji consent mode v2?
-
- 300×250 – tzw. „średni prostokąt” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa, zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i ekranach monitorów. Stosuje się go przy tworzeniu banerów śródtekstowych, czyli reklam oddzielających akapity tekstu, np. w artykułach.
-
- 336×280 – tzw. „duży prostokąt” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na ekranach monitorów. Również stosowany jako baner śródtekstowy.
-
- 728×90 – tzw. „baner długi” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na ekranach monitorów. Takie reklamy umieszcza się zazwyczaj nad główną treścią, np. artykułem lub na stronie forum.
-
- 300×600 – tzw. „pół strony” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na ekranach monitorów. Zajmuje największą powierzchnię, przez co charakteryzuje się wyjątkowo wysoką ilością wyświetleń.
-
- 320×100 – tzw. „duży baner na komórki” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na urządzeniach mobilnych.
W Edytorze Google Ads dostępne są również inne formaty reklamowe, lecz nie są one tak efektywne jak te cieszące się największą popularnością. Są to:
-
- 320×50 – tzw. „długi baner na komórki” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na urządzeniach mobilnych. Wyjątkowo skuteczny, gdy jest umieszczony na dole strony.
-
- 468×80 – tzw. „baner” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na ekranach monitorów. Jest on rzadko stosowany, przez co mało reklam jest do niego dopasowanych i efekty mogą nie być optymalne.
-
- 234×60 – tzw. „pół banera” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na urządzeniach mobilnych. Z powodu jego niewielkich rozmiarów jest on rzadko stosowany, przez co mało reklam jest do niego dopasowanych i efekty mogą nie być optymalne.
-
- 120×600 – tzw. „wieżowiec” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na urządzeniach mobilnych. Jest on rzadko stosowany, przez co mało reklam jest do niego dopasowanych i efekty mogą nie być zadowalające.
-
- 120×240 – tzw. „pionowy baner” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na urządzeniach mobilnych. Z powodu jego niewielkich rozmiarów jest on rzadko stosowany, przez co mało reklam jest do niego dopasowanych i efekty mogą nie być optymalne.
-
- 160×600 – tzw. „szeroki wieżowiec” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na urządzeniach mobilnych. Więcej reklam jest do niego dopasowanych, dzięki czemu może okazać się bardziej skuteczny. Optymalne wyniki otrzymamy, jeśli włączymy wyświetlanie zarówno reklam displayowych, jak i tekstowych.
-
- 300×1050 – tzw. „portret” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na urządzeniach mobilnych. Służy do promowania marki. Charakteryzuje się dużym rozmiarem, dzięki czemu z łatwością przyciąga uwagę użytkowników.
-
- 970×90 – tzw. „powiększony długi baner” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na urządzeniach mobilnych. Rozwija się do rozmiaru 970×415 i powoduje przesunięcie treści na stronie w dół. Jest odpowiedni do wyświetlania materiałów o wysokiej rozdzielczości.
-
- 970×250 – tzw. „billboard” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na urządzeniach mobilnych. Służy do promowania marki. Choć dostęp do reklam w tym rozmiarze nadal jest niewielki, zapotrzebowanie reklamodawców rośnie.
-
- 250×250 – tzw. „kwadrat” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa, zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i ekranach monitorów. Jest on rzadko stosowany, przez co mało reklam jest do niego dopasowanych i efekty mogą nie być optymalne.
-
- 200×200 – tzw. „mały kwadrat” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa, zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i ekranach monitorów. Jest on rzadko stosowany, przez co mało reklam jest do niego dopasowanych.
-
- 180×150 – tzw. „mały prostokąt” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na urządzeniach mobilnych. Z powodu jego niewielkich rozmiarów jest on rzadko stosowany, przez co mało reklam jest do niego dopasowanych i efekty mogą nie być optymalne.
-
- 125×125 – tzw. „przycisk” – format przystosowany do wyświetlania jako reklama displayowa i tekstowa na urządzeniach mobilnych. Z powodu jego niewielkich rozmiarów jest on rzadko stosowany, przez co mało reklam jest do niego dopasowanych, ale jest odpowiedni do małych przestrzeni.