Marketerzy często idealizują obraz klienta, a tworząc treść, nie opierają się na danych, a intuicji. Z tego powodu komunikaty marketingowe trafiają do niewłaściwych osób, przez co są nieefektywne, a pieniądze wydane na kampanię – zmarnowane.
Obecnie content jest kluczowym elementem w marketingu. Dlatego tak ważne jest sprecyzowanie grupy docelowej, czyli rozpoznanie, do kogo powinniśmy kierować nasze komunikaty. Niezbędna jest również wiedza na temat przygotowania odpowiedniej treści, która trafi do czytelnika i zachęci go do skorzystania z naszych usług lub zakupienia produktu.
W materiale dla portalu o-m.pl Joanna Żelazińska, Copywriter w MBridge omawia kilka elementów pomocnych specjalistom w tworzeniu treści, które trafią do grupy docelowej m.in:
- Jak targetować grupę docelową?
- Gdzie szukać informacji na temat osób zainteresowanych marką?
- Jak tworzyć treść zrozumiałą dla potencjalnego klienta?
Całość artykułu znajdziecie pod linkiem.
Jeśli interesuje Cię temat treści, sprawdź też, czym charakteryzuje się content marketing dla sektora B2B.