Google zapowiedziało aktualizację źródeł odesłań do Google Grafiki. Rozwiązanie to pozwoli na określenie, jaką rolę obrazy Google odgrywają w generowaniu ruchu w witrynie internetowej. Według informacji podanych w komunikacie zmiana powinna zostać wprowadzona w przeciągu kilku miesięcy.
Obecnie ruch z Google Grafiki nie jest w żaden sposób rozróżniany od organicznego, dlatego firma zdecydowała się na wdrożenie zmian w tym zakresie. Oznacza to, że zarówno w Google Search Console jak i w Google Analytics ruch z Google Images agregowany jest łącznie z ruchem z Google Organic. Powoduje to problem w ocenie skali ruchu z Grafik oraz jego efektywności.
Google zapowiedziało zmianę refferer URL dla ruchu z Google Images na images.google.pl. Zmiana ta pozwoli na identyfikowanie ruchu z tej sekcji w ramach logów serwera. Domyślnie ruch z Google Grafiki będzie także prezentowany w ramach Google Analytics. Według informacji, Google nie planuje wprowadzenia wyróżnienia Google Images w ramach Google Search Console. Oznacza to, że ruch z tej sekcji nadal będzie agregowany w ramach Google Search Console łącznie z ruchem z Google Organic.
Zapowiedziana zmiana to świetna wiadomość, zwłaszcza dla branży e-commerce. Do tej pory ciężko było ocenić za jaki procent ruchu z organicznych wyników Google odpowiada moduł Google Images. Dzięki planowanym zmianom będziemy mogli nie tylko odpowiedzieć na to pytanie, ale również zweryfikować jak ruch z tej sekcji wpływa na sprzedaż produktów w sklepach internetowych. Dane te pozwolą jeszcze skuteczniej planować i weryfikować strategię SEO dla dużych sklepów internetowych.