Google Ads (AdWords): jak zacząć? Kiedy zdecydować się na pracę z agencją?

Istnieje wiele sposobów na promocję produktów i usług w cyfrowym świecie, a jednym z tych najlepszych jest bez wątpienia Google Ads. Jak zacząć kampanię i znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania? Co zrobić, by internauci zechcieli kliknąć link i skorzystać z Twojej oferty? Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdziesz w tym poradniku! 

Google Ads – podstawy, które warto znać

Google Ads, znane wcześniej jako Adwords, to platforma reklamowa, która umożliwia właścicielom firm promowanie swoich produktów i usług w płatnych wynikach wyszukiwania lub na partnerskich stronach internetowych. Reklamy sponsorowane mogą przybierać różne formy – zarówno tekstową (w wynikach Google), jak i graficznego baneru (w witrynie) lub materiału wideo (na YouTube).

 

W praktyce Google Ads to potężne narzędzie marketingowe, które może stanowić uzupełnienie procesu pozycjonowania witryny albo osobną strategię marketingową, służącą np. do promocji marki w wybranej lokalizacji czy zwiększania przychodów ze sprzedaży produktów i usług. To Ty, jako reklamodawca, ustalasz budżet kampanii, decydujesz, jaka będzie forma reklamy i komu ma się wyświetlić, a także monitorujesz efekty prowadzonych działań.

 

Jak efektywnie wykorzystać Google Ads? Podstawą jest założenie konta oraz zaplanowanie, skonfigurowanie i skuteczne prowadzenie kampanii. Poniżej znajdziesz szczegóły, które ułatwią Ci to zadanie.

Jak zacząć z Google Ads? Poradnik krok po kroku

Reklamowanie produktów, usług lub marki w sieci reklamowej Google wymaga przejścia przez kilka etapów, w trakcie których stworzysz konto, wybierzesz cel biznesowy i typ kampanii, określisz stawki i budżet, dodasz słowa kluczowe oraz skonfigurujesz reklamy Google Ads. Jak zacząć i co zrobić w kolejnych krokach?

Krok 1. Stwórz konto Google Ads

W pierwszej kolejności wejdź na stronę Google Ads i kliknij przycisk Zacznij teraz. Następnie zaloguj się na swoje konto Google (lub załóż nowe), podaj firmowe dane, wybierz walutę i strefę czasową, a po zaakceptowaniu warunków korzystania z platformy kliknij przycisk Załóż konto.

Strona startowa Google Ads - screen
Strona główna Google Ads

Krok 2. Rozpocznij i skonfiguruj kampanię

Po założeniu konta Google Ads podstawą jest stworzenie pierwszej kampanii reklamowej (przycisk Nowa kampania). Możesz użyć inteligentnego kreatora, jednak dużo lepiej skorzystać z funkcji Przełącz na tryb eksperta, która pozwoli Ci dokładniej skonfigurować działania reklamowe. 

 

Na początek wybierz swój główny cel reklamowy. Może to być np. zwiększenie sprzedaży, konwersji, ruchu w witrynie czy liczby wizyt w siedzibie Twojej firmy.

Cel kampanii Google Ads - screen

Następnie wybierz typ kampanii:

  • w sieci wyszukiwania – płatne reklamy w wynikach wyszukiwania Google;
  • w sieci reklamowej – reklamy graficzne na stronach partnerskich Google;
  • produktowa – reklamy produktów dla sklepów internetowych;
  • wideo – reklamy w serwisie YouTube;
  • generująca popyt Demand Gen (kiedyś Google Discovery) – reklamy na popularnych platformach Google, np. YouTube czy Gmail;
  • Performance Max – reklamy wyświetlające się jednocześnie w wyszukiwarce, sieci reklamowej, na YouTube oraz w innych usługach Google.
Typ kampanii - wybór w GA screen

Kolejnym etapem jest wybranie sposobu, w jaki chcesz osiągnąć cel (np. wizyta w witrynie lub sklepie, połączenie telefoniczne lub pobranie aplikacji) oraz celu konwersji (np. zakup, dodanie produktu do koszyka lub wykupienie subskrypcji). Na koniec nazwij swoją kampanię, wybierz jej lokalizację (cały kraj, miasto lub obszar) i języki, w jakich mają wyświetlać się reklamy.

 

Cele marketingowe opisaliśmy w naszym artykule na blogu. 

Krok 3. Wybierz słowa kluczowe

Następny krok jest niezwykle istotny w kontekście skuteczności kampanii Google Ads. Jak zacząć szukać słów kluczowych, dzięki którym potencjalni klienci znajdą Twoje produkty lub usługi? Najlepiej wykorzystaj Planer słów kluczowych lub inne wyszukiwarki słów kluczowych, czyli bezpłatne narzędzia pozwalające wybierać frazy odpowiadające profilowi Twojej działalności, sugerujące dodatkowe „keywordsy” oraz prezentujące rozmaite statystyki na ich temat (np. jak monitoring pozycji fraz kluczowych, czy miesięczna liczba wyszukiwań czy konkurencyjność).

Planer słów kluczowych - screen
Planer Słów Kluczowych

Wybieraj słowa kluczowe pasujące do Twojej oferty i nie zapomnij o tzw. frazach z długiego ogona, które są mniej konkurencyjne (i tym samym tańsze!) oraz dają większe szanse na konwersje. W selekcji odpowiednich fraz pomogą Ci specjaliści Google Ads z naszej agencji.

Na tym etapie możesz również stworzyć grupy reklam, które pomogą Ci w odpowiedni sposób pogrupować słowa kluczowe i łatwiej zarządzać kampanią w przyszłości.

Krok 4. Ustal budżet

To, jaki budżet przeznaczysz na promocję w Google Ads, zależy wyłącznie od Ciebie. Platforma daje Ci możliwość ustalenia maksymalnych kwot, jakie zapłacisz za kliknięcie w reklamę przez użytkownika, albo stawek dziennych, jakie wydasz na kampanię (ta druga opcja jest polecana początkującym reklamodawcom).

Pamiętaj, by dopasować stawki do swoich priorytetów i monitorować wydatki na bieżąco, by nie przekroczyć budżetu. Chcąc zmniejszyć koszty i jednocześnie zwiększyć efektywność reklam, analizuj wyniki kampanii i optymalizuj ją na bieżąco.

Krok 5. Stwórz reklamy

Po wybraniu słów kluczowych i ustaleniu budżetu czas na kluczową kwestię, czyli stworzenie reklam Google Ads. Pamiętaj o:

  • zachęcających, chwytliwych i zawierających słowo kluczowe nagłówkach;
  • podawaniu najbardziej istotnych informacji w treściach reklam, które jednocześnie powinny zawierać korzyści dla użytkownika (np. niska cena, darmowa dostawa, rabat itp.)
    W tym kontekście warto zainteresować się językiem korzyści w sprzedaży;
  • stosowaniu CTA (wezwań do działania), które dają większe szanse na to, że internauta kliknie w reklamę i zapozna się z Twoją ofertą.
Ustawienia reklamy Google Ads - screeny

Nie zapomnij również o ustawieniu końcowego adresu URL, który kierować będzie do konkretnej podstrony, a także ścieżek wyświetlania – powinny one odnosić się do konkretnego produktu lub usługi.

Krok 6. Monitoruj efekty

Wszystko gotowe? W takim razie możesz uruchomić swoją pierwszą kampanię Google Ads! Jak zacząć optymalizować swoje działania? Kluczem do sukcesu jest wdrożenie śledzenia konwersji (poprzez umieszczenie tagu śledzenia Google Ads w kodzie witryny) oraz połączenie konta z Google Analytics (możesz to zrobić zarówno z poziomu Google Ads, jak i Google Analytics).

Dzięki temu zyskasz dostęp do wielu cennych danych. Dowiesz się, ile osób dodało produkt do koszyka lub dokonało zakupu, a także zyskasz wiedzę na temat zachowań użytkowników na Twojej stronie internetowej. Jest to niezbędne, by monitorować efekty kampanii i dokonywać w niej zmian, które pozwolą Ci osiągać jeszcze lepsze wyniki.

 

Zastanawiasz się, dlaczego Twoje leady PPC nie konwertują? Sprawdź 11 powodów, które mogą to powodować! 

Kiedy warto powierzyć kampanię Google Ads agencji?

Atutem Google Ads jest bez wątpienia możliwość samodzielnego prowadzenia kampanii reklamowych. Niestety, chcąc osiągać dobre wyniki, trzeba z jednej strony poświęcić sporą ilość czasu, a z drugiej dokładnie poznać wszystkie tajniki Google Ads. Poradniki, jakie znajdziesz w internecie, mogą pomóc Ci wkroczyć do tego świata, jednak nie zawsze pozwolą Ci wykorzystywać pełen potencjał, jaki tkwi w tej metodzie reklamowej.

Dlatego w niektórych sytuacjach lepiej skorzystać z pomocy specjalistów. Kontakt z agencją polecamy zwłaszcza wtedy, gdy:

  • brakuje Ci wiedzy i doświadczenia w tworzeniu oraz optymalizacji kampanii Google Ads;
  • nie dysponujesz czasem niezbędnym do monitorowania i optymalizowania strategii;
  • chcesz zminimalizować koszty kampanii i jednocześnie zyskać pewność, że środki, jakimi dysponujesz, zostaną właściwie wykorzystane;
  • potrzebujesz szybkich wyników i chcesz zyskać pewność, że Twoja kampania Google Ads zakończy się pełnym sukcesem.
 
Oszczędność czasu oraz efektywne wykorzystanie określonego budżetu to jedne z nadrzędnych korzyści, które płyną ze współpracy z agencją nad kampaniami w Google Ads. Specjaliści z tego zakresu mają też pomysły na nieszablonowe wykorzystanie Adsów, aby osiągnąc cele marketingowe firmy, na które ciężko wpaść osobie, która stawia pierwsze kroki w płatnych kampaniach.  Dodatkowym benefitem ze współpracy z agencją, jest również możliwość monitorowania wyników z różnych placementów, dzięki zaawansowanym narzędziom analitycznym.
 
Przykładowo, dzięki naszemu know-how oraz wiedzy i doświadczeniu w MBridge dla naszych klientów przygotowujemy wygodne i przejrzyste raporty, które gromadzą informacje ze wszystkich istotnych dla klienta kampanii oraz obszarów działania w jednym miejscu. Nasze objaśnienia pomagają też zrozumieć przedstawione dane, w taki sposób, aby miały one realną wartość w podejmowanych decyzjach biznesowych. 

Potrzebujesz wsparcia w działaniach Google Ads? Sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z naszą agencją – doświadczeni specjaliści pomogą Ci stworzyć i zoptymalizować skuteczną kampanię. Z nami osiągniesz swoje cele biznesowe i przede wszystkim wykorzystasz potencjał swojej firmy w Internecie!

Udostępnij:

Możemy Ci pomóc w zakresie digital marketingu?

Porozmawiajmy!