Edytor Google Ads. Cztery funkcje Edytora, dzięki którym usprawnisz swoją pracę

Czy podczas zarządzania kontem korzystałeś z funkcji Edytora Google Ads? Jeśli nie, to zachęcam Cię do poznania jego podstawowych funkcji. Sprawdź, w jaki sposób możesz usprawnić i przyspieszyć swoją pracę na kontach.

Potrzebujesz wsparcia we wdrożeniu i konfiguracji consent mode v2?

Czym w ogóle jest Edytor Google Ads?

 

Jest to darmowa i niezbędna aplikacja, która umożliwia zarządzanie kampaniami Google Ads (dawniej Google AdWords). Aplikacja została stworzona i udostępniona przez firmę Google. Edytor pierwszy raz pojawił się w 2006 roku i od tego czasu przeszedł już wiele aktualizacji.

Edytor daje możliwość konfiguracji wielu kont Google Ads. Nie musisz ograniczać się do jednego. Ma na celu przyspieszenie i ułatwienie działań w prowadzonych kontach. Aplikacja umożliwia zbiorcze i szybkie wprowadzanie zmian w kampaniach. Narzędzie ma bardzo prostą budowę i wystarczy parę minut, aby zapoznać się z jego panelem i podstawowymi funkcjonalnościami.

Edytor jest bardzo przydatny przy zarządzaniu dużymi kontami. Im większa liczba kampanii, słów kluczowych i reklam, tym bardziej przydatna staje się znajomość Edytora Google Ads. Dzięki niemu możesz zaoszczędzić swój czas i usprawnić swoją pracę przy kampaniach reklamowych.

 

Cztery korzyści korzystania z Edytora Google Ads:

 

1.  Praca w trybie offline

Edytor daję możliwość pracy bez połączenia do Internetu. Przed pracą w trybie offline warto upewnić się, że pobraliśmy najnowsze dane z konta. Następnie możemy cieszyć się pełną dostępną funkcjonalnością, zupełnie tak jak w przypadku pracy online. Musimy jednak pamiętać, aby opublikować wprowadzone zmiany po tym, jak uzyskamy dostęp do sieci. Praca w trybie offline jest dużym ułatwieniem dla osób pracujących w trakcie podróży lub w miejscach, w których dostęp do sieci bywa utrudniony.

Jest to jedna z głównych zalet Edytora, która wyróżnia ją od standardowego panelu Google Ads. Edytor zapewnia nam elastyczność i kontrolę w zakresie edycji zmian, nawet podczas pracy offline.

 

2. Wprowadzenie wielu zmian na koncie

Jesteś zmuszony wprowadzać częste zmiany w treści swoich reklam? Jeśli tak, to dobrze wiesz, że zmiana reklam w interfejsie Google Ads potrafi być bardzo czasochłonna. W takim przypadku warto spróbować zmienić treść reklam za pomocą Edytora Google Ads. Aplikacja umożliwia nam zbiorcze wprowadzenia zmian w wielu reklamach jednocześnie. Mogą one dotyczyć całych zdań, pojedynczych wyrazów, podmiany URL-i czy nawet wielkości liter.

Często zdarza się, że klienci proszą nas o wprowadzanie szybkich zmian w treści reklamy. Może to dotyczyć zakomunikowania nowej promocji, wyprzedaży bądź np. zmiany sposobu dostawy. Poniżej pokazany został przykład zmiany opisu ceny dostawy. Zmiany te możemy wprowadzić we wszystkich wskazanych reklamach za pomocą kilku kliknięć. Po modyfikacji wystarczy opublikować nasze zmiany i gotowe!

 

Funkcja zastąp w edytorze Google Ads

Dodatkowo możemy skorzystać z możliwości dodania słów bądź znaków przed lub za istniejącym tekstem. Równie przydatną funkcją opcji zaawansowanych jest zmiana stawek CPC w słowach kluczowych. Edytor daje nam możliwość zwiększenia bądź zmniejszenia maksymalnego CPC dla wszystkich, bądź dla wybranych słów kluczowych. Zmiana stawki może być wyrażona w procentach lub w konkretnej kwocie. Edytor wprowadza ją natychmiastowo nawet przy większej ilości słów. Podobna czynność w interfejsie zajmuje znacznie więcej czasu, dlatego zbiorcze zmiany lepiej wprowadzać za pomocą Edytora – tym sposobem oszczędzamy czas i zwiększamy swoją wydajność.

 

 

Funkcja zmiana stawki w edytorze Google Ads

 

3. Szybki Import i Eksport danych

Edytor daje nam możliwość eksportowania wszystkich wybranych przez nas danych do pliku CSV, co umożliwia prostą i szybką obróbkę danych w popularnych arkuszach kalkulacyjnych. Osobiście bardzo często korzystam z tej funkcji Edytora. Jest ona bardzo przydatna przy wprowadzeniu dużej ilości zmian między innymi w treści reklam. Aktualizacja danych w Edytorze następuje poprzez zaimportowanie zmodyfikowanego pliku, co opisane jest w dalszej części. Eksport do pliku może również przydać się do tworzenia raportów dla klienta, bądź wykazu danych osobom, które nie posiadają dostępu do Edytora Google Ads.

Edytor udostępnia kilka funkcji eksportu danych. Możemy skorzystać z czterech możliwości:

  • Eksport całego konta.
  • Eksport wybranej kampanii i grupy reklam.
  • Eksport bieżącego widoku.
  • Eksport reguły niestandardowej.

Podczas eksportu danych ważny jest wybór odpowiedniego typu eksportu. Jeśli nie chcemy pobierać danych dotyczących całego konta, należy wybrać eksport wybranej kampanii bądź bieżącego widoku. Warto wziąć to pod uwagę, ponieważ eksport całego konta wiąże się z dłuższym czasem oczekiwania na plik danych.

 

Funkcja eksportu w edytorze Google Ads

Edytor umożliwia także import danych z pliku CSV lub za pomocą wklejenia skopiowanego szablonu. Możemy importować setki kampanii w szybki i prosty sposób. Dzięki opcji „Import” w głównym menu Edytora (lub skrótu klawiszowego Ctrl+Shift+I) możemy otworzyć okno importu danych. Po wklejeniu danych należy upewnić się, czy dodaliśmy wszystkie kolumny i czy poprawnie je nazwaliśmy. Podczas importowania danych pojawi się tylko 100 pierwszych wierszy. Jeśli posiadasz ich więcej, nie będą widoczne. Nie oznacza to, że nie zostaną zaimportowane. Jeśli nie wiesz, jak poprawnie nazwać kolumny, zachęcam do zapoznania się z wytycznymi Google.

 

Po wgraniu pliku CSV Edytor daję nam możliwość sprawdzenia poprawności wprowadzonych danych. Jeśli zauważymy błąd, możemy bez problemu cofnąć wszystkie zmiany i ponownie importować poprawione dane. W taki prosty sposób możemy zaimportować setki kampanii, reklam, słów kluczowych bądź innych informacji takich jak dostosowanie stawek na urządzenia.

Proces dodawania reklam staję się dużo szybszy i bardziej intuicyjny niż standardowo dodana kampania poprzez konto Google Ads.

 

4. Praca na wielu kontach

Edytor umożliwia wprowadzanie zmian bądź publikowanie danych na wielu kontach jednocześnie. Możemy pracować na dużej ilości kont w tym samym czasie i nie wpływa to na zakłócanie wydajności Edytora. Ta funkcjonalność ma duży wpływ na oszczędność czasu pracy przy pomocy Edytora.

Edytor umożliwia również wymianę danych pomiędzy kontami. W ten sposób możemy z łatwością przenosić kampanie, reklamy bądź inne duże dane. Ta możliwość jest szczególnie przydatna w przypadku tworzenia nowego konta dla naszego obecnego klienta. Możemy w prosty sposób przenieść istotne dla nas informacje takie jak: harmonogram reklam, docelowe lokalizacje, rozszerzenie reklam i wiele innych. Dzięki możliwości zarządzenia wieloma kontami możemy również wykluczyć wybrane dane na poziomie kampanii wszystkich kont.

 

Wnioski:

 

W artykule przedstawiłam funkcje Edytora, które według mnie są najważniejsze, pozwalają usprawnić i zoptymalizować moją pracę. Oczywiście dodatkowych funkcji Edytora jest wiele więcej. Uważam, że każdy znajdzie swoją ulubioną funkcję, która pozwoli zaoszczędzić cenny czas w pracy. Wystarczy poznać chociaż parę z nich, żeby praca przy kampaniach stała się bardziej efektywna i wydajna.

Edytor jest systematycznie doskonalony i nieustannie są wprowadzane do niego nowe funkcjonalności. Warto więc sprawdzić, czy jest już dostępna nowa wersja aplikacji.

Jeśli posiadasz konto Google Ads i nie korzystasz z pomocy Edytora Gogle Ads, najwyższy czas to zmienić.

Sprawdź również nasz artykuł o reklamach produktowych Google Ads

 

 

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Udostępnij:

Możemy Ci pomóc w zakresie digital marketingu?

Porozmawiajmy!