Nazwa banku przypisana jest jako źródło konwersji, ponieważ Google Analytics przypisuje sesje do ostatniego źródła ruchu, które nie jest ruchem direct. Jeśli Twój koszyk wychodzi poza sklep i korzysta z operatorów płatności online, po realizacji takiej transakcji Google Analytics przypisze sesje i sprzedaż np. do strony operatora bramki przelewy24.pl.
Żeby poprawnie przypisywać źródła ruchu w Google Analytics, należy wykluczyć bramki płatności z odesłań.
Potrzebujesz wsparcia we wdrożeniu i konfiguracji consent mode v2?
Jak wykluczyć bramki płatności z odesłań w Google Analytics?
- Musimy przygotować listę wykluczeń, które chcemy wprowadzić, w postaci domen internetowych płatności online.
- Zalogować się do Google Analytics i przejść do zakładki Administracja -> Usługa -> Informacje o śledzeniu -> Lista wykluczeń witryn odsyłających.
- Dodać wcześniej przygotowaną listę domen do wykluczenia. Niestety każdą domenę trzeba dodać pojedynczo.
Od tej pory Google Analytics będzie pomijał wykluczone domeny, dzięki czemu nie stracimy informacji o prawdziwym źródle, które pomogło nam pozyskać transakcje. Opisany zabieg nie pozwala niestety na poprawienie danych wstecz — raportowanie właściwego źródła będzie działało od momentu dodania wykluczeń.
Google Analytics to potężne narzędzie analityczne, które może mieć realne przełożenie na prowadzone działania. Dowiedz się więcej — wdrożenie GA4!