Google, jako dominujący gracz na rynku, stale wdraża usprawnienia i aktualizacje, które mają ułatwić działanie wyszukiwarki i zwiększyć komfort korzystającym z jego narzędzi. W ostatnim czasie developerzy z ramienia firmy nie próżnowali i wprowadzili kilka znaczących zmian, które mają wpływ zarówno na użytkowników, jak i specjalistów pracujących w branży digital marketingu.
Kolejne zmiany na desktopach
Niedawno pisaliśmy o zmianach w przewijaniu wyników na desktopie, które są testowane od końca ubiegłego roku, a dzisiaj mamy już kolejne aktualizacje.
Podobnie, jak w przypadku przewijania, tak i tym razem, najpierw zmiany pojawiły się w widoku mobilnym. Obecnie również na dektopach możemy zauważyć różnicę w wyglądzie nazw witryny, favicon’ów oraz etykiet określających wyniki sponsorowane, które znaliśmy dotąd pod nazwą „reklama”.
Stary interfejs wskazywał jedynie adres URL, teraz zaraz obok niego widnieje również nazwa domeny oraz wyróżniająca ikona:
Eksperci z firmy tłumaczą, że wszystkie zmiany są po to, aby użytkownik miał dostęp do jeszcze większej liczby informacji, co ma pomóc mu odnaleźć się na stronie po tym, jak na nią wejdzie.
Czy dla digital marketingu to istotna zmiana? Raczej nie, jednak każda różnica, może wywołać reakcję, więc warto monitorować swój współczynnik klikalności w GSC. Mając rękę na pulsie, można szybko korygować ewentualne spadki CTR.
Focus na odpowiedź, której szukasz
Google postanowiło, że ułatwi lokalizowanie odpowiedzi, której szukamy jeszcze przed kliknięciem jakiegokolwiek linku!
Teraz w wynikach wyszukiwania, odpowiedź na zadane wyszukiwarce pytanie jest często podświetlona i przykuwa uwagę użytkownika, mając jak najbardziej skrócić czas poszukiwania informacji.
Czy jest to rozwiązanie przyjazne internautom? Z pewnością, jednak istnieje dylemat czy nie wpłynie to na klikalność linków, które przecież oprócz odpowiedzi na konkretne pytanie, często kryją za sobą ciekawe treści rozbudowujące temat.
O czym mówimy widać doskonale na poniższych przykładach:
Nowa odsłona Google Trends
Firma skupiła się także na popularnym narzędziu, które wspiera digital marketerów w pracy, czyli Google Trends. Witryna ta jest popularna szczególnie wśród copywriterów oraz specjalistów SEO, ponieważ dostarcza informacje o bieżących tematach, a przy tym jest oczywiście dobrym źródłem researchu i inspiracji.
To, co na nas czeka, to nowy wygląd i sposób działania portalu. Zmiana ta szczególnie skupia się na widoku strony głównej z trendami w czasie rzeczywistym, które jak przekazuje firma, aktualizowane są co godzinę, a dodatkowo posiadają bezpośrednie linki do artykułów informacyjnych o temacie.
Przez to, że newsy zostały połączone z aktywnymi linkami do opublikowanych wiadomości, wspiera to również zasięgi oraz zwiększa możliwości analityki dla podlinkowanych źródeł.
Jesteśmy ciekawi, czym kolejnym zaskoczy nas Google w niedługiej przyszłości!
Skontaktuj się z nami