Google stale wprowadza nowe funkcje i narzędzia do swoich produktów. W listopadzie wdrożyło m.in. kilka rozwiązań zapowiadanych podczas konferencji Google Marketing Live. Ponadto odnotowaliśmy jeszcze kilka innych wartych uwagi zmian. Poznaj szczegóły najnowszych aktualizacji i sprawdź, jak mogą one wpłynąć na twoje kampanie.
Google Ads
#1 Zupełnie nowy format reklamowy
Mniej więcej w połowie listopada w Google Ads zadebiutował nowy format reklamowy stworzony specjalnie z myślą o podróżnikach i właścicielach hoteli. Jego główną przewagą nad innymi formatami jest to, że pokazuje nie tylko nazwę hotelu, ale także zdjęcia pokoi, ceny i dostępność. Dzięki temu użytkownik wie, ile zapłaci za nocleg już z poziomu wyszukiwarki. Rozwiązanie bez wątpienia ma potencjał! Ciekawe, jak zareagują na nie użytkownicy.
Źródło: 1
#2 Nowe wytyczne dla kampanii Perfomance Max
W ustawieniach kampanii Performance Max pojawiło się nowe okno dotyczące wytycznych marki (brand guidelines). Można tam m.in. ustawić czcionki i kolory charakterystyczne dla brandu. Chodzi o to, aby reklamodawcy mogli kontrolować, w jaki sposób marka pokazywana jest w kampaniach wspieranych przez narzędzia AI.
Na razie ustawienia te są dostępne jedynie na wybranych kontach, ale niedługo powinny pojawić się na wszystkich. Byłoby to zgodne z zapowiedziami ogłoszonymi podczas Google Marketing Live w maju tego roku. Informowaliśmy o tym wydarzeniu w pierwszym wydaniu SEM MBridge Alert.
#3 Wydarzenia wyprzedażowe
W Google Ads od dawna istnieje możliwość ustawienia promocji, ale można nią objąć wyłącznie konkretne produkty. Nowa funkcja – wydarzenia wyprzedażowe – pozwala natomiast poinformować o wyprzedaży w całym sklepie. Można także używać sformułowań takich jak „do 40% zniżki”, co jest niedozwolone w przypadku promocji.
Wydarzenia wyprzedażowe mogą się wyświetlać w różnych usługach Google, ale nie w Google Shopping, ponieważ nie są mapowane na produkty. Aby ustawić wydarzenie wyprzedażowe, trzeba podać Google podstawowe informacje o wydarzeniu tj. czas trwania promocji, url docelowy i strony kategorii objętych rabatem. Funkcjonalność nie jest jeszcze dostępna w Polsce, ale za niedługo można spodziewać się jej wdrożenia.
Źródło: 1
#4 Ikona koszyka w Google Shopping
Przy niektórych reklamach Google Shopping zaczęła się wyświetlać ikona koszyka. Tak przynajmniej wynika z obserwacji Sachina Patela – na screenie z ekranu, który zamieścił w serwisie X, ikona widoczna jest tuż obok hasła „Kup teraz”. Najpewniej był to test, ale na ten moment nie wiadomo, czy Google planuje wprowadzić takie zmiany na stałe.
Źródło: 1
Google Merchant Center
#1 Pakiet Produkt Studio dostępny na wszystkich kontach
Product Studio to pakiet bezpłatnych narzędzi wykorzystujących AI. Można za ich pomocą ulepszać multimedia towarzyszące kampanii np. edytować tło, poprawiać rozdzielczość, a nawet generować krótkie filmy. Ta funkcja również była ogłaszana podczas tegorocznego Google Marketing Live, ale musieliśmy poczekać chwilę na jej wdrożenie. Począwszy od listopada można z niej korzystać na wszystkich kontach Google Merchant Center.
Źródło: 1
#2 Sugerowana cena promocyjna w Google Merchant Center
Koniecznie zwróć uwagę na nową kolumnę w raporcie produktów w Google Merchant Center – znajdziesz w niej informacje o sugerowanej cenie promocyjnej. Estymacja ta bazuje na danych dotyczących aktualnych cen produktu na konkurencyjnych stronach, jak i ocenie skuteczności reklamy. Może być to cenna wskazówka podczas planowania kampanii. Pamiętaj jednak, że jest to jedynie symulacja – ostatecznie to ty musisz ocenić, czy warto ustawić promocję, czy nie.
GA4
#1 Analiza skuteczności zasobów wykorzystywanych w kampaniach
W GA4 pojawiła się niedawno możliwość dokładniejszej analizy zasobów w kampaniach. Wystarczy w tym celu przejść do zakładki „Kampanie”, a potem podążać następującą ścieżką: Grupy plików > Tabela > segmentacja.