Zapraszamy na kolejne wydanie MBridge Alert, czyli comiesięcznego cyklu, w którym podsumowujemy najważniejsze wydarzenia w performance marketingu. Google jak zwykle nie próżnował i mimo wakacji zaserwował nam kilka nieoczekiwanych aktualizacji. Sprawdź, co działo się w branży podczas Twojego urlopu!
Zmiany i błędy w panelu Google Ads
#1 Automatyczne wybieranie zdjęć z profilu Reklam Usług Lokalnych
Na początku sierpnia Google zaczął wykorzystywać w reklamach zdjęcia zamieszczane w profilach Reklam Usług Lokalnych. Celem tego zabiegu jest zwiększenie zainteresowania kreacjami reklamowymi. Algorytm dobiera zdjęcia, kierując się prawdopodobieństwem wzrostu zaangażowania.
Jeśli korzystasz więc z Reklam Usług Lokalnych, koniecznie uzupełnij profil o co najmniej 3-5 wysokiej jakości zdjęcia. Powinny być one oryginalne (kopiowanie jest niedopuszczalne!) oraz staranie powiązane z ofertą firmy.
#2 Nowa kampania – historyczne dane konta
Uruchamiasz reklamę Performance Max (PMAX), a ta zaczyna konwertować na hasła wykorzystywane w innych kampaniach? Wygląda na to, że nie ma w tym nic dziwnego. Z niedawnego komunikatu Google wynika, że system Google Ads „uczy się” na poziomie konta, a nie pojedynczych kampanii, dzięki czemu nowe reklamy wyświetlają się na hasła, które historycznie konwertowały w innych kampaniach.
#3 Wymuszone przejście na fakturowanie miesięczne
Jak na razie Google Ads oferuje trzy formy rozliczeń: płatności automatyczne, płatności ręczne oraz fakturowanie miesięczne. Pojedynczy użytkownicy sygnalizują jednak, że na ich kontach pojawił się komunikat o konieczności przejścia na fakturowanie miesięczne. Odmowa grozi zawieszeniem konta Google Ads.
#4 Koniec kampanii inteligentnych
Na niektórych kontach Google Ads nie można już tworzyć kampanii inteligentnych. Opcja ta zwyczajnie zniknęła z interfejsu. Co ciekawe, nie jest to efekt przypadkowej usterki, tylko świadomych działań Google, który zamierza zastąpić kampanie inteligentne kampaniami PMAX.
#5 Brak rekomendacji odbiorców
W ostatnich dniach wakacji do Google zaczęło docierać coraz więcej skarg od reklamodawców, którym przestały wyświetlać się rekomendacje odbiorców w sekcji „Insights”. 20 sierpnia Google wydał oświadczenie, w którym zapewnia, że jest to wyłącznie chwilowy problem, a Audience Insights nie zostaną usunięte.
#6 Brak możliwości zmiany nazwy metod wysyłki w Merchant Center Next
Niektórzy reklamodawcy alarmują, że Google automatycznie przypisuje nazwy ogólne do metod wysyłki oraz, że w systemie nie da się zmienić tych ustawień. Jeśli zauważysz podobny problem, koniecznie zgłoś go do Google, aby w panelu pojawiła się brakująca funkcja.
YouTube
#1 Możliwość wykluczania nieodpowiednich miejsc docelowych w kampaniach DG
W kampaniach Demand Generation wreszcie można hurtowo wykluczać nieodpowiednie miejsca docelowe. W związku z tym warto przejrzeć aktywne kampanie DG i wykluczyć kanały YouTube, na których reklamy nie powinny się wyświetlać.
#2 Mniej przerw na reklamy na urządzeniach CTV
Jeśli korzystasz z YouTube na urządzeniach Connected TV (CTV), być może rzuciła Ci się w oczy mniejsza liczba przerw reklamowych. Jest to zauważalne zwłaszcza w przypadku dłuższych filmów, gdzie przerw jest mniej, jednak bloki reklamowe są dłuższe. Platforma usiłuje w ten sposób zwiększyć zaangażowanie użytkowników, którzy wolą gdy reklamy są zgrupowane.
Źródło: Google
GA4
W GA4 pojawiła się nowa funkcja, dzięki której można zweryfikować wielkości list remarketingowych możliwych do wykorzystania w Google Ads.