Landing page
Landing page jest dobrym sposobem na to, aby dotrzeć do zainteresowanych produktem lub usługą osób. Nie bez powodu jego nazwa kojarzy się z lądowaniem – to na tej stronie ma właśnie „wylądować” przyszły klient. Inaczej nazywamy ją stroną produktową lub docelową. Jej zadaniem jest nakłonienie użytkownika do określonego działania.
Landing page – co to? Jaka powinna być?
Landing page to swego rodzaju wizytówka firmy – docelowa strona, która promuje dany produkt lub usługę. Jeśli takie oferujemy, naszym zadaniem jest przyciągnięcie klienta na landing page, na którym wyjaśnimy dokładnie, jakie korzyści osiągnie dzięki produktowi, a także skłonimy do podjęcia działania.
Dobrze działająca strona landing page powinna być przejrzysta i intuicyjna w użytkowaniu. W przeciwieństwie do przeciętnego serwisu www jest mniej rozbudowana – to dlatego, że służy tylko jednemu celowi, a jest nim konwersja. Oprócz przyjaznego interfejsu pamiętajmy także o pisaniu prostym językiem i używaniu chwytliwych call-to-action.
Jakie elementy może mieć landing page?
Wiele zależy od tego, jakie cele marketingowe sobie postawiliśmy i przewidzieliśmy dla danego landing page’a. Możemy umieścić na nim między innymi:
- link do sklepu internetowego, w którym można kupić produkt lub zamówić usługę,
- formularz na dane – przydatny na przykład wtedy, gdy chcemy umożliwić użytkownikom zapis na webinar, poinformować o premierze nowego produktu lub udostępnić darmowy rozdział e-booka,
- widżet umożliwiający zapisanie się do newslettera.
Oprócz tego możemy dodać na landing page linki do profili w mediach społecznościowych, a także kontakt telefoniczny lub mailowy. Jeżeli promowanym produktem jest aplikacja mobilna, nie zapomnijmy o linku do App Store i/lub Google Play.