Tagi
Tagi to krótkie frazy lub słowa kluczowe przypisywane do postu, artykułu, strony internetowej albo pliku multimedialnego w celu kategoryzacji i ułatwienia wyszukiwania treści o podobnej tematyce. Są również używane do śledzenia popularności danych treści i optymalizacji witryny pod frazy kluczowe. Najbardziej popularnym systemem tagowania są występujące w mediach społecznościowych hasztagi, czyli słowa lub wyrażenia poprzedzone symbolem # (z ang. Hastag).
Jak stosować tagi?
Umiejętne stosowanie tagów może nie tylko pozytywnie wpłynąć na częstotliwość odwiedzania strony, ale także zwiększyć zainteresowanie i sprzedaż produktów lub usług oferowanych przez firmę, do której strona należy. Wybierając tagi warto zwrócić uwagę na kilka podstawowych zasad:
- Dobierać takie słowa lub frazy kluczowe, które odzwierciedlają określoną tematykę i są równocześnie na tyle uniwersalne, by można je było przypisać do wielu artykułów.
- Unikać zbyt długiej listy tagów, ponieważ może to prowadzić do „przeładowania” treści i utrudnienia w znalezieniu odpowiednich materiałów. W przypadku jednego artykułu warto się ograniczyć do około 4 tagów, ściśle odnoszących się do treści.
- Stosować spójne tagi na różnych platformach czy w treściach, by ułatwić wyszukiwanie powiązanych ze sobą materiałów.
- Dopracowywać podstrony pod względem zasobów treści, dzięki czemu będzie lepiej oceniana i wyżej pozycjonowana.
Skutki niepoprawnego używania tagów:
Nieprawidłowe korzystanie z tagów, lub zastosowanie ich w zbyt dużej ilości może prowadzić do spadku widoczności podstron, a tym samym utracie liczby osób obserwujących, ponieważ w wyniku kanibalizacji treści przeglądarka uznaje je za mniej wartościowe i przestaje odpowiednio wysoko pozycjonować.
\