Fanpage
Fanpage to bezpłatna strona internetowa lub profil poświęcony np. osobie, marce, produktowi, usłudze czy firmie, pozwalający na zebranie fanów w jednym miejscu. Niektóre z tych stron współpracują z twórcami, których dotyczą, przez co mają wpływ na społeczności zebrane wokół dzieła lub osób z nimi powiązanymi. Fanpage najczęściej zakłada się na portalach społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter. Są one tworzone zarówno przez osoby prywatne (np. fanów określonego tematu), jak i organizacje lub firmy.
Do czego służy fanpage?
Fanpage jest bardzo silnym narzędziem marketingowym, które można wykorzystać nie tylko do promocji firmy, ale także budowy relacji z obecnymi klientami oraz pozyskiwania nowych. Ponadto fanpage można wykorzystać do wielu różnorodnych celów:
- Tworzenie społeczności wokół marki.
- Promocja usług lub produktów oferowanych przez firmę.
- Monitorowanie opinii klientów.
- Komunikacja z fanami.
- Budowa wizerunku marki.
Jak zwiększyć liczbę fanów na fanpage?
Aby liczba fanów na fanpage stale się zwiększała, należy zastosować kilka podstawowych zasad:
- Systematycznie i o zbliżonej porze (najlepiej co najmniej raz dziennie) publikować nowe posty.
- Zamieszczać treści, które będą interesujące i angażujące dla grupy docelowej.
- Dla zwiększenia różnorodności zamieszczać również obrazy albo krótkie filmy.
- Uczestniczyć w dyskusjach, które może przynieść więcej nowych obserwujących.
- Odpowiadać na komentarze lub pytania, co pozwoli rozwijać i zacieśniać relacje z fanami oraz zachęcić ich do większego zaangażowania.
- Organizować atrakcyjne konkursy lub promocje, które mogą zwiększyć grupę docelową.