Jeśli chcesz budować silną markę, włącz do swojej strategii real time marketing. Dzięki temu dopasujesz komunikację do potrzeb klienta i bieżących wydarzeń. Marketing w czasie rzeczywistym koncentruje się na publikacji treści, zdjęć, materiałów wideo, które wzbudzają zainteresowanie odbiorców. Sprawdź, jak go realizować, aby osiągnąć sukces!
Real time marketing – co to?
RTM marketing polega na błyskawicznej reakcji na aktualne wydarzenia społeczne, polityczne, kulturalne, czy sportowe. W ten sposób firma może dotrzeć do internautów, którzy śledzą najnowsze informacje z kraju i świata. Inspiracją do działań marketingowych mogą być również:
- celebryci,
- premiery gier,
- memy,
- nowinki branżowe,
- popularne piosenki, seriale i filmy,
- trendy internetowe.
Publikowane treści nie muszą być wcale związane z Twoją branżą. Ważne, żeby poruszały zagadnienia, które zainteresują użytkowników. Warto jednak wiedzieć, że na rynku są firmy, które wykorzystują inspiracje do Real Time Marketingu z każdej dziedziny.
RTM – kluczowe zalety
Real time marketing pozwala budować zaangażowaną społeczność wokół marki. W ten sposób możesz też kreować wizerunek firmy, świadomej tego, co dzieje się w kraju i na świecie. Prezentowana forma promocji sprawdzi się także w przypadku małych, lokalnych biznesów, jeśli właściwie zareagują na zaistniałą sytuację.
Zalety real time marketingu są szerokie, a jak on działa? To kolejne pytanie, które zadają sobie początkujący marketingowcy. Chociaż w real time marketingu liczy się przede wszystkim refleks, należy również zadbać o to, żeby publikowane treści wzbudzały pozytywne emocje u odbiorców. Dzięki temu zwiększasz szanse na to, że udostępnią je dalej, tym samym budując świadomość marki. To z kolei przyczynia się do wzrostu sprzedaży.
Sprawdź, również jak wykorzystywać w biznesie społeczny dowód słuszności.
Real time marketing – o czym warto pamiętać?
Nigdy nie publikuj niedopracowanych lub małowartościowych treści. Choć Real Time Marketing jest raczej publikacją, którą trzeba zaplanować szybko, póki temat jest „gorący”, to jednocześnie w RTM łatwo zaliczyć wpadkę, a naprawienie błędu zajmuje sporo czasu i może Cię kosztować utratę klientów. Zanim udostępnisz materiał, sprawdź, czy jest on ciekawy, aktualny i bezbłędny. Zadbaj też o to, żeby podać informacje w przystępnej formie. Zamieszczając takie posty, nie możesz do końca przewidzieć reakcji odbiorców. Przygotuj się też na pytania ze strony użytkowników, związane z opublikowanym materiałem. Decydując się na marketing czasu rzeczywistego, podejmujesz więc ryzyko. Jeśli jednak wykorzystasz potencjał, który w nim drzemie, zdobędziesz zaufanie klientów.
Sprawdź, 5 rzeczy, o których musisz pamiętać, zanim zabierzesz się za tworzenie treści do internetu.
Real time marketing – jak go dobrze wykorzystać?
Zastanawiasz się, co zrobić, żeby Twoja strategia marketingowa przyniosła zamierzony efekt? Postaw na dobry research! Oprócz efektywnego szukania w Google, aby ułatwić sobie śledzenie trendów i wydarzeń, skorzystaj z odpowiednich narzędzi. Wśród nich znajdziesz:
- Google Trends,
- Newspoint,
- Brand24,
- Meltwater,
- Sprout Social,
- BuzzSumo.
Tworzenie kreatywnych grafik zajmuje trochę czasu, dlatego warto z wyprzedzeniem przygotować kilka szablonów. W razie potrzeby szybko go przerobisz, tym samym nie dasz się wyprzedzić konkurencji. Zastanów się, gdzie opublikujesz post – na Facebooku, Instagramie, Twitterze, Tik Toku, a może w innych kanałach?. Umieść go tam, gdzie znajdują się obecni i potencjalni klienci. Dodaj koniecznie hashtag do swojego posta, dzięki czemu dotrzesz do większej liczby odbiorców.
Z badań „Econsultancy’s Real Time Marketing Survey Report” wynika, że największy potencjał dla real-time marketingu wynosi dwie minuty, a nawet krócej. Ważna jest kreatywność i błyskotliwość, ale przede wszystkim liczy się refleks. Choć jest to świetna metoda budowania świadomości marki, jest też wymagająca i warto przygotować się do niej wcześniej, aby w momencie sytuacji idealnej do wykorzystania, można było z niej skorzystać!
Sprawdź również, czym jest model RTB – real-time bidding.
Skontaktuj się z nami