Google nieustannie poszukuje rozwiązań, które ułatwią użytkownikom szybkie wyszukiwanie treści. Na początku tego roku wprowadzony został nowy wygląd strony na urządzeniach mobilnych. Obecnie Google wychodzi z kolejną propozycją – niekończącymi się wynikami wyszukiwania na urządzeniach mobilnych – innymi słowy wprowadza możliwość swobodnego scrollowania znaną nam z TikToka czy Instagrama.
Korzyści dla użytkowników, czyli jak działa ciągłe przewijanie
Do tej pory, gdy korzystaliśmy z Google na telefonie i wpisywaliśmy w okno wyszukiwarki konkretną frazę, otrzymywaliśmy kilka wyników wyszukiwania. Po ich przejrzeniu trzeba było kliknąć “pokaż więcej”, aby przejść na kolejną stronę i przejrzeć kolejne treści.
Taki sposób działania sprawiał, że wiele osób kończyło swoje poszukiwania na pierwszej stronie i wybierało jeden z pierwszych wyników. Treści wyświetlane wysoko są uznawane za bardziej jakościowe, jednak nie zawsze satysfakcjonują użytkownika. Niekończące się wyniki wyszukiwania mają to zmienić. Przycisk “pokaż więcej” nie zniknie na dobre, ale zanim pojawi się na dole strony użytkownik zobaczy o wiele więcej treści.
Z jakimi korzyściami wiąże się więc funkcja ciągłego przewijania?
- Odnośnik “pokaż więcej” pojawia się znacznie później – nie widzimy więc rozpraszacza, który odbiera chęć dalszego przeglądania wyników wyszukiwania.
- Lista wyników wydaje się nieskończona – research może bez zakłóceń trwać do momentu, aż znajdziemy odpowiedź na zadane zapytanie.
- Więcej inspiracji i pomysłów – dzięki ciągłemu przewijaniu wyników możemy poprawić swoją kreatywność. Jeśli nie zadowalają nas początkowe wyniki wyszukiwania, mamy możliwość prowadzenia researchu do tej pory, aż uzyskamy możliwie najlepsze dla siebie rezultaty. Więcej wyników to więcej potencjalnych sposobów na rozwiązanie naszych problemów.
Korzyści z punktu widzenia marketingowców
Przeglądanie treści bez konieczności przechodzenia na kolejną stronę sprawia, że korzystanie z przeglądarki jest płynne i bardziej intuicyjne. Wówczas użytkownicy poświęcają więcej czasu wyświetlanym wynikom. Taką tendencję możemy zaobserwować w przypadku Instagrama i Tik Toka.
Ciągłe przewijanie treści sprawia, że użytkownik może dotrzeć do większej ilości danych. Google twierdzi, że dzięki wprowadzeniu nowej funkcji poszukujący informacji mogą dotrzeć nawet do pierwszych czterech stron wyników wyszukiwania. Co za tym idzie, treści, które nie są wypozycjonowane na pierwszej stronie, mają szansę na pozyskanie większego ruchu. Z punktu widzenia SEO – niekończące się wyniki wyszukiwania mogą pozytywnie wpłynąć na wyniki CTR z fraz na nieco niższych pozycjach. Co więcej, funkcja ciągłego scrollowania treści zwiększa widoczność wyświetlanych reklam.
Nowy sposób wyświetlania wyników w wyszukiwarce Google może wpłynąć na pozycję domeny, dlatego warto śledzić raporty Search Console i monitorować zmiany w wyświetleniach i kliknięciach na urządzeniach mobilnych.
Google SERP – nowy sposób wyświetlania wyników wyszukiwania
Google stale wprowadza zmiany, które mają poprawić komfort korzystania z wyszukiwarki. Warto dodać, że możliwość ciągłego przewijania to jedynie drobna modyfikacja sposobu wyświetlania wyników. Nie wpływa ona na sposób funkcjonowania wyszukiwarki.
W pierwszej kolejności nowa funkcja zostanie wprowadzona w Stanach Zjednoczonych dla wyszukiwań w języku angielskim. Jest jednak więcej niż pewne, że z czasem wdroży ją również polski Google.
Nowy sposób wyświetlania wyników wyszukiwania może okazać się wsparciem dla firm w osiąganiu celów marketingowych oraz wspomóc użytkowników w skutecznym wyszukiwaniu informacji.
Sprawdź także odpowiedź na pytanie: dlaczego nie ma mojej firmy w Google?
Przeczytaj również o tym, czym jest responsywna strona internetowa.
Autorzy
Aleksandra Adamczyk – Stażystka w MBridge – Marketing Experts. Na co dzień wspiera działania działu Contentu, stale zgłębiając tajniki pracy w agencji marketingowej. Pierwsze kroki w branży motywują zainteresowanie szeroko pojętym copywritingiem oraz tematyką SEO. Absolwentka Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie. Prywatnie entuzjastka podcastów i dobrego kina.
Marta Ogonowska – Stażystka w MBridge – Marketing Experts. Wspiera działania Contentu i zajmuje się tworzeniem różnego rodzaju treści dla klientów agencji. Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Wciąż pogłębia swoją wiedzę na temat poprawnej polszczyzny. Interesuje się copywritingiem i marketingiem internetowym. Po pracy uwielbia czytać i oglądać dobre filmy.
Zdjęcie tytułowe: Unsplash