Celem inwestycji w kampanie produktowe przez każdy e-commerce jest osiągnięcie zadowalającego ROASu i jak najwyższych przychodów ze sprzedaży. A co, gdy po uruchomieniu działań reklamowych tylko niewielka część produktów jest widoczna i generuje zyski, konwertujący ruch zabiera konkurencja, a towar pozostaje na magazynowych półkach, mrożąc środki obrotowe sklepu? Taką sytuację zastaliśmy u naszego nowego Klienta, którego kontem reklamowym zaopiekowaliśmy się w 1. kwartale 2024 roku. Wystarczył miesiąc, aby dzięki naszej autorskiej strategii #NoClick zwiększyć widoczność reklamowanych produktów i wygenerować dodatkowe 40 tysięcy przychodu, a to był dopiero początek.
Sytuacja wyjściowa
Analizując konto Google Ads Klienta, zauważyliśmy, że bardzo duża część produktów uwzględnionych w dotychczasowej kampanii nie jest widoczna dla użytkowników. Okazało się, że zaledwie 38% pozycji z pliku produktowego generuje jakiekolwiek kliknięcia, co przekładało się na duże straty sprzedażowe.
Większość oferty Klienta nie miała szansy dotrzeć do potencjalnych konsumentów, na czym jednocześnie tracił sklep Klienta, a zyskiwała konkurencja. Brak oferty widocznej w kampanii produktowej sprawiał, że inne e-commercy, które oferowały podobne produkty i były obecne z reklamami w Google, zabierały konwertujący ruch. Niesprzedawany towar, który pozostawał na półkach w magazynie, blokował również środki i negatywnie wpływał na cashflow. A przede wszystkim – sklep Klienta ponosił duże inwestycje w działania performance’owe, które nie przynosiły zysków.
Ta sytuacja wymagała natychmiastowej interwencji z naszej strony, do czego wykorzystaliśmy nasze analityczne podejście i autorskie rozwiązania.
Nasze działania
Autorska strategia i własny skrypt #NoClick
Po przejęciu opieki nad kontem reklamowym Klienta podjęliśmy decyzję o uruchomieniu dedykowanej kampanii na produkty, które do tej pory nie generowały żadnych klików. To wymagało jednak przygotowania dodatkowego pliku produktowego, który zawierał jedynie tzw. „no clicki”.
Ich ręczne filtrowanie w dużym e-commerce, który posiada tysiące produktów, byłoby bardzo czasochłonne, dlatego skorzystaliśmy z naszej autorskiej strategii, którą opracowaliśmy z myślą o kampaniach dla sklepów internetowych. Jako agencja nastawiona na efektywność, budujemy własne rozwiązania, które pozwalają nam skutecznie reagować na sytuację zastaną na koncie reklamowym i natychmiastowo poprawiać wyniki.
Mowa tutaj o naszym autorskim skrypcie, który analizując wyniki kampanii na koncie Google Ads, automatycznie generuje listę produktów, których reklamy nie uzyskały żadnych kliknięć. Nowy plik danych Merchant Center zawiera ID tych produktów oraz etykietę niestandardową, dzięki którym możemy łatwo monitorować efektywność wdrażanej kampanii oraz ją optymalizować.
Potrzebujesz kampanii dopasowanych do Twojej firmy?
Kampania Performance Max
Posiadając nowy feed, podjęliśmy decyzję o uruchomieniu kampanii Performance Max dedykowanej tylko produktom bez klików. PMax to najskuteczniej uczący się typ kampanii w wachlarzu Google Ads, który dzięki zaawansowanemu machine learning, wie komu i na jakich placementach wyświetlać reklamy oraz jak najefektywniej wydawać budżet, aby maksymalizować zyski. Oczywiście wymaga to zaawansowanej konfiguracji i stałego monitorowania, co realizujemy jako agencja. W ten sposób mogliśmy jak najlepiej wykorzystać potencjał niewyświetlanych dotąd produktów, zwiększając ich widoczność i tym samym szanse na konwersje.
Co ważne – nasz autorski skrypt działa obecnie na koncie przez cały czas i cyklicznie weryfikuje produkty „no click”. Jeśli produkty, które do tej pory nie generowały ruchu, zaczynają zbierać kliknięcia, zostają automatycznie usunięte z nowej kampanii PMax i dodane do innej. Dzięki temu możemy uzyskiwać wysoką efektywność prowadzonych działań i jednocześnie redukować liczbę niewyświetlanych i nieklikanych produktów.
Efekty
Już w pierwszym miesiącu wygenerowaliśmy dodatkowy przychód na poziomie 40 000 zł, który pochodził ze sprzedaży tylko tych produktów, które do tej pory nie były widoczne w kampanii. W ciągu 5 miesięcy osiągnęliśmy 200 000 zł dodatkowego przychodu, utrzymując ROAS na odpowiednim poziomie.
Sprzedaż pozwoliła też uwolnić stany magazynowe i odblokować zamrożone dotąd środki, a w oczach konsumentów wzrosła konkurencyjność naszego Klienta, który obecnie pojawia się ze swoją ofertą na znacznie więcej zapytań produktowych.
Gdy rozpoczynaliśmy nasze działania, w kampaniach Klienta wyświetlało się jedynie 38% umieszczonych w feedzie produktów. Obecnie wskaźnik produktów, które generują kliki to już 53% i cały czas rośnie, ponieważ stale pracujemy nad optymalizacją prowadzonych działań. Naszą pracę wspiera również wspominany już wyżej skrypt #NoClick, który w interwałach analizuje wyniki kampanii i reaguje na zmiany w zestawie produktów bez klików.
Autorskie rozwiązania, czyli strategia nastawiona na realizowanie celów
Dzięki autorskiemu skryptowi #NoClick i dedykowanej kampanii Performance Max, skutecznie zwiększyliśmy widoczność produktów oraz odblokowaliśmy potencjał sprzedażowy. Stale optymalizując działania, osiągnęliśmy imponujące rezultaty w krótkim czasie. To dowód na to, że kreatywne rozwiązania i analityczne podejście mogą przekształcić wyzwania w konkretne efekty biznesowe, a inwestycja w marketing jest właściwie wykorzystana. Nasze podejście do kampanii reklamowych opiera się na elastyczności i głębokim zrozumieniu specyfiki biznesu Klienta, a podejmowane działania bazują na pogłębionej analityce oraz własnych technologiach w postaci autorskich skryptów i raportów. W ten sposób nie stosujemy gotowych schematów, a każda strategia jest szyta na miarę i odpowiada konkretnym wyzwaniom i celom.