Jak korzystać z raportu dotyczącego wyszukiwanych haseł w Google Ads?

Jak korzystać z raportu dotyczącego wyszukiwanych haseł w Google Ads?

Raport dotyczący wyszukiwanych haseł w Google Ads pokazuje, co użytkownicy wpisują w Google zanim trafią na Twoją reklamę. Tym samym dostarcza niezwykle cennych danych, dzięki którym można znacząco zwiększyć efektywność kampanii oraz zmniejszyć jej koszt. Jeśli nie będziesz jednak wiedzieć, jak poprawnie korzystać z raportu, możesz mylnie je zinterpretować. Ten krótki poradnik pomoże Ci tego uniknąć!

Czym jest raport wyszukiwanych haseł? Doprecyzujmy!

Zanim przejdziemy do sedna, warto ustalić, na czym polega różnica pomiędzy terminem wyszukiwania a słowem kluczowym. Wbrew pozorom nie są to synonimy!

  • Termin wyszukiwania to słowo lub fraza, którą klient wpisuje do wyszukiwarki Google i w konsekwencji widzi reklamę.
  • Słowo kluczowe to z kolei słowo lub fraza, na którą reklamodawcy Google Ads kierują reklamy i na podstawie której licytują wyświetlanie reklam klientom.

Dlaczego jest to istotne?

 

Ponieważ raport dotyczący wyszukiwanych haseł Google Ads pozwala zidentyfikować terminy wyszukiwania kierujące użytkowników do reklam, a nie wyłącznie słowa kluczowe, które licytujesz.

 

Innymi słowy, jest to lista fraz, na które faktycznie wyświetla się reklama. Ponadto raport zawiera informacje o kliknięciach, średnim współczynniku CTR i CPC oraz konwersjach. Dowiadujesz się więc z niego nie tylko, na jakie słowa kluczowe wyświetla się kampania, ale także, które z nich są najskuteczniejsze oraz ile wynosi średni koszt kliknięcia.

 

Niestety raport wyszukiwanych haseł jest dostępny wyłącznie dla kampanii tekstowych. Należy też pamiętać o innych ograniczeniach – np. tym, że Google nie udostępnia w raporcie wszystkich zapytań, na jakie pokazuje się reklama. Koncentruje się wyłącznie na tych najpopularniejszych. 

Jak otworzyć raport wyszukiwanych haseł Google Ads?

Zacznijmy od podstaw, czyli wskazówek odnośnie tego, gdzie szukać raportu. Na szczęście jest to bardzo proste:

  • Zaloguj się do swojego konta Google Ads.
  • Przejdź do zakładki „Kampanie”.
  • Wybierz kampanię, którą chcesz przeanalizować.
  • W menu kliknij na „Statystyki i raporty”.
  • Wybierz „Wyszukiwane hasła”.
Raport wyszukiwanych haseł

Teraz masz przed sobą listę zapytań, które wygenerowały wyświetlenia reklam. Czas na ich analizę!

Czego można dowiedzieć się z raportu wyszukiwanych haseł Google Ads? Jak w praktyce wykorzystać te informacje?

Raport wyszukiwanych haseł to niezastąpione narzędzie podczas optymalizacji kampanii. Oto, jak można go wykorzystać, aby zwiększyć efektywność działań reklamowych. 

 

1. Identyfikacja skutecznych słów kluczowych

Pierwsza rzecz, na którą warto zwrócić uwagę w raporcie, to słowa kluczowe, które generują wiele kliknięć, a więc mają wysoki CTR i jednocześnie nie kosztują wiele, czyli odnotowują niski koszt za kliknięcie (CPC). Mogą stać się one motorem napędowym twoich przyszłych kampanii

 

2. Wykluczenie nieefektywnych terminów

Interesujące są także frazy, które generują wyświetlenia, ale mają niski CTR lub wysoki koszt. Są dwa sposoby na to, aby wykluczyć je z kampanii. Możesz wprowadzić wykluczenia słów kluczowych w panelu Google Ads lub zmodyfikować nieco treści na stronie docelowej. Dzięki temu masz szansę zredukować niepotrzebne koszty. 

W raportach wyszukiwanych haseł możesz również natknąć się na frazy, które prowadzą do wyświetlania reklam w nieodpowiednich kontekstach. Je także warto wykluczyć z kampanii, aby zwiększyć jej trafność.

 

3. Optymalizacja budżetu

Jeśli możesz sobie pozwolić na zmiany w budżecie, rozważ zwiększenie stawek dla skutecznych słów kluczowych, aby uzyskać więcej kliknięć. Równolegle ogranicz (lub całkowicie wstrzymaj) stawki dla mniej efektywnych słów.

Najczęstsze pułapki, w jakie można wpaść podczas analizy raportu słów kluczowych 

Czego unikać podczas analizy raportu wyszukiwanych haseł? Zdecydowanie warto uważać na następujące sytuacje:

  • Zbyt częste modyfikacje kampanii – jeśli zmian będzie za dużo, nie będziesz w stanie zaobserwować, które działania przyniosły skutek, a które nie.  
  • Skupianie się tylko na kosztach – CPC to znaczący, ale nie jedyny wskaźnik wpływający na efektywność kampanii.

Innymi słowy, chodzi o to, aby nie wykonywać zbyt gwałtownych ruchów. Nawet jeśli natkniesz się w raporcie na jakieś niepokojące informacje, daj sobie czas na ich analizę, zamiast działać pod wpływem impulsu. Skuteczna optymalizacja, to dobrze przemyślana optymalizacja.

 

Co powiesz na to, aby prowadzeniem twoich kampanii Google Ads zajęli się profesjonaliści? A może przydałoby Ci się wsparcie z zakresu analityki internetowej? Możemy Ci pomóc w obu tych obszarach.

 

Klienci, którzy zdecydowali się nam zaufać, niejednokrotnie osiągali rekordowe przychody w historii konta Google Ads, niekiedy nawet przy niezmienionym budżecie! Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszych strategiach, koniecznie zajrzyj do sekcji case studies, gdzie dzielimy się historiami sukcesów naszych partnerów.

 

Jeśli chcesz, aby Twoje kampanie Google Ads prowadził Google Partner Premier, możesz także umówić się na darmową konsultację z naszym digital strategist. Opowiedz nam o problemie, z jakim się mierzysz, a my podpowiemy Ci, jak się z nim uporać. 

Udostępnij:

Możemy Ci pomóc w zakresie digital marketingu?

Porozmawiajmy!