Wrześniowy MBridge Alert zdominował temat Google Ads. Dawno nie odnotowaliśmy tak wielu aktualizacji w tak krótkim czasie! Co ważne, wiele z nich oceniamy pozytywnie. Google widocznie przeanalizował problemy zgłaszane przez reklamodawców i wyciągnął z nich wnioski. Sprawdź, co dokładnie się zmieniło.
Google Ads
DMEXCO i poważne zmiany w kampaniach PMAX
17 września w Kolonii rozpoczęła się konferencja DMEXCO, będąca jednym z najważniejszych wydarzeń digital marketingowych w Europie. Google wykorzystał tę okazję do ogłoszenia poważnych zmian w kampaniach PMAX, które ucieszyły większość marketerów. Oto dlaczego:
- Lepsze raportowanie i optymalizacja – nowe raporty będą informować o udziale poszczególnych komponentów w wyświetleniach. Mają zawierać także konkretne rekomendacje tego, jak można poprawić wyniki zasobów, które nie przynoszą oczekiwanych efektów.
- Możliwość wykluczenia słów kluczowych na poziomie kampanii PMAX – to jedna z najbardziej wyczekiwanych przez marketerów aktualizacji, Google zapowiada, że wdroży ją przed końcem tego roku.
- Kreatywne preferencje Demand Gen – reklamodawcy będą mogli decydować, gdzie i w jakich formatach będą się wyświetlać ich kluczowe materiały wizualne. W ich tworzeniu będą im pomagać ulepszone narzędzia AI z nową funkcją generowania zdjęć zgodnych z estetyką marki.
- Jeden widok zamiast wielu raportów – statystyki i rekomendacje mają zostać połączone w ramach jednego widoku, aby reklamodawcy nie musieli przeklikiwać się między raportami.
Doceniamy, że Google przychylił się do próśb reklamodawców, którzy doceniali nowe możliwości związane z wykorzystaniem AI w reklamach Google Ads, ale jednocześnie nie chcieli zdawać się wyłącznie na sztuczną inteligencję i oczekiwali większej kontroli nad procesem.
Źródło: Google – Ads & Commerce Blog
Poufne dopasowanie
Google wprowadził rozwiązanie, które umożliwia gromadzenie informacji o użytkownikach bez naruszania ich prywatności. Nowa funkcja o nazwie Poufne Dopasowanie (ang. confidential matching) łączy dane klientów z narzędziami pomiarowymi Google i umożliwia ich przetwarzanie w sposób wyizolowany dzięki wykorzystaniu technologii Trusted Execution Environments. To sprawdzone rozwiązanie wykorzystywane m.in. przez banki dla ochrony danych takich jak hasła czy numery kart kredytowych.
Źródło: Google – Ads & Commerce Blog
Koniec VAC (Video Action Campaigns)
Google ostatecznie rezygnuje z kampanii wideo zachęcających do konwersji. Zastąpią je kampanie Demand Generation.
Póki co wciąż można korzystać z tego formatu, ale w maju 2025 roku ma on zostać całkowicie wycofany. Dlatego, jeśli korzystasz z tego rodzaju kampanii, lepiej już dziś zacznij testować kampanie DG.
Źródło: Google – Ads & Commerce Blog
Wycofanie ulepszonego CPC z niektórych typów kampanii
Od października 2024 roku w kampaniach search oraz w sieci reklamowej nie będzie już można korzystać z ulepszonego CPC. Kampanie, które korzystają z tego rozwiązania mogą działać na dotychczasowych zasadach do marca 2025 roku. Następnie opcja ulepszonego CPC zostanie automatycznie zmieniona na samodzielne ustawianie stawek CPC.
Automatyczne włączenie plików danych o podróżach w kampaniach w sieci wyszukiwania
Począwszy od 15 października 2024 roku Google będzie automatycznie uruchamiać funkcję travel feeds w kampaniach search. Warunkiem jest wcześniejsze połączenie kanału Hotel Center z Google Ads.
Dzięki temu reklamy będą automatycznie aktualizowane o bieżące ceny noclegów, zdjęcia i inne elementy przykuwające uwagę użytkowników.
Więcej informacji: Hotel Ads
Nowy regulamin Google Ads – dozwolone reklamy piwa
Od 1 października będzie można legalnie promować piwo w Google Ads. Reklamy alkoholi powinny jednak spełniać szereg warunków. Nie można ich kierować do osób poniżej wieku umożliwiającego legalne picie alkoholu ani sugerować, że picie alkoholu może poprawić status społeczny czy zawodowy. Szczegółowa lista obostrzeń dostępna jest tutaj.
GA4
Aktualizacje nie ominęły także Google Analytics. Na uwagę zasługują przede wszystkim:
- Ulepszone raporty – pozwalają one m.in. na wykrywanie nietypowych wahań danych, identyfikację najważniejszych zdarzeń oraz wizualizowanie do 5 wierszy danych bezpośrednio w raportach szczegółowych.
- Skuteczniejszy import danych – otrzymaliśmy możliwość importu danych z wielu źródeł jednocześnie.
- Wyeliminowanie problemu powodującego nadmierne przypisywanie sesji do Directa. Problem pojawiał się podczas uruchamiania trybu rozszerzonego identyfikatora użytkownika, ale na szczęście został naprawiony.
GA4 stale ewoluuje i dostosowuje się do potrzeb użytkowników. W tym miejscu Google na bieżąco informuje o wszelkich aktualizacjach.