Cover photo do tekstu jak zrobić reklame na instagramie

Jak zrobić reklamę na Instagramie? Jak działają kampanie na tej platformie?

Jak zrobić reklamę na Instagramie, która zaowocuje nie tylko przyrostem lajków i obserwujących, ale wywiąże się także z postawionych przed nią celów np. sprzedażowych?  W artykule wyjaśniamy w czym tkwi sekret skutecznej kampanii reklamowej na IG. 

Reklma w social mediach? Znamy się na tym!

Jak zrobić reklamę na Instagramie? Dwa podejścia

Reklamę na Instagramie można ustawić na dwa sposoby:

  • Klikając w przycisk „Promuj post” w aplikacji.
  • Korzystając z Menedżera reklam.

Pierwsza metoda jest wybitnie prosta i intuicyjna. Menedżer reklam zapewnia jednak większą kontrolę nad kampanią i jej budżetem. Pozwala także na znacznie precyzyjniejsze targetowanie

 

Przykładowa sytuacja. Promując post bezpośrednio przez aplikację, nie możesz wykluczyć z grupy docelowej osób, które obserwują już profil.  W Menedżerze reklam jest taka opcja, dzięki czemu nie musisz marnować środków na docieranie z reklamą do osób, które znają już twoją markę.

 

Dlatego nie rekomendujemy korzystania z opcji „Promuj post”. Niekiedy można się nią posiłkować, ale na co dzień lepiej korzystać z Menedżera reklam, który daje znacznie więcej możliwości. Co więcej, obsługa tego narzędzia wcale nie jest tak trudna, jak mogłoby się wydawać! W kolejnych akapitach wyjaśniamy, w czym rzecz.

Jak zrobić reklamę na Instagramie? Dwa podejścia

Ustawianie reklam z poziomu aplikacji jest bardzo intuicyjne, dlatego z opcji tej często korzystają osoby początkujące. W ten sposób możesz wypromować dowolny post (zdjęcie, film), który został już opublikowany na platformie.

 

Pamiętaj jednak o minusach tej metody: mniejszej kontroli nad kampanią, ograniczonych możliwościach targetowania oraz braku remarketingu, ponieważ w aplikacji nie można skonfigurować piksela Meta ani Api.

Ustawianie reklamy na Instagramie z poziomu aplikacji:

  1. Znajdź na profilu post, który chcesz wypromować.
  2. Kliknij w opcję „Promuj post”.
  3. Wybierz cel, który chcesz osiągnąć dzięki reklamie. Możesz zyskać więcej komentarzy, polubień, obserwujących lub odwiedzin strony firmowej.
  4. Określ grupę odbiorców – możesz targetować reklamę pod względem wieku, lokalizacji i zainteresowań.
  5. Ustaw budżet i potwierdź wszystkie ustawienia reklamy. 

Jak zrobić reklamę na Instagramie? Użyj Menedżera reklam

Alternatywą dla prostej operacji „promuj post” jest Menedżer reklam, przy pomocy którego można promować się we wszystkich aplikacjach Meta – nie tylko na Instagramie.

Alternatywą dla prostej operacji „promuj post” jest Menedżer reklam, przy pomocy którego można promować się we wszystkich aplikacjach Meta – nie tylko na Instagramie.

Oto jak może wyglądać praca nad kampanią w tym narzędziu:

1. Na początek zaloguj się do Menedżera reklam – użyj danych logowania do Facebooka.

2. Kliknij w przycisk „Utwórz”. Nie zapomnij nadać kampanii czytelnej nazwy.

3. Określ cel swojej kampanii. Może być to: „Zasięg”, „Ruch”, „Generowanie leadów” czy „Interakcje”. W zależności od tego, jaki cel wybierzesz, kolejne kroki mogą wyglądać nieco inaczej.

4. Ustal budżet oraz harmonogram, czyli przedział czasowy, w jakim reklama będzie się wyświetlać. Możesz wybierać pomiędzy budżetem dziennym (kwota dzienna przez okres trwania kampanii) oraz całkowitym (łączna kwota, która zostanie wydana przez całą kampanię).

Pamiętaj, że koszt reklamy na Instagramie będzie zmienny w czasie. Zależy on nie tylko od lokalizacji, pory dnia, ale także faktu, czy ustawisz reklamy w momencie, w którym robi to konkurencja (np. w okolicach Black Friday).

5. Zdefiniuj docelową grupę odbiorców, korzystając z rozmaitych kryteriów:

  • wiek,
  • płeć,
  • zainteresowania,
  • zachowania,
  • języki,
  • lokalizacja,
  • podobni do obecnych odbiorców itd.

6. Wybierz miejsca docelowe, gdzie reklama będzie się wyświetlać. Możesz również wykluczyć niechciane lokalizacje.

7. Wybierz interesujący Cię format. Do wyboru masz cztery opcje:

  • Elastyczna – algorytm wyświetla reklamę w formacie, który według jego przewidywań przynosi najlepsze wyniki.
  • Pojedynczy obraz lub film – klasyczny statyczny post w formie zdjęcia lub wideo.
    Reklama karuzelowa – muszą się na nią składać co najmniej 2 obrazy.
  • Kolekcja – grupa elementów otwieranych w trybie pełnoekranowym na urządzeniu mobilnym (chodzi przede wszystkim o reklamy w stories i rolkach)

Zauważ, że gdy korzystasz z opcji „Promuj post” masz do wyboru wyłącznie jeden format reklamowy. Nie możesz w ten sposób np. uruchomić reklam w stories. W Menedżerze reklam możesz natomiast wypromować istniejący post. Wystarczy, że klikniesz w opcję „Konfiguracja reklamy”, a następnie w „Użyj istniejącego posta”.

8. Utwórz kreację reklamową lub wybierz post, który chcesz promować.

9. Wybierz CTA (wezwanie do działania), które najlepiej realizuje twój cel.

CTA nie zawsze można zmienić. Przykładowo, jeżeli w oknie „lokalizacja konwersji” wybierzesz opcję „Profil na Instagramie”, jedyne CTA jakie masz do wyboru to „Odwiedź profil na Instagramie”.

10. Kliknij w „Opublikuj” i poczekaj na zatwierdzenie reklamy.

Menedżer reklam to dość skomplikowane narzędzie, którego opanowanie może zająć Ci trochę czasu. Reklamy uruchamiane w ten sposób są jednak nieporównywalnie skuteczniejsze (i tańsze!) niż posty promowane w aplikacji, dlatego warto uzbroić się w cierpliwość i nauczyć się nim posługiwać.

Skuteczna reklama na Instagramie, czyli jaka?

Skoro tak łatwo zrobić reklamę na Instagramie, dlaczego tylko nieliczni czerpią z niej wymierne korzyści? Jak zwykle szkopuł tkwi w szczegółach, a więc przede wszystkim:

  • Atrakcyjnej kreacji reklamowej – użytkownicy Instagrama każdego dnia widzą dziesiątki reklam. Musisz znaleźć sposób na to, aby wyróżnić się na ich tle! 
  • Poprawnie określonego celu – każdy cel reklamowy w Meta Ads ma nieco inną specyfikę. Reklama może zachęcać do odwiedzin w profilu, kierować do formularza kontaktowego albo  bezpośrednio na stronę produktu. Jeszcze przed startem kampanii musisz dobrze przemyśleć, na czym najbardziej Ci zależy.   
  • Właściwego doboru grupy docelowej – nie może być ona ani zbyt szeroka (marnujemy budżet na docieranie do osób niezainteresowanych ofertą) ani zbyt wąska (kampania może mieć wówczas zbyt mały zasięg). 

Nawet profesjonaliści nie zawsze obierają dobry kierunek kampanii już na wstępie. Dlatego tak ważne jest testowanie różnych wariantów reklam (np. przy pomocy testów A/B) i nieustanne analizowanie wyników. Dopiero wtedy można zorientować się, które kreacje są najskuteczniejsze oraz jakim tropem podążać w przyszłych kampaniach. 

Komu polecamy reklamę na Instagramie?

Instagram to wprost wymarzona platforma dla właścicieli sklepów internetowych z modą, kosmetykami, artykułami do aranżacji wnętrz, ekologiczną żywnością, książkami, materiałami papierniczymi i innymi produktami, które można określić mianem „instafriendly”.   

Sprawdź nasz tekst o User Generated Content (UGC)

Zaawansowane możliwości targetowania sprawiają jednak, że jest to także ciekawe miejsce promocji dla różnego rodzaju usługodawców. Przykładowo, salon masażu może skierować swoją ofertę do osób przebywających w określonym promieniu od lokalizacji firmy i dodatkowo zaznaczyć, że chce, aby reklama wyświetlała się ludziom w wieku powyżej 30 lat, którzy interesują się self-care. 

Reklama na Instagramie ma więc szansę sprawdzić się w twoim biznesie, nawet jeśli nie oferujesz estetycznych produktów, które doskonale prezentują się na zdjęciach. O tym czy działa, czy nie, dowiesz się jednak dopiero wtedy gdy ją wypróbujesz. Możesz to zrobić samodzielnie albo z naszą pomocą. Nasi specjaliści codziennie pracują w Menedżerze reklam Meta, więc narzędzie to nie ma przed nimi żadnych tajemnic!

Jeśli potrzebujesz więcej szczegółów, napisz lub zadzwoń i umów się na bezpłatną konsultację. 

Udostępnij:

Możemy Ci pomóc w zakresie digital marketingu?

Porozmawiajmy!