COver photo do wpisu na temat autorskiego narzędzia Mapstic

Jak opublikować kilkaset wpisów w wielu wizytówkach Google naraz? Mapstic

ikona-sytuacja-wejsciowa

Sytuacja wyjściowa

ikona-sytuacja-wejsciowa

Sytuacja wyjściowa

Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z potencjału tkwiącego we wpisach w wizytówkach Google. Za ich pośrednictwem można informować o istotnych zmianach w firmie (np. wprowadzeniu nowego produktu czy zdobyciu prestiżowej nagrody), ważnych wydarzeniach (np. wieczorze jazzowym czy degustacji wina) oraz różnego rodzaju promocjach i ofertach specjalnych.

Profil Firmy Google nie umożliwia masowego dodawania wpisów. Oznacza to, że każdy post musi zostać wrzucony ręcznie z poziomu konkretnej wizytówki. Publikacja wpisów w pięciu wizytówkach nie stanowi większego problemu i nie zajmuje zbyt wiele czasu. Problem pojawia się, gdy firma posiada kilkadziesiąt, a nawet kilkaset lokalizacji. Jeśli założymy, że wrzucenie jednego wpisu zajmuje średnio 1,5-2 minuty, dodanie tej samej aktualizacji w 100 wizytówkach pochłonie ponad 3 godziny! Dodatkowo jest to niezwykle nużący proces, dlatego postanowiliśmy go zautomatyzować.

ikona-sace-study-wnioski

Sytuacja wyjściowa

Ikona dla nagłówka Proces

Działania MBridge – Marketing Experts

Stworzyliśmy autorskie narzędzie, które umożliwia publikowanie wpisów w nawet kilkuset wizytówkach naraz. Wykorzystuje ono istniejące mechanizmy Business Profile API.

 

Początkowo był to webowy interfejs do wewnętrznego użytku agencji, ale w tym roku zdecydowaliśmy się udostępnić to rozwiązanie szerszemu gronu użytkowników. Tak powstał Mapstic – zaawansowane narzędzie do zarządzania profilami firmowymi Google. Jak na razie pozwala ono na masowe dodawanie wpisów i planowanie publikacji z wyprzedzeniem, ale za niedługo udostępnimy kolejne funkcje, w tym możliwość automatycznego odpowiadania na opinie. 

Stworzenie narzędzia, jakim jest Mapstic, rozwiązało wiele kwestii, z którymi borykaliśmy się, obsługując nawet kilka tysięcy wizytówek naszych klientów. Jak wiemy, w biznesie czas to pieniądz, więc odzyskane godziny, które poświecilibyśmy na ręczną obsługę wizytówek, mogliśmy przeznaczyć na inne działania realizujące opracowaną strategię marketingową oraz zbliżające nas do założonych z klientem celów. Automatyzacja działań marketingowych to coś, czego nie unikniemy i tylko od nas zależy, czy zrobimy z tego użytek, który pomoże nam wyprzedzić konkurencję, czy pozostawimy takie rozwiązania niezaopiekowane i w konsekwencji to my zostaniemy w tyle! To samo dotyczy wszystkich firm, które realizują swój marketing w przestrzeni online, co zawsze podkreślamy w naszych współpracach. Przez to nasi klienci mogą być spokojni o najnowsze rozwiązania, innowacyjne podejście i strategie, które są na bieżąco aktualizowane przez naszych specjalistów i uwzględniają nowe możliwości, jakie pojawiają się na rynku, zmiany dyktowane przez algorytmy czy też trendy.

Agnieszka Turbakiewicz

Project Manager

Wypróbuj za darmo Mapstic!

ikona-sace-study-wnioski

Efekty

Ikona dla nagłówka Efekty

Efekty

Dzięki Mapstic oszczędzamy mnóstwo czasu. Dodanie wpisu do 100 wizytówek nie zajmuje nam już 3 godzin, tylko maksymalnie 10 minut. Dodajmy, że wliczamy w to uzupełnienie karty wpisu o grafikę, link i inne treści. 

 

Co ważne w narzędziu można tworzyć także podgrupy wizytówek gromadzące np. placówki w województwie mazowieckim. Dzięki temu możemy łatwo i szybko dodawać wpisy wyłącznie do wybranych wizytówek. Ręczne wybieranie odpowiednich placówek zajmuje nieporównywalnie więcej czasu.

Wszystkim tym, którzy chcieliby samodzielnie przetestować wymienione funkcje, polecamy założyć darmowe konto w Mapstic. Wystarczy, że wypełnicie formularz na stronie i gotowe – możecie za darmo zarządzać wpisami w maksymalnie 10 wizytówkach. 

Udostępnij:

Możemy Ci pomóc w zakresie digital marketingu?

Porozmawiajmy!