Kampania Demand Gen w Google Ads może znacząco zwiększyć widoczność marki i przyciągnąć nowych klientów. Według badań, 63% konsumentów odkrywa nowe produkty i marki, dzięki kanałom Google. Ponad 90% z nich natychmiast podejmuje działanie po zobaczeniu reklamy. Jak zatem skutecznie wykorzystać Demand Gen, aby maksymalizować korzyści z kampanii reklamowych?
Co to jest Demand Gen w Google Ads?
Demand Gen to stosunkowo nowa forma kampanii reklamowej w Google Ads, bo wprowadzona w październiku 2023 roku, jako aktualizacja kampanii Discovery. Przez tę zmianę zarządzanie kampanią AdWords zyskało nowe możliwości.
Kampania Demand Gen, czyli generująca popyt, ma na celu (jak sama nazwa sugeruje) zwiększenie popytu i zaangażowania użytkowników na platformach Google. Odświeżona strategia opiera się na wykorzystaniu zasobów wideo i formatów graficznych w najbardziej angażujących wizualnie miejscach, zastępując Discovery Ads i wprowadzając nowe rozwiązania w ramach reklam na YouTube.
Ten typ kampanii jest skoncentrowany na użytkownikach między pierwszym a drugim etapem lejka zakupowego, czyli osobach, które wykazują zainteresowanie produktami lub usługami, ale jeszcze nie są aktywnie zaangażowane w proces prowadzący do konwersji.
Jak działa kampania Demand Gen?
Najważniejszym wyróżnikami kampanii Demand Gen są:
- integracja z YouTube — ta platforma cieszy się 2 razy wyższą popularnością jeśli chodzi o wyszukiwanie informacji o produktach i markach w porównaniu do innych usług wideo i platform społecznościowych;
- korzystanie z rosnącej popularności YouTube Shorts;
- korzystanie z ogromnej bazy użytkowników — miesięcznie 3 mld osób używa najpopularniejszych platform Google;
- wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia kampanii reklamowych, przynoszących optymalny zwrot.
Źródło: Google
Sztuczna inteligencja Google, wspierająca personalizację treści na YouTube, odgrywa kluczową rolę w kampanii Demand Gen. Pomaga optymalizować moment wyświetlania reklam, tak aby były prezentowane w najbardziej dogodnych chwilach podczas przeglądania treści online.
W kampanii generującej popyt wykorzystuje się reklamy typu push:
- YouTube Shorts,
- reklamy in-stream i in-feed na YouTube,
- reklamy w Gmailu,
- reklamy Google Discover.
Nowe funkcje Demand Gen Google Ads
Nowe funkcje kampanii Demand Gen w Google Ads wprowadzają szereg usprawnień i innowacji.
- Kampanie generujące popyt umożliwiają łączenie reklam graficznych i wideo w jednym zestawie, oferując różnorodne formaty. Kampanie Demand Gen zyskują również nowe miejsca emisji tych reklam. W tym wspomniane wcześniej YouTube Shorts i In-Stream, co pozwala na dotarcie do szerszej grupy odbiorców w różnych kontekstach. Do tego rodzaju kampanii można dodawać również produkty promowane.
- Wprowadzona została nowa opcja licytacji — maksymalizacja kliknięć, która automatycznie dostosowuje stawki, aby uzyskać jak najwięcej kliknięć w ramach budżetu kampanii.
- Segmenty lookalike to grupy osób o cechach zbliżonych do tych, które znajdują się na Twojej liście obecnych odbiorców. Wykorzystując Twoje własne dane, Google identyfikuje podobnych potencjalnych klientów, dzięki czemu możliwe jest efektywne rozszerzenie zasięgu kampanii i dotarcie do nowych odbiorców.
- Proces przesyłania kreacji do kampanii został uproszczony. Teraz łatwiej jest również generować podgląd reklamy w różnych formatach oraz optymalizować miejsca docelowe za pomocą testów A/B.
Jeżeli lubisz być na bieżąco z nowymi funkcjami narzędzi oraz ciekawostkami z branży sprawdź nasz ostatni wpis #MBridgeAlert.
Dlaczego warto włączyć kampanię Demand Gen do strategii marketingowej?
Dwa największe problemy, z którymi borykają się marketingowcy, to tworzenie ukierunkowanych treści dopasowanych do etapu i zainteresowań kupującego oraz opracowywanie odpowiedniego harmonogramu i przepływu pracy dla kampanii. Kampania Demand Gen w Google Ads może być odpowiedzią na te wyzwania.
Po pierwsze, kampania generująca popyt umożliwia rozszerzenie zasięgu poprzez emisję reklam na YouTube, w kartach Discover oraz w Gmailu, które są najbardziej atrakcyjnymi platformami Google. Dzięki temu możesz dotrzeć do szerokiej i zróżnicowanej grupy odbiorców, co zwiększa szanse na pozyskanie nowych klientów.
Warto zaznaczyć, że użytkownicy ocenili reklamy w YouTube jako o 16% bardziej godne zaufania, wiarygodne i szczere niż reklamy na innych platformach wideo i społecznościowych (Google).
Po drugie, kampania generująca popyt jest szczególnie korzystna dla firmy, potrzebującej wzmocnić swoją pozycję na rynku. Innowacyjne formaty reklam w kampanii Demand Gen oferują skuteczne wprowadzenie nowych produktów i usług, co pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Co więcej, aż jeden na trzech konsumentów przyznaje, że dokonał zakupu w kanałach Google, mimo że początkowo nie planował zakupów.
Po trzecie, kampania Demand Gen pozwala na precyzyjne dostosowanie reklam do specyficznych grup odbiorców. Wykorzystując sztuczną inteligencję Google, reklamy mogą być zoptymalizowane tak, aby trafiały do najbardziej odpowiednich użytkowników. To znacznie zwiększa efektywność kampanii, ponieważ reklamy są wyświetlane tym, którzy są najbardziej zainteresowani ofertą.
Jeśli interesują Cię także inne platformy społecznościowe, zobacz nasz przewodnik o tym, jak zrobić reklamę na Instagramie.
Jak skonfigurować kampanię Demand Gen?
Aby prawidłowo przygotować kampanię Demand Gen na koncie Google Ads, zapoznaj się z poniższymi krokami:
- Wybór kampanii Demand Gen:
- Zaloguj się na swoje konto Google Ads.
- Kliknij przycisk „Utwórz” i wybierz z listy „Kampania”.
- Wybór celów kampanii:
- Wybierz jeden z dostępnych celów kampanii:
- Sprzedaż,
- Ruch w witrynie,
- Rozważanie zakupu produktu danej marki,
- Utwórz kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu.
- Na podstawie wybranego celu, określ cele konwersji, które chcesz śledzić.
- Wybierz jeden z dostępnych celów kampanii:
- Konfiguracja kierowania na poziomie kampanii:
- Ustaw preferencje dotyczące urządzeń, na których chcesz wyświetlać swoje reklamy (np. komputery, urządzenia mobilne).
- Wybierz języki i lokalizacje, w których chcesz, aby Twoje reklamy były wyświetlane.
- Konfiguracja stawek i budżetu:
- Wybierz jedną z elastycznych opcji ustalania stawek, które najlepiej odpowiadają Twoim celom:
- Maksymalizacja wartości konwersji,
- Docelowy zwrot z nakładów na reklamę,
- Maksymalizacja liczby konwersji,
- Docelowy koszt działania (CPA),
- Maksymalizacja liczby kliknięć.
- Określ typ budżetu. Do wyboru masz dzienny budżet kampanii lub łączny budżet kampanii.
- Wybierz jedną z elastycznych opcji ustalania stawek, które najlepiej odpowiadają Twoim celom:
- Wybór listy odbiorców:
- Wyszukaj segmenty niestandardowe, segmenty oparte na Twoich danych lub podobne segmenty, albo wybierz konkretne zainteresowania bądź szczegółowe dane demograficzne.
- Nowe listy odbiorców możesz zrobić w Kreatorze list odbiorców.
- Tworzenie reklam:
- Wybierz formaty reklam, które chcesz używać: reklamy wideo z jednym filmem, reklamy graficzne lub reklamy karuzelowe.
Komponenty do tworzenia reklam
Google sugeruje, aby elementy do kampanii Demand Gen były przygotowane z wyprzedzeniem. Zbierz wszystkie niezbędne komponenty kreacji, takie jak nagłówki, teksty reklamowe, obrazy i logo. Materiały powinny być wysokiej jakości oraz dostosowane do wybranych formatów reklamowych. Wybierając dobrze oświetlone obrazy i wideo, które zawierają jak najmniej tekstu, osiągniesz najlepsze rezultaty.
Jak mierzyć skuteczność kampanii Demand Gen?
Kampania Demand Gen oferuje wszystkie standardowe opcje raportowania dostępne w Discovery Ads. Dzięki temu możesz śledzić podstawowe wskaźniki, takie jak liczba wyświetleń, kliknięć, koszt na kliknięcie (CPC), koszt na tysiąc wyświetleń (CPM), współczynnik klikalności (CTR) oraz całkowity koszt kampanii.
Jako nowość kampania Demand Gen wprowadza wskaźniki, takie jak Brand Lift, Search Lift i Conversion Lift. Te narzędzia raportowania dostarczą Ci głębokich analiz dotyczących wpływu reklam na postrzeganie Twojej marki oraz wzrost liczby wyszukań związanych z nią. Warto wykorzystać ich możliwości, aby lepiej zrozumieć, co przynosi najlepsze wyniki w kampanii generujących popyt.
Reklama PPC – czym jest i jak ją wykorzystać? Dowiedz się i wyprzedź konkurencję!