Hotjar
Hotjar jest popularnym narzędziem analitycznym online pozwalającym na sprawdzenie aktywności i zachowań użytkowników odwiedzających daną stronę. Jego działanie opiera się na zbieraniu różnorodnych danych np. śledzeniu ruchów kursora, miejsc kliknięć czy sposobu przechodzenia pomiędzy poszczególnymi stronami.
Co musisz wiedzieć o Hotjar?
Hotjar rozpoczęło działalność w 2014 roku, skupiając się na pomocy w tworzeniu stron internetowych. Z czasem powstały praktyczne narzędzia analityczne, które obecnie są wykorzystywane przez użytkowników w ponad 180 krajach świata.
Funkcje Hotjar
Szeroki wachlarz możliwości sprawia, że Hotjar pozwala na lepsze zrozumienie zachowań osób odwiedzających stronę. Dzięki temu można zobaczyć jak faktycznie klienci czy użytkownicy korzystają z witryny – które miejsca im się bardziej podobają lub wręcz przeciwnie – jakie punkty są omijane. Taka wiedza pozwala nie tylko na optymalizację stron, ale także może być użyteczna w przypadku planowania strategii marketingowej czy dalszego rozwoju marki.
Najważniejsze funkcje Hotjar:
- Mapy cieplne (Heat map) – dzięki kolorowym zabarwieniom na stronie można zobaczyć, na które elementy najczęściej kierowany jest kursor i gdzie użytkownicy najchętniej klikają.
- Nagrania sesji – narzędzie pozwala śledzić i analizować kolejne ruchy myszki, kliknięcia oraz wejścia na podstrony.
- Ankiety i sondy – zasilane przez AI ankiety wspierają poprawę doświadczeń użytkowników korzystających z witryny, będąc punktem kontaktu pomiędzy marką, a klientami.
- Monitoring urządzeń – program można używać zarówno na komputerze jak i urządzaniach mobilnych.
- Zbieranie opinii – narzędzia automatycznie zbierają opinie pozostawione przez użytkowników, które później mogą służyć do ulepszenia zarówno oferty jak i całej witryny.
Zastosowania Hotjar
- Poprawa jakości strony oraz doświadczeń użytkowników – dzięki zebranym danym można wprowadzić zmiany ułatwiające korzystanie z witryny.
- Zwiększenie konwersji – znając częstotliwość kliknięć na poszczególne elementy strony dużo łatwiej zoptymalizować ją w taki sposób, by była bardziej funkcjonalna i przyjazna dla użytkowników, co może wpłynąć na sprzedaż czy ilość wypełnionych formularzy.
- Szybka identyfikacja problemów – na drodze analizy Hotjar potrafi wychwycić problemy, zniechęcające użytkowników do dalszego przeglądania witryny.
Podsumowanie
Hotjar jest bardzo przydatnym narzędziem do osób, które chcą jak najlepiej zoptymalizować i rozwinąć stronę swojej firmy. Dzięki narzędziu mogą nie tylko poznać najczęściej i najrzadziej przeglądane miejsca witryny, ale przede wszystkim zidentyfikować problemy związane z działaniem strony, a także tworzyć bardziej intuicyjne dla odbiorców interfejsy, co w krótkim czasie może się przełożyć na większą sprzedaż oferowanych produktów lub usług.