Wakacyjne rozprężenie? Nie w performance marketingu! Tu cały czas coś się dzieje, dlatego należy nieustannie trzymać rękę na pulsie. Pomoże Ci w tym nasz comiesięczny MBridge Alert. Zobacz, które wydarzenia zwróciliły w ostatnim czasie nasza uwagę i sprawdź, jakie ciekawe zmiany zaobserwowaliśmy w usługach Google.
News miesiąca – cookies nadal w grze!
Choć Google od dłuższego czasu (dokładniej od czterech lat!) zapowiadał wycofanie cookies stron trzecich z Chrome, w ostatnich tygodniach nagle zmienił zdanie. Ciasteczka zostają! W przeglądarce Chrome ma się jednak pojawić nowa funkcja, która pozwoli użytkownikom decydować o tym, jakimi danymi chcą się dzielić podczas przeglądania internetu. Ustawienia te w każdej chwili będzie można zmienić.
W oficjalnym komunikacie czytamy też, że zmiany dotkną także trybu incognito. Google chce, aby IP użytkowników korzystających z tej funkcji było w przyszłości chronione. Na razie jednak plany te są konsultowane z branżą i regulatorami. Jeśli Google postanowi je wdrożyć, bez wątpienia poinformujemy o tym w MBridge Alert!
Nowe placementy reklam w Google Maps
#1 Kampanie lokalne podczas wyszukiwania „w pobliżu”
Uważnie obserwuj, co dzieje się w Google Maps, zwłaszcza jeśli korzystasz z iPhona. Google właśnie wprowadził do tej usługi reklamy lokalne, które wyświetlają się, gdy wyszukujesz usługi w pobliżu swojej lokalizacji. Np. w odpowiedzi na hasła „restauracja wegetariańska” czy „hydraulik”.
Na razie projekt jest w fazie testów ograniczonych do urządzeń z IOS. Nie jest jednak wykluczone, że niedługo będziemy mieli do dyspozycji kolejny interesujący placement do kampanii.
#2 Reklamy w nawigacji Google Maps
Kolejny format będący w fazie testów to reklamy w nawigacji Google Maps. Wyświetlają się one, gdy jesteśmy w trasie i mijamy reklamowaną lokalizację. Na ekranie może się wówczas pokazać komunikat, że zaledwie kilka minut drogi od miejsca, gdzie się znajdujemy, jest dobrze oceniana restauracja czy warsztat samochodowy.
Ulepszone monitorowanie konwersji
#1 EC Assist – nowe narzędzie do konfiguracji konwersji rozszerzonych
Na rynku pojawiło się nowe i co najważniejsze darmowe narzędzie EC Assist, którego zadaniem jest wspieranie konfiguracji rozszerzonych w Google Ads. Właściwie jest to rozszerzenie do przeglądarki Chrome.
Testowaliśmy już to rozwiązanie i okazuje się, że jego obsługa jest bezproblemowa i rzeczywiście usprawnia konfigurację konwersji. Wystarczy zainstalować rozszerzenie w Chrome i przeprowadzić konwersję testową na stronie internetowej. EC Assist rozpoznaje potencjalne problemy i podpowiada, jak można je rozwiązać.
Nie jest to oficjalny produkt Google, ale mimo to polecamy go przetestować, ponieważ pozwala znacząco zwiększyć dokładność pomiaru konwersji.
#2 Zmiana sposobu zbierania i wykorzystywania danych o konwersjach
Korzystasz z Merchant Center? W takim razie bądź przygotowany/a na to, że niedługo zmieni się z sposób, w jaki Google zbiera i wykorzystuje dane. Narzędzie będzie rejestrować teraz wszystkie konwersje z witryny – zarówno te związane z reklamami Google Ads, jak i pochodzące z wyników organicznych i innych źródeł.
To zdecydowanie dobra wiadomość, ponieważ nowy sposób rejestrowania konwersji pozwoli nam lepiej oceniać skuteczność poszczególnych kanałów marketingowych.
Zmiany w panelu Google Ads
#1 Nowe opcje budżetu w reklamach usług lokalnych
Od niedawna, gdy ustawiasz kampanię lokalną w Google Ads, możesz określić miesięczny limit wydatków na reklamę. W panelu pokazują się też informacje o środkach wydanych do tej pory i tych, które są jeszcze wolne. Na razie opcja jest dostępna wyłącznie na wybranych kontach.
#2 Możliwość optymalizacja pod kątem nowych klientów o wysokiej wartości
Na niektórych kontach Google Ads pojawiła się opcja optymalizacji kampanii Performance Max na pozyskiwanie klientów, którzy są skłonni wydać więcej lub dokonać ponownego zakupu. Reklamodawcy muszą w tym celu określić wartość konwersji, która będzie podstawą do dalszej segmentacji. Zmiany te mogą pomóc w kampaniach ukierunkowanych na pozyskiwanie nowych, zaangażowanych klientów i odzyskiwanie tych starych.
#3 Słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym jako domyślne ustawienie
Ponadto zauważyliśmy jeszcze drobną, ale znaczącą zmianę w ustawieniach kampanii w sieci wyszukiwania. Dawniej opcja „słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym” była domyślnie wyłączona. Teraz jest na odwrót. Lepiej, aby nie umknął Ci ten fakt!