Newsy z branży performance marketingu

#003 SEM MBridge Alert: lipiec 2024

Wakacyjne rozprężenie? Nie w performance marketingu! Tu cały czas coś się dzieje, dlatego należy nieustannie trzymać rękę na pulsie. Pomoże Ci w tym nasz comiesięczny MBridge Alert. Zobacz, które wydarzenia zwróciliły w ostatnim czasie nasza uwagę i sprawdź, jakie ciekawe zmiany zaobserwowaliśmy w usługach Google.

News miesiąca – cookies nadal w grze!

Choć Google od dłuższego czasu (dokładniej od czterech lat!) zapowiadał wycofanie cookies stron trzecich z Chrome, w ostatnich tygodniach nagle zmienił zdanie. Ciasteczka zostają! W przeglądarce Chrome ma się jednak pojawić nowa funkcja, która pozwoli użytkownikom decydować o tym, jakimi danymi chcą się dzielić podczas przeglądania internetu. Ustawienia te w każdej chwili będzie można zmienić. 

W oficjalnym komunikacie czytamy też, że zmiany dotkną także trybu incognito. Google chce, aby IP użytkowników korzystających z tej funkcji było w przyszłości chronione. Na razie jednak plany te są konsultowane z branżą i regulatorami. Jeśli Google postanowi je wdrożyć, bez wątpienia poinformujemy o tym w MBridge Alert! 

Nowe placementy reklam w Google Maps 

#1 Kampanie lokalne podczas wyszukiwania „w pobliżu”

Uważnie obserwuj, co dzieje się w Google Maps, zwłaszcza jeśli korzystasz z iPhona. Google właśnie wprowadził do tej usługi reklamy lokalne, które wyświetlają się, gdy wyszukujesz usługi w pobliżu swojej lokalizacji. Np. w odpowiedzi na hasła  „restauracja wegetariańska” czy „hydraulik”.  

Na razie projekt jest w fazie testów ograniczonych do urządzeń z IOS. Nie jest jednak wykluczone, że niedługo będziemy mieli do dyspozycji kolejny interesujący placement do kampanii.

Przykład reklam lokalnych "w pobliżu" w Google Maps
Źródło: Searchengineland.com oraz profil Barry’ego Schwartza na x.com

 

#2 Reklamy w nawigacji Google Maps 

Kolejny format będący w fazie testów to reklamy w nawigacji Google Maps. Wyświetlają się one, gdy jesteśmy w trasie i mijamy reklamowaną lokalizację. Na ekranie może się wówczas pokazać komunikat, że zaledwie kilka minut drogi od miejsca, gdzie się znajdujemy, jest dobrze oceniana restauracja czy warsztat samochodowy. 

Źródło: profil Adriaan Dekker na LinkedIn.com

Ulepszone monitorowanie konwersji 

#1 EC Assist – nowe narzędzie do konfiguracji konwersji rozszerzonych 

Na rynku pojawiło się nowe i co najważniejsze darmowe narzędzie EC Assist, którego zadaniem jest wspieranie konfiguracji rozszerzonych w Google Ads. Właściwie jest to rozszerzenie do przeglądarki Chrome.

Testowaliśmy już to rozwiązanie i okazuje się, że jego obsługa jest bezproblemowa i rzeczywiście usprawnia konfigurację konwersji. Wystarczy zainstalować rozszerzenie w Chrome i przeprowadzić konwersję testową na stronie internetowej. EC Assist rozpoznaje potencjalne problemy i podpowiada, jak można je rozwiązać. 

Konfiguracja konwersji rozszerzonych w EC Assist

Nie jest to oficjalny produkt Google, ale mimo to polecamy go przetestować, ponieważ pozwala znacząco zwiększyć dokładność pomiaru konwersji.

#2 Zmiana sposobu zbierania i wykorzystywania danych o konwersjach

Korzystasz z Merchant Center? W takim razie bądź przygotowany/a na to, że niedługo zmieni się z sposób, w jaki Google zbiera i wykorzystuje dane. Narzędzie będzie rejestrować teraz wszystkie konwersje z witryny – zarówno te związane z reklamami Google Ads, jak i pochodzące z wyników organicznych i innych źródeł. 

To zdecydowanie dobra wiadomość, ponieważ nowy sposób rejestrowania konwersji pozwoli nam lepiej oceniać skuteczność poszczególnych kanałów marketingowych.

Zmiany w panelu Google Ads 

#1 Nowe opcje budżetu w reklamach usług lokalnych

Od niedawna, gdy ustawiasz kampanię lokalną w Google Ads, możesz określić miesięczny limit wydatków na reklamę. W panelu pokazują się też informacje o środkach wydanych do tej pory i tych, które są jeszcze wolne. Na razie opcja jest dostępna wyłącznie na wybranych kontach.

#2 Możliwość optymalizacja pod kątem nowych klientów o wysokiej wartości

Na niektórych kontach Google Ads pojawiła się opcja optymalizacji kampanii Performance Max na pozyskiwanie klientów, którzy są skłonni wydać więcej lub dokonać ponownego zakupu. Reklamodawcy muszą w tym celu określić wartość konwersji, która będzie podstawą do dalszej segmentacji. Zmiany te mogą pomóc w kampaniach ukierunkowanych na pozyskiwanie nowych, zaangażowanych klientów i odzyskiwanie tych starych.

#3 Słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym jako domyślne ustawienie

Ponadto zauważyliśmy jeszcze drobną, ale znaczącą zmianę w ustawieniach kampanii w sieci wyszukiwania. Dawniej opcja „słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym” była domyślnie wyłączona. Teraz jest na odwrót. Lepiej, aby nie umknął Ci ten fakt!  

Wyłączona funkcja słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym w Google Ads

Udostępnij:

Możemy Ci pomóc w zakresie digital marketingu?

Porozmawiajmy!