Czas na czerwcowy SEM MBridge Alert! Jak co miesiąc zapraszamy na przegląd najważniejszych newsów ze świata performance marketingu. Tym razem większość aktualizacji dotyczy reklam wideo, więc jeśli prowadzisz wiele takich kampanii, koniecznie sprawdź, jakie zmiany Google zaserwował nam w ostatnim czasie.
Kampanie wideo i display
#1 Nowa sieć reklamowa – Google TV Network
To bez wątpienia największy news tego wydania MBridge Alert – po wielomiesięcznych zapowiedziach Google uruchomił nową sieć reklamową, umożliwiającą wyświetlanie reklam wideo w aplikacji Google TV. Pokazują się one przed seansem oraz w przerwach. Do wyboru mamy kilka standardowych formatów reklam CTV, w tym reklamy niemożliwe do pominięcia i 6-sekundowe reklamy w przerywnikach.
Aplikacja Google TV jest automatycznie instalowana na wszystkich urządzeniach z Androidem. Aktualnie działa na ponad 20 milionach urządzeń. Można tam oglądać ulubione filmy i seriale, a także transmisje sportowe na żywo.
Źródło: Google Blog
#2 Zmiana miejsca wykluczeń treści
Na tę zmianę uczulamy wszystkich, którzy prowadzą nie tylko kampanie wideo, ale i kampanie display. Koniecznie zwróćcie uwagę na nowy wygląd interfejsu. Obecnie wiele tematów nie da się już wykluczyć bezpośrednio na YouTube, ale cały czas można je wdrażać na poziomie kampanii i grupy reklam. Wystarczy wejść do zakładki Narzędzia, a następnie wybrać opcję Dopasowanie treści.
#3 Wyświetlenia wideo w raporcie ścieżek konwersji
Od niedawna wyświetlenia wideo są uwzględniane w raporcie ścieżek konwersji. Wcześniej raport obejmował jedynie konwersje po kliknięciu i wyświetleniu angażującym. To bez wątpienia zmiana na plus, ponieważ ułatwia ocenę skuteczności kampanii wideo. Wreszcie mamy dostęp do prawdziwie kompleksowych danych, na podstawie których można dokonać rzetelnej analizy.
#4 Nowe narzędzie Cross-Media Reach
W panelu Google Ads pojawiła się nowa funkcja, dzięki której można określić efektywność i realny zasięg kampanii wideo w różnych mediach (YouTube, Google TV itd.). Co ważne, narzędzie pozwala nie tylko ocenić unikalny zasięg w różnych kanałach, ale także w różnych grupach odbiorczych. Przez unikalny zasięg należy rozumieć całkowitą liczbę osób, którym wyświetliła się reklama w różnych witrynach i aplikacjach.
Źródło: Google Support
GA4
#1 Zmiany w atrybucji w GA4
W czerwcu weszła w życie zapowiadana aktualizacja modeli atrybucji w GA4. Jej celem jest wyeliminowanie sytuacji, kiedy GA4 przypisywało konwersje do kanału Google/organic zamiast do Google/CPC. Nie zdziwcie się więc, jeśli zobaczycie w raporcie zwiększoną liczbę konwersji wygenerowanych przez kampanie płatne. To nie błąd, tylko efekt wdrożenia nowej aktualizacji. Google rekomenduje, aby reklamodawcy zweryfikowali w związku z tym swoje budżety i dostosowali je do nowych realiów.
#2 Możliwość importu do GA4 niestandardowych danych na temat eventów
Importowanie danych zdarzeń niestandardowych pozwala tworzyć kompleksowe raporty, które łączą dane z GA4 z danymi zaimportowanymi z innych źródeł. Od niedawna mogą być one jeszcze bardziej rozbudowane, ponieważ możliwe stało się importowanie danych niestandardowych na temat eventów.
Co jeszcze warto odnotować?
#1 Konwersje rozszerzone w GTM Server-Side
W GTM Server-Side pojawił się nowy tag, dzięki któremu możemy rozbudować obecną konfigurację konwersji w Google Ads po stronie serwera o dane dostarczane przez użytkowników. Dlaczego warto korzystać z tej funkcji? Ponieważ przeniesienie tagów na serwer zmniejsza ilość kodu, który należy uruchomić na stronie i tym samym przyspiesza jej działanie.
Źródło: Google Developers
#2 Kampanie usług lokalnych w mapach Google
Wygląda na to, że Google testuje w USA reklamy w Google Maps. Wyświetlają się one na samej górze wyników wyszukiwania. Jak na razie usługa dostępna jest jedynie na iOS, ale nie jest wykluczone, że niedługo Google udostępni ją na kolejne urządzenia i kraje, rozszerzając ofertę o kolejny placement reklamowy.
Zerknij też na poprzedni przegląd #001 MBridge Alert: kwiecień/maj 2024.