Jeśli zarządzasz więcej niż jedną kampanią Google Ads, z pewnością wiesz, że niektóre procesy związane z ich obsługą są bardzo czasochłonne. Na szczęście wiele z nich można zautomatyzować i to bez żadnych dodatkowych kosztów! Wystarczy, że zaczniesz korzystać z darmowego Edytora Google Ads. W MBridge – Marketing Experts nie wyobrażamy sobie bez niego pracy. Oto 10 najważniejszych zalet tego narzędzia, o których warto wiedzieć.
1. Szybka i efektywna edycja kampanii
Edytor Google Ads to prawdziwy game-changer w procesie zarządzania kampaniami. Wyobraź sobie, że musisz zmienić słowa kluczowe w kilkudziesięciu reklamach. Wprowadzanie ich ręcznie byłoby niezwykle żmudne, ale dzięki Edytorowi nie musisz tego robić. Narzędzie pozwala na masowe zmiany – możesz edytować słowa kluczowe, budżety czy treści reklam w wielu kreacjach naraz.
2. Praca w trybie offline
Nie zawsze mamy dostęp do internetu, zwłaszcza w podróży. Google Edytor rozwiązuje ten problem, ponieważ umożliwia pracę w trybie offline. Możesz tworzyć, edytować i przeglądać kampanie bez konieczności łączenia się z internetem. Wszystkie zmiany zapisują się lokalnie. Gdy będziesz online, wystarczy je zsynchronizować. To idealne rozwiązanie dla osób, które często pracują w terenie.
3. Możliwość kopiowania i wklejania
Tworzenie podobnych kampanii oraz grup reklamowych od podstaw może być frustrujące. Dzięki Edytorowi możesz jednak łatwo i szybko tworzyć nowe reklamy na podstawie tych istniejących, oszczędzając w ten sposób czas i minimalizując ryzyko błędów. Istnieje także możliwość kopiowania i wklejania poszczególnych elementów kampanii.
4. Dokładne wyszukiwanie i filtrowanie
Gdy zarządzasz wieloma dużymi kampaniami, ręczne wyszukiwanie konkretnych elementów do edycji może pochłaniać dużo czasu. W takiej sytuacji ponownie warto skorzystać z Edytora, który jest wyposażony w zaawansowane funkcje wyszukiwania i filtrowania. Możesz filtrować wyniki według różnych kryteriów: słów kluczowych, budżetu, lokalizacji czy typu reklamy.
5. Intuicyjny interfejs
Nawet jeśli dopiero uczysz się zarządzać kampaniami Google Ads, interfejs Edytora nie powinien sprawiać Ci problemów. Jest przejrzysty i intuicyjny, dzięki czemu łatwo się w nim zorientować. Narzędzie zostało zaprojektowane tak, aby umożliwić szybki dostęp do najważniejszych funkcji. Polecamy go wszystkim osobom obsługującym kampanie Google Ads, bez względu na poziom zaawansowania.
6. Możliwość importu i eksportu danych
Edytor pozwala importować dane bezpośrednio z arkuszy kalkulacyjnych. Można je także udostępniać innym zespołom zaangażowanym w projekt. Dzięki temu transfer informacji jest szybszy, a praca nad optymalizacją kampanii nieporównywalnie bardziej efektywna.
7. Synchronizacja z Google Ads
Edytor jest ściśle zintegrowany z platformą Google Ads. Wszystkie czynności, jakich w nim dokonujesz, są zsynchronizowane z Twoim kontem. Co ważne, dzieje się to w czasie rzeczywistym. Po opublikowaniu zmiany automatycznie zapisują się także w Google Ads. Dzięki temu dane są spójne i zawsze aktualne. Nie trzeba wykonywać w tym kierunku żadnych dodatkowych kroków, a tym bardziej ręcznie przenosić danych.
8. Zaawansowane funkcje
Oprócz możliwości jednoczesnego zarządzania wieloma kampaniami, Edytor oferuje jeszcze wiele innych zaawansowanych funkcji, takich jak:
- tworzenie reguł automatyzacji,
- szczegółowe opcje segmentacji,
- testy A/B,
- raportowanie danych.
Wszystkie te rozwiązania umożliwiają jeszcze skuteczniejszą optymalizację i tym samym pozwalają osiągać coraz lepsze wyniki reklamowe.
9. Łatwe etykietowanie kampanii
Google Edytor umożliwia łatwe etykietowanie kampanii i grup reklamowych oraz ich fragmentów. Etykiety wykorzystuje się do oznaczania i identyfikowania ważnych elementów na koncie. Im bardziej jest ono uporządkowane, tym sprawniejsze jest zarządzanie kampaniami.
10. Filtrowanie i sortowanie według etykiet
Po dodaniu etykiet możesz łatwo sortować kampanie według określonych kryteriów. Przykładowo, możesz wyszukać produkty z tej samej kategorii i sprawdzić, jak sprzedają się one w różnych regionach. Znacząco ułatwia to zarządzanie dużymi kampaniami i pomaga w sporządzaniu raportów.
Sprawdź, jak zrobić reklamę produktu.
Edytor Google Ads – narzędzie, które powinien znać każdy marketer (i nie tylko)
W ostatnim czasie mnóstwo mówi się o automatyzacji marketingu oraz pracy, a także narzędziach AI, które mają nam to umożliwić. Już teraz na rynku dostępnych jest jednak wiele rozwiązań usprawniających wykonywanie żmudnych, powtarzalnych czynności. Należy do nich Edytor Google Ads.
To darmowe, niezwykle proste w obsłudze narzędzie, dzięki któremu zarządzanie kampaniami Google Ads staje się znacznie prostsze i mniej czasochłonne. Korzystają z niego niemal wszyscy marketerzy specjalizujący się w Performance Marketingu, dlatego jeśli jeszcze go nie znasz, możliwie jak najszybciej nadrób zaległości. Konkurencja w Google Ads bywa bardzo zacięta – gdy ignorujesz powszechnie dostępne narzędzia optymalizujące i przyspieszające pracę, na własne życzenie startujesz z gorszej pozycji.