Wdrożenie i konfiguracja Google Analytics 4

Obserwuj nas:
DATA & WEB ANALYTICS

Wdrożymy dla Ciebie GA4, pomożemy Ci w konfiguracji narzędzia oraz pokażemy jak sprawnie się po nim poruszać.

Google Analytics 4 (GA4) to nowsza wersja znanego narzędzia wprowadzonego w 2012 roku, jakim jest Universal Analytics (UA). Od tego momentu minęło sporo czasu, a wymagania zarówno użytkowników stron, jak i ich właścicieli przestały być zaspokajane przez UA. 

Nowa odsłona Analyticsa, czyli GA4 to potężne narzędzie analityczne. Prowadząc działalność online, niezależnie czy używamy do tego stron internetowych, czy aplikacji, rozwiązanie to pozwala nam gromadzić dane, estymować je, tworzyć raporty i co najważniejsze bazować na nich w podejmowaniu kolejnych kroków w biznesie, oferując przy tym większą dokładność i kompatybilność w analizowaniu zachowań użytkowników.

Wdrożenie GA4. Co się zmienia w Twojej analityce?

Zdarzenia zamiast sesji

GA4 nie wykorzystuje sesji jako podstawy mierzenia zachowań użytkownika tak, jak było to do tej pory w UA. Nowa wersja narzędzia opiera się na zdarzeniach, co pozwala precyzyjnie śledzić zachowanie strony, kliknięcie buttona, rozwinięcie tekstu lub dokonanie transakcji. W GA4 każde zdarzenie użytkowników na stronie i w aplikacji mobilnej. Dzięki zdarzeniom możesz analizować niemal każdy krok – scrollowanie może wykorzystywać więcej parametrów, a same sesje nadal pozostaną dostępne jako jeden z wymiarów.

Identyfikacja użytkowników

Wdrożenie i poprawna konfiguracja GA4 pozwalają spojrzeć na ścieżkę użytkownika w zupełnie nowy sposób. GA4 wykorzystuje m.in. cookiesy, ale także identyfikatory nadawane zalogowanym użytkownikom (tzw. User ID, które są teraz efektywniej używane niż w UA) oraz Google Signals, które pozwala identyfikować użytkowników pomiędzy urządzeniami oraz dokładnie badać ich zachowanie. Dzięki temu możesz analizować ruch z aplikacji i strony w jednym miejscu oraz odtworzyć całą ścieżkę zakupową, a następnie zlokalizować jej najmocniejsze i najsłabsze punkty.

Nowe podejście do danych

GA4 wprowadza nowe modele atrybucji i strategie analizowania informacji, a także wykorzystuje modelowanie danych. Dzięki temu możesz łatwiej określić najbardziej rentowne źródła ruchu, analizować zachowania poprzedzające transakcję oraz mierzyć przychody z wielu transakcji realizowanych przez tego samego użytkownika. Strumienie danych pozwalają zestawiać ze sobą wiele różnych informacji i analizować je z różnych perspektyw.

Eksploracje

Nowa funkcja w GA4 to eksploracje, które pozwalają zestawiać ze sobą szereg danych. Dzięki eksploracji sekwencji ścieżki możesz wizualizować kroki Twoich użytkowników, dzięki eksploracji kohort analizować zbliżone do siebie grupy klientów, a dzięki eksploracji swobodnej tworzyć kompleksowe wykresy, tabele i mapy. Wdrażając GA4 dla Twojego biznesu, skonfigurujemy również eksploracje, aby raporty już na Ciebie czekały.

Zobacz, kto
nam zaufał.

Jak możemy Ci pomóc?

Zobacz, na czym polega nasze wsparce!
Wdrożenie i konfiguracja GA4

Nasi specjaliści i specjalistki z działu Analityki sprawdzą Twój serwis, a następnie przeprowadzą z Tobą konsultacje, aby poznać kluczowe wskaźniki dla Twojego biznesu. Dzięki temu przeprowadzimy wdrożenie GA4, a następnie zaproponujemy najbardziej optymalną konfigurację GA4, co pozwoli w wygodny i zupełnie nowy sposób analizować istotne dane.

Szkolenie, Handbook i wsparcie IT

Wiemy, że GA4 wymaga zmiany podejścia do analityki webowej, dlatego po wdrożeniu i konfiguracji narzędzia, możemy przeprowadzić szkolenie dla Twojego zespołu. Przygotujemy także specjalny Handbook, który wprowadzi w GA4 osoby odpowiedzialne za marketing oraz odpowiednią dokumentację wdrożenia i wersję dla programistów.

Kompleksowe doradztwo w analityce

Poza pomocą we wdrożeniu GA4 możemy zaproponować także szereg innych rozwiązań dotyczących analityki internetowej i nie tylko. Konfigurujemy konta Ads i GSC, wdrażamy platformy consent management oraz tryb consent mode, a także generujemy przejrzyste raporty w Looker Studio. Zapewniamy także doradztwo biznesowe, wspierając m.in. dobór wskaźników które warto śledzić w przypadku Twojego biznesu i wskazujemy obszary analityczne, na których warto się skupić.

Konfiguracja GA4 po automatycznej migracji

Google umożliwia automatyczną migrację z Universal Analytics do nowej wersji narzędzia, jednak taki sposób wdrożenia GA4 może sprawiać, że nie wszystkie dane będą zbierane poprawnie lub ich analizowanie będzie znacznie utrudnione.

W MBridge nie tylko uruchamiamy analitykę od podstaw, ale także oferujemy konfigurację GA4, wprowadzając szereg zmian i poprawek zgodnie z potrzebami Twojego biznesu. Nawet jeśli na Twoim koncie dokonano już automatycznej migracji i obawiasz się o jakość gromadzonych danych, po konsultacji z Tobą jesteśmy w stanie zaprowadzić tam porządek, aby mieć pewność, że Twój GA4 zbiera dane, których naprawdę potrzebujesz.

 
GA4 i BigQuery dla Twojej firmy

Rok 2023 jest rokiem Google Analytics 4. Ostatnie firmy chcące nadal korzystać z Google Analytics muszą migrować z Universal Analytics do GA4. To również moment nauki korzystania z nowego narzędzia, które jako specjaliści wspieramy i prowadzimy dla klientów. Migracja do GA4 niesie ze sobą zmiany, które mogą napawać stresem, ale to także nowe możliwości związane z innym narzędziem Googla — BigQuery. W GA4 połączenie z BQ dostępne jest dla wszystkich, co umożliwi ogromnej rzeszy osób wykorzystywanie BigQuery do analiz danych.

Dokładniejsze raporty i dopasowanie

Moim zdaniem, jako analityczki, dużą zaletą GA4 są eksploracje, bo dają możliwość tworzenia nawet bardziej skomplikowanych raportów już w narzędziu. Fakt, że można modyfikować raporty standardowe, dodawać i usuwać je z panelu, dzięki czemu narzędzie można spersonalizować pod konkretne potrzeby, jest ogromnym ułatwieniem i rozszerzeniem wspierającym naszą pracę każdego dnia.

Co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić?

KLIKNIJ USŁUGĘ, ABY DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJ.
GTM

Konfigurujemy Google Tag Managera w Twojej witrynie, wpinamy konieczne skrypty śledzące oraz zarządzamy wszystkimi tagami w uporządkowany sposób. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko błędów w śledzeniu użytkowników i gromadzeniu danych oraz zapewniamy łatwy dostęp do analiz dotyczących zachowań na stronie.

Cookiebot (CMP)

Jako oficjalny reseller w Polsce, wdrażamy Cookiebot by Usercentrics. To platforma zarządzania zgodami na cookies (Consent Management Platform), która nie tylko zapewnia zgodność z aktualnymi przepisami i poprawny cookie baner. Ułatwia także uzyskanie wyższego wskaźnika zgód oraz pomaga zbudować zaufanie do serwisu wśród jego użytkowników, którzy mogą łatwo dostosować swoje preferencje prywatności.


Dowiedz się więcej >

Consent Mode v2

Wdrażamy Tryb Zgody od Google, czyli Consent Mode v2, co gwarantuje zachowanie zgodności z nowymi regulacjami Unii Europejskiej (Digital Markets Act), umożliwia korzystanie z remarketingu w ramach Google Ads oraz ułatwia modelowanie konwersji w GA4.


Dowiedz się więcej >

Raporty w Looker Studio

Zestawiamy ze sobą dane z różnych systemów - w tym Google Analytics, Google Ads, Google Search Console, wizytówek Google, BigQuery, Meta, Pinterest, TikTok, Ceneo, Bing, Shoper, Baselinker czy Edrone, a następnie przedstawiamy je w jednym, interaktywnym raporcie w Lookerze. Możemy przygotować dla Ciebie dowolny raport, który integruje kluczowe dla Twojego biznesu dane.

Tracking server-side

Wprowadzamy rozwiązania po stronie serwera, dzięki czemu zachowujemy większą kontrolę nad danymi udostępnianymi do zewnętrznych narzędzi, a same dane mogą być dokładniejsze. Wdrożenie rozwiązań server-side pozwala nam także na modyfikowanie oraz wzbogacanie danych, danymi z innego źródła, co przekłada się na szersze wnioski i rekomendacje.

BiqQuery

Pracujemy z dużymi zbiorami danych w ramach BigQuery. Dzięki temu możemy analizować szereg danych pochodzących z różnych źródeł także w ujęciu historycznym. Dla Twojego biznesu oznacza to jeszcze więcej wniosków popartych liczbami, które możesz przełożyć na rozwój swojego biznesu.

CRO

Analizujemy zachowania użytkowników na Twojej stronie i lokalizujemy problemy, które mogą powodować zmniejszoną liczbę konwersji. Na podstawie danych tworzymy rekomendacje, których wdrożenie może pomóc Ci uzyskać więcej kluczowych z perspektywy biznesu zdarzeń i akcji w witrynie.

UX

Tworzymy analizy UX-owe skoncentrowane na intuicyjności obsługi Twojej strony lub aplikacji dla użytkowników. Razem z analizą przekazujemy także szczegółowe rekomendacje dotyczące elementów, które wymagają modyfikacji m.in. w kontekście CRO lub web accessibility.

Heatmapy

Tworzymy tzw. mapy ciepła, opierając się m.in. na scrolltrackingu, clicktrackingu i eyetrackingu. Dzięki temu dowiesz się, jakie obszary na Twojej stronie najbardziej angażują Twoich użytkowników, a które elementy UX i UI wymagają poprawy. W ten sposób możemy wspólnie pracować nad rozwiązaniami, które przełożą się na wyższą konwersję i niższy współczynnik odrzuceń.

Audyt analityki

Wykonujemy audyty Google Analytics 4, wskazujemy obszary do poprawy oraz pomagamy w poprawnym wdrożeniu dodatkowych rozwiązań. Dzięki audytowi Twój zespół może rozpocząć prace analityczne w uporządkowanym systemie i pełną gwarancją, że dane są zbierane we właściwy sposób.

Audyt kont Ads

Analizujemy aktywne konta reklamowe w Google Ads, Meta Ads i innych systemach pod kątem poprawności konfiguracji i prowadzonych kampanii. W przypadku błędów rekomendujemy określone kroki, które pomogą Ci zoptymalizować budżet reklamowy i zwiększać ROAS. 

Audyt SEO

Realizujemy kompleksowe audyty SEO, analizując Twoją witrynę, jej widoczność i pozycje, a także działania konkurencji. Dzięki temu otrzymujesz szczegółowe informacje o obecnej kondycji Twojej strony oraz zestaw wskazówek, które warto wdrożyć, aby lepiej ją pozycjonować.

Audyt social media

Przeprowadzamy analizę mediów społecznościowych pod kątem komunikacji organicznej i prowadzonych kampanii reklamowych. Weryfikujemy zaangażowanie Twoich odbiorców, zasięgi, działania konkurencji, styl komunikacji, sentyment oraz konta adsowe, a następnie przygotowujemy rekomendacje do wdrożenia.

Audyt treści

Przeprowadzamy szczegółowy audyt contentu dostępnego na Twojej stronie. Sprawdzamy jak performują istniejące treści, weryfikujemy dobór tematów pod kątem search intent i potencjału SEO, analizujemy jakość artykułów oraz koncentrujemy się na szeregu dodatkowych aspektów, w tym analizie linków wewnętrznych, statusach obecnych URLi, grafik, nagłówków Hx i meta danych.

Szkolenia

Przeprowadzamy szkolenia dotyczące analityki internetowej oraz obsługi narzędzi analitycznych. Koncentrujemy się na praktycznych aspektach, dzięki czemu Twój zespół jest gotowy do samodzielnej pracy z danymi i może szybko wdrożyć zdobytą wiedzę w codziennej pracy. To idealny sposób, aby efektywnie pracować nad analityką in-house, co przełoży się na zwiększenie efektywności i osiągnięcie lepszych wyników biznesowych. 

Niestandardowe dane

Jeżeli posiadasz problem z analityką, który wymaga eksperckiego podejścia, z chęcią pomożemy Ci go rozwiązać. W przypadku niekonwencjonalnych zadań wspólnie ustalamy to, czego potrzebujesz i kładziemy nacisk na dostarczenie usług i rozwiązań na miarę Twoich potrzeb.

Potrzebujesz wdrożenia GA4?

Dlaczego warto z nami pracować?

NA SERIO PARTNERSKIE

Partnerskie relacje

Pracujemy nad tym, co jest dla Ciebie ważne. Bierzemy pod uwagę Twoje realne potrzeby biznesowe i działania prowadzone w innych kanałach digital.

NIE MAMY UNIWERSALNYCH STRATEGII

Elastyczne podejście

Od gotowych schematów wolimy dostosowane do Ciebie działania. Proponujemy indywidualne rozwiązania, mając na uwadze Twoje cele i realny budżet.

PATRZYMY SZERZEJ

Kompleksowe strategie

Bazujemy na danych, zwiększamy sprzedaż, pozyskujemy leady. Koncentrujemy się na wynikach i możemy wesprzeć Twoją firmę także w innych obszarach digital marketingu.

Zobacz nasze Case Study

Potrzebujesz wdrożenia GA4? Porozmawiajmy!

Wolisz mailowo?

NAPISZ DO NAS NA HELLO@MBRIDGE.PL