Podsumowanie 2023 roku w MBridge – Marketing Experts

Każdy rok, który upływa, ma w sobie coś szczególnego. Ten miniony zapisze się na kartach historii MBridge, jako rok największego rozwoju agencji. Urośliśmy jako firma i zespół, a co najważniejsze, zrealizowaliśmy nasze cele. Co wydarzyło się w ciągu ubiegłych 12 miesięcy? Sprawdźcie w naszym artykule!

Biznesowe wnioski w 2023

Liczba projektów, które prowadziliśmy w 2023 roku, wzrosła o ponad 44% w porównaniu do ubiegłego roku. Łącznie było to ponad 80 projektów. W tym samym czasie zakończyliśmy jedynie 8 współprac w zakresie konkretnych usług, co pokazuje skalę rozwoju oraz konsekwencji w utrzymywaniu jakości obsługi. Dbając o relacje oraz kontynuując strategię transparentności i wspierania celów biznesowych naszych klientów, nie tylko utrzymujemy długofalowe współprace, ale także pozyskujemy nowych parterów biznesowych. W minionym roku MBridge zaufały między innymi takie marki, jak Lilou, 2005, czy Reuter

Rok 2023 był dla mnie osobiście rokiem wyjątkowym. Proporcja pomiędzy pozyskanymi, a zakończonym projektami bardzo mnie cieszy. Od samego początku wraz z zespołem specjalistów stawiamy na wnoszenie wartości w biznes klienta. Dopiero w takim scenariuszu mamy szansę na zbudowanie trwałej relacji biznesowej i ciągły rozwój w stałej współpracy. 

Warte odnotowania jest również to, że część stałych projektów, które wystartowały w 2023, rozpoczęły się od jednorazowego wsparcia w różnych formach. Dając próbkę swoich kompetencji i zaangażowania, pokazaliśmy klientom, że warto z nami zostać na dłużej. 

Rozpoczynamy rok 2024 pełni chęci do pracy i nowych pomysłów. Nasz zespół cały czas rozbudowuje się o specjalistów i specjalistki z całej Polski, aby każdy projekt, który do nas trafi, był w pełni zrealizowany oraz zaopiekowany. Niezmiennie naszym celem jest realizacja założeń biznesowych naszych klientów w profesjonalnej, ale też miłej atmosferze. W momencie, gdy czytasz ten artykuł już w 2024 roku w MBridge wiele się wydarzyło, więc stay tuned. 

Piotr Grabarczyk, Digital Strategist

Jeżeli chodzi o liczby to budżet prowadzonych kampanii performance marketingowych wzrósł o 33%  w porównaniu do 2022 r. i wyniósł niemal 19 milionów złotych. Na ten wynik wpływ miały decyzje większości klientów korzystających z usług PPC, którzy zdecydowali się na rozwój swoich kampanii, a także nowe projekty. Wpływ miało również wykorzystanie potencjału płatnych reklam, nie tylko w zamyśle osiągnięcia celów przychodowych, ale również wizerunkowych.  

Przychody z kampanii dla naszych klientów wyniosły ponad 896 milionów złotych. Działania płatne wygenerowały 11% większy przychód względem roku poprzedniego. Odnotowaliśmy również ponad 177 milionów sesji z wyników organicznych. 

Będąc szczerym w naszym podsumowaniu, nie możemy jednak mówić tylko o sukcesach. W 2023 roku mieliśmy również kilka wskaźników, które miały gorsze wyniki niż w roku poprzedzającym. Czy to świadczy o naszej porażce? Absolutnie nie. Jesteśmy agencją z ugruntowaną pozycją na rynku właśnie dlatego, że próbujemy, testujemy i stale uczymy się nowych rzeczy. Nie boimy się podejmować ryzyka, a jeśli czasem coś nie wyjdzie, tak jak planowaliśmy, wyciągamy z tego lekcję i staramy się być mądrzejsi na przyszłość. Bazując na informacjach, które uzyskujemy, stale modernizujemy naszą strategię i elastycznie reagujemy na zmiany rynkowe.

Między innymi dlatego w ubiegłym roku szeroko komunikowaliśmy wsparcie we wdrożeniu Google Analytics 4 oraz dostosowaniu i obsłudze tego narzędzia. Nasz zespół Analityki miał sporo pracy w supportowaniu Klientów w tym obszarze. Nasze specjalistki prowadziły również szkolenia i starały się jak najbardziej ułatwić przejście z Universal Analytics na GA4 dla wszystkich zainteresowanych zespołów.  Podobnie było z tematem consent mode oraz consent management, czego ciąg dalszy widzimy również teraz. Wdrażanie odpowiednich CMP (takich jak Cookiebot) na strony naszych Partnerów było jednym z priorytetowych zadań w 2023 r. Obecnie stoimy przed wyzwaniem implementacji Consent Mode v2, co jest niezwykle istotne w kontekście narzędzi Google oraz działań remarketingowych!

Choć wśród naszych klientów niezmiennie dominują e-commercy, trudno nie zauważyć, że z roku na rok dołącza do nich coraz więcej firm z sektora B2B. Bardzo nas to cieszy, ponieważ nie chcemy zamykać się na żadne możliwości współpracy. Każdy nowy projekt inspiruje nas do tworzenia indywidualnej strategii, która spełnia założenia biznesowe Klienta i zbliża go do określonych celów. 

Przez lata MBridge – Marketing Experts rozwijało swoją pozycję, jako agencja, która dba o indywidualne podejście do klientów. Obdarzając nas zaufaniem w swoich działaniach digital marketingowych, partnerzy oczekują od nas najwyższej jakości, o którą niezmiennie dbamy i dostarczamy poprzez nasze usługi. Właśnie dlatego współpracujemy z różnymi sektorami. Zespół specjalistów, który stworzyliśmy, jest wyczulony na potrzeby klientów, a metody osiągania celów dostosowywane są tak, aby realne było pokrycie potrzeb biznesowych w jak najwyższym stopniu. Kompleksowość naszych strategii pozwala na wysokie konwersje, na których zależy naszym partnerom, a zadowolenie z obsługi często przekłada się na kontynuowanie współprac oraz zwiększanie budżetów kampanii. Dzięki temu rok 2023 kończymy z tak dobrymi wynikami – zarówno finansowymi, jak i w przypadku liczby prowadzonych projektów. Wierzę, że kolejne miesiące wykorzystamy jeszcze lepiej, a nowe współprace będą dla nas wyzwaniami a dla naszych klientów źródłem satysfakcji i sukcesu. 

Maciej Brożonowicz, CEO

Jako zespół rośniemy w siłę

Lubimy przypominać, że na sukces MBridge składa się praca naszych specjalistów i specjalistek. To właśnie oni stoją za wynikami i utrwalaniem relacji z naszymi klientami. Ich wiedza i zaangażowanie pozwalają nam się rozwijać, poszerzać portfolio oraz wychodzić naprzeciw oczekiwaniom. W tym roku do naszej agencji dołączyło 7 nowych ekspertów i ekspertek, natomiast awans otrzymało aż 6 osób.

Styczeń oraz luty należał do działu Performance. W tym czasie do zespołu dołączyli Dawid Karamon oraz Magda Włodarczyk. Oboje objęli stanowiska Performance Marketing Specialist i niemal od razu wdrożyli się w pracę na projektach naszych klientów. Dodatkowo w lutym Oliwia Brajewska awansowała na stanowisko Junior Performance Marketing Specialist, zyskując więcej autonomii w działaniach oraz poszerzając zakres realizowanych zadań.   

W marcu zespół MBridge zasilił Marcin Wilczyński – Marketing Automation Specialist. Jako developer z analitycznym zacięciem szeroko wpłynął na rozwój naszych autorskich narzędzi oraz wsparł inne działy w automatyzacji i gromadzeniu danych niezbędnych w raportach. W tym samym miesiącu dział Analityki świętował awans Marii Antoniewicz na stanowisko Junior Web Analyst.

Kwiecień również był dla nas niezwykle radosny, ponieważ dwie osoby z działu Contentu: Aleksandra Adamczyk oraz Marta Ogonowska, otrzymały awans na stanowiska specjalistek. Ola objęła rolę SEO Content Specialist, natomiast Marta — Content Specialist. 

Po tak dynamicznym początku roku nastąpiła krótka przerwa, jeśli chodzi o zmiany zespołowe. Na dobre wiadomości nie trzeba było jednak długo czekać. W sierpniu awans otrzymała Anna Szewczyk, która od tego momentu w naszej agencji pełni rolę Web Analyst.

W następnym miesiącu przywitaliśmy kolejne dwie osoby. Julia Lompa objęła obowiązki Project Coordinator. Na czele nowopowstałego działu HR stanęła Anna Bielat, jako HR Managerka. Przed Anią szereg wyzwań, ponieważ wcześniej nie istniała wyodrębniona jednostka skierowana do zarządzania i rozwoju zespołu.

Październik i listopad zdominowała przebudowa działu Contentu. Jego struktura została rozbudowana i tym sposobem zespół zyskał nową Team Leaderkę, którą została Urszula Żupnik. Ula objęła pieczę nad działaniami z zakresu SEO Contentu. Do jej teamu dołączyła Kamila Trojanowska jako nowa stażystka – SEO Content Intern.

W ciągu roku dołączył do nas również Wojciech Bębenek, SEO Expert, który zasilił pion teamu SEO. Team Leaderem, który bezpośrednio nadzoruje prace Wojtka jest Maciej Orpik, a Managerem całego działu niezmiennie pozostaje Tomasz Klusek

Rok 2023 był dla mnie szczególny – jako SEO Content Team Leaderka przyjęłam nowe obowiązki i dostałam szansę na rozwój własnego działu. Pierwszą rekrutację zaczęliśmy od razu po moim awansie. Minęło ledwie kilka tygodni, a udało nam się wybrać idealną kandydatkę na staż w SEO Contencie – Kamilę, która świetnie odnalazła się w swoich obowiązkach i w całym zespole.

Uwielbiam przekazywać wiedzę i sprawować pieczę nad projektami, więc nowe stanowisko okazało się strzałem w dziesiątkę. Jako mentorka prowadzę szkolenia, wskazuję możliwości dalszego rozwoju i dbam o to, aby zarówno mój dział, jak i klienci czuli się zaopiekowani.

A jakie plany na przyszłość? Nie mam zamiaru się zatrzymywać – liczę na powiększenie mojego działu i na jeszcze więcej ciekawych projektów.

Urszula Żupnik, SEO Content Team Leader

Z takimi zmianami zespołowymi zamknęliśmy 2023 roku i choć działo się zdecydowanie dużo, to nie zmieniło się jedno – nadal jesteśmy grupą, która lubi ze sobą pracować i wspiera się w codziennych wyzwaniach.

Employer branding na 5+

2023 rok obfitował również w działania i wydarzenia, które miały za zadanie nas zintegrować, pozwolić na wspólne spędzenie czasu w miłej atmosferze, a także podnieść poziom zadowolenia naszego zespołu.

Pierwsza integracja odbyła się w styczniu i była ona spotkaniem powitalnym dla Dawida. Z tej okazji wybraliśmy się do escape roomu, ćwicząc współpracę i wzajemną komunikację, aby uciec z pułapki! 

Następnie w marcu zaczęliśmy się przygotowywać do Biegu Firmowego, w którym zdecydowaliśmy się wziąć udział. Zostali wybrani kapitanowie oraz nazwy naszych trzech drużyn:

  • Eat pasta, run fasta
  • Nie liczy się cel, tylko droga
  • Adrenaline AdRunners

W maju 13 biegaczy oraz biegaczek pokonało dystans 5 km dla małych podopiecznych fundacji Everest. Relację z całego wydarzenia znajdziecie w naszym artykule.

W lipcu także intensywnie się integrowaliśmy. Po pierwsze był to start naszej wewnętrznej grywalizacji! Zaczęliśmy od jazdy na rowerze, licząc kilometry w aplikacji Strava.  Aby stanąć na podium, trzeba było oczywiście wykręcić ich możliwie jak najwięcej! Po drugie spotkaliśmy się całym zespołem podczas letniej integracji w Sytej 139 – Ogrodzie Małych Przyjemności. Zaciszne miejsce z daleka od zgiełku miasta pozwoliło na relaks i swobodne rozmowy, jednak nie zabrakło także szczypty rywalizacji. Gry team-buildingowe, grill oraz wspaniała letnia pogoda sprawiły, że ta integracja na długo zapadnie nam w pamięć.

Sierpień to natomiast drugi miesiąc grywalizacji, który dedykowany był spacerom oraz biegom. W tym okresie kilometry również zbieraliśmy w aplikacji, chodząc lub biegając, a najlepsi szybko zostawili konkurencję daleko w tyle!

We wrześniu obchodziliśmy jedno z najważniejszych wydarzeń roku – 5-lecie pracy naszych czterech specjalistek. Urszula Żupnik (SEO Content Team Leader), Joanna Żelazińska (Copywriter) , Julia Kwaśnik (SEO Specialist) oraz Agnieszka Turbakiewicz (Project Manager) już od ponad 5 lat wspierają nas w realizacji strategii oraz działań dla klientów. W związku z tym zdecydowaliśmy się na celebrację w nietuzinkowy sposób. Wspólnie wzięliśmy udział w warsztatach malowania przy winie organizowanych przez Winem Malowane, po których czekała na nas kolacja oraz długie debaty na przeróżne tematy. W tym samym miesiącu odbyła się także druga akcja charytatywna, w której wzięliśmy udział — Firmowy Rajd Rowerowy. Wydarzenie miało charakter proekologiczny, a na czele naszej drużyny stanął Łukasz Rusek z działu SEO

Rok zakończyliśmy świątecznym spotkaniem na początku grudnia. W trakcie zabawy, którą zorganizował dla nas Elf (nie)Ogarniacz (właściwie były to nasze niezastąpione: Anna Bielat – HR Manager i Julia Lompa – Project Coordinator) zebraliśmy sporą sumę pieniędzy na Dom Dziecka oraz Fundację „Paczę sercem”, co jeszcze bardziej wprawiło nas w świąteczny nastrój. Po otworzeniu swoich prezentów przeszliśmy do standardowej dla nas części, czyli jedzenia w towarzystwie dużej ilości rozmów i śmiechów.

Akcje charytatywne związane ze świętami odbywają się u nas co roku, jednak nie chwalimy się nimi zbyt często. Warto jednak wspomnieć o jeszcze jednej. W tym roku w ramach branżowej akcji zorganizowanej przez Linkhouse wsparliśmy także schronisko w Chorzowie. 

Dodatkowo dział HR zdecydował się poszerzyć pakiet benefitowy dla naszego zespołu. Od roku 2023 oprócz między innymi dofinansowania lekcji angielskiego, karty Multisport, czy Medicover wdrożony został Program Poleceń, a także zakupiona i udostępniona została subskrypcja magazynu Online Marketing.

Miniony rok to w mojej opinii bardzo ważny czas dla MBridge. Z jednej strony poszerzanie Zespołu, rozszerzanie wachlarza kompetencji, ale i wewnętrzne przebudowy. Z drugiej strony świętowanie pięcioleci, skupienie na wzmacnianiu relacji i integrowaniu się pomimo pracy zdalnej. Jak dołączymy do tego udoskonalanie istniejących procesów, a także samo powołanie obszaru HR (z czego również prywatnie bardzo się cieszę), łatwo można zauważyć, że MBridge stale rozwija się nie tylko pod kątem biznesowym, ale także wewnętrznie. Myślę, że właśnie ta spójność i skupienie się na obu tych kierunkach pozwoliły na osiągnięcie takiego efektu.

Już nie mogę doczekać się tego, co przyniesie 2024. Nie mam wątpliwości, że w tak inspirującym, otwartym i zmiennym, ale w dobrym tego słowa znaczeniu, środowisku, kolejny rok jesteśmy w stanie zakończyć jeszcze lepiej.

Anna Bielat, HR Manager

Dużo nowości w marketingu naszej agencji

Rok 2023 był bardzo owocny także jeśli chodzi o nasz własny marketing. Na samym początku roku do rąk naszych obserwujących oddaliśmy pierwszą edycję Kalendarza Marketera, która spotkała się z dużym zainteresowaniem, o czym świadczy kilkaset pobrań.

Aktualną wersję Kalendarza Marketera 2024 i wiele więcej znajdziecie w zakładce Materiały

W maju wypuściliśmy nasz pierwszy branżowy raport o dystrybucji ruchu brandowego w polskich topowych e-commercach. Tak pozytywny odbiór zaskoczył nawet nas, choć pracując nad materiałem, wiedzieliśmy, że będzie to wartościowa publikacja!

Opublikowaliśmy również dwa case studies, które stworzyliśmy we współpracy z naszymi klientami. Joanna Alberska, która odpowiada za współpracę z Austria.info przygotowała materiał o skutecznej strategii SEO w branży turystycznej. W case study Asia udowadnia, jak wielki potencjał tkwi w już istniejących treściach na stronie – dzięki regularnej optymalizacji SEO ruch organiczny w serwisie Austria.info zwiększył się aż 2,5-krotnie! Za case study opracowane we współpracy z e-pare.net odpowiedzialna była natomiast Julia Kwaśnik, która w publikacji odpowiedziała na nurtujące wielu pytanie — czy można prowadzić efektywną strategię SEO w budżecie do 3 000 zł? Jak widać po analizie Julii — gdy do planowania działań podchodzą specjaliści, którzy wiedzą, jak odpowiednio wykorzystać potencjał strony, da się osiągnąć satysfakcjonujące wyniki.

W międzyczasie wdrożyliśmy również projekt słownika marketingowych pojęć na naszej stronie internetowej. W bazie haseł znajdziemy coraz więcej definicji z zakresu digital marketingu, które wytłumaczone w prosty sposób mogą ułatwić zrozumienie języka marketerów.

Nie możemy nie wspomnieć również o zmianach, jakie zaszły na naszej stronie. Rozpoczęliśmy pracę nad nową wersją naszej witryny, która już teraz stała się bardziej nowoczesna i przejrzysta. Rozbudowujemy sekcję ofertową, co ułatwia lokalizowanie treści, które interesują odwiedzających, a odświeżony design i poprawiony UX pozwalają łatwiej kierować zapytania w naszą stronę, co usprawnia proces odpowiedzi i podjęcia kontaktu z naszej strony. Obecna wersja strony to jednak nie jest nasze ostatnie słowo – cały czas jesteśmy w trakcie jej ulepszania i na 2024 rok planujemy naprawdę dużo wdrożeń.

W ramach marketingu naszej agencji zrobiliśmy w tym roku naprawdę dużo. Udało nam się wprowadzić nowe rozwiązania i ulepszyć istniejące procesy, co pozwoliło efektywniej realizować działania brandowe. Mam poczucie, że to pierwszy rok, w którym z jednej strony osadziliśmy naszą strategię i cele w dopasowanych do nas ramach, a z drugiej jesteśmy gotowi i co najważniejsze – mamy na to przestrzeń, aby część zadań realizować ad hoc, bo to jasne, że na niektóre wydarzenia wewnątrz MBridge musimy reagować natychmiast.

W 2023 stworzyliśmy nową wersję naszej strony, która mocno różni się od poprzedniej i wciąż ją ulepszamy. Zwiększyliśmy częstotliwość naszej komunikacji w social mediach, przeprowadziliśmy kilka kampanii kierunkowych oraz prowadzimy działania always-on, a także skoncentrowaliśmy się na SEO, którego celem jest poprawienie widoczności strony w Google. Jednocześnie tworzymy szereg publikacji i materiałów, które wykorzystujemy jako lead magnety (choćby wspomniany Raport o dystrybucji ruchu brandowego) dla potencjalnych leadów, a także jako dodatek w naszej komunikacji z klientami (np. Świąteczny Magazyn MBridge). 

Już teraz widzimy wymierne efekty naszych działań – głównie w przyroście zapytań ze strony potencjalnych Klientów, które trafiają do nas z sieci, a nie z polecenia. Mamy też mocny plan na 2024 i jestem przekonany, że podsumowanie obecnego roku, które opublikujemy na początku 2025, będzie jeszcze bardziej spektakularne.

Mateusz Kwiatkowski, Content & Creative Strategy Manager

W naszych social mediach pojawił się także całkiem nowy cykl – #poznajnas, w którym przedstawiamy specjalistów i specjalistki tworzących nasz zespół. W tym roku również będziemy kontynuować publikacje postów tego rodzaju, bo chcemy, aby nasi obecni i przyszli klienci wiedzieli, kto znajduje się po drugiej stronie ekranu i odpowiada za konkretne obszary. 

Ciekawi Was team MBridge? Poznajcie lepiej nasz zespół.

W 2023 roku pobiliśmy także rekord jeśli chodzi o nowych obserwujących na LinkedInie. Nasz profil zaobserwowało prawie 200 nowych osób, za co bardzo dziękujemy i polecamy nasze publikacje do lajkowania, komentowania oraz udostępniania! W okolicy lipca świętowaliśmy przekroczenie progu 700 followersów!

Ostatnim materiałem, jaki opublikowaliśmy w ubiegłym roku, był nasz Świąteczny Magazyn MBridge i choć Święta dawno za pasem, to niezmiennie polecamy go uwadze. Jest to zbiór interesujących i przydatnych artykułów, a ilość ciekawostek płynących z tekstów jest całkiem spora! Treści przygotowane przez naszych autorów i autorki pokażą Ci między innymi jak zaplanować urlop na ten rok, czy co robić w zimowe wieczory. Magazyn w wersji drukowanej był także dodatkiem do prezentów dla naszych Klientów podczas corocznej wysyłki upominków świątecznych oraz stanowił urozmaicenie do prezentów dla naszego zespołu! 

I to już (lub dopiero) wszystko, co wydarzyło się w 2023 roku. Gdybyśmy mieli opisać go jednym słowem, byłby to rozwój! Podsumowanie tych 12 miesięcy sprawia, że na nasze twarze wypływa ogromny uśmiech, a serca rozpiera duma. Mamy nadzieję, że po tych informacjach nie dziwicie się nam, że mamy apetyt na jeszcze więcej i już nie możemy się doczekać, co przyniesie rok 2024. W jakim składzie będziemy go kończyć? Jakie wyniki wygenerujemy w kolejnych miesiącach? Nie pozostaje nam nic innego, niż dać z siebie wszystko i obserwować efekty naszych działań.

Udostępnij:

Możemy Ci pomóc w zakresie digital marketingu?

Porozmawiajmy!