Domain Rating
Jeśli dbasz o budowanie linków, z pewnością powinny zainteresować cię takie wskaźniki jak URL Rating czy Domain Rating. Oba te parametry wprowadzili twórcy narzędzia SEO Ahrefs. Skupmy się na drugim z nich – pomaga on określić jakość linków, które prowadzą do danej strony. Robi to, porównując je do pozostałych domen zapisanych w jego bazie danych – używa w tym celu skali od 1 do 100. Do którego z jej końców powinieneś dążyć, aby uzyskać jak najlepszy Domain Rating?
Domain Rating – co to jest?
Domain Rating (zwany w skrócie DR) jest wskaźnikiem oceniającym domenę pod względem profili linków zewnętrznych, które do niej prowadzą. Został on wprowadzony w narzędziu Ahrefs. Jego twórcy nie podzielili się wzorem, według którego wyliczają DR, jednak znane są czynniki, które mają na nie wpływ. Należą do nich między innymi liczba i jakość linków wychodzących z danej domeny (im ich więcej, tym niższa może być wartość domeny).
Jak możesz wpłynąć na Domain Rating?
Sposoby wyliczania Domain Rating są wciąż modyfikowane, jednak jedna kwestia jest niezmienna – wskaźnik zawsze przyjmuje wartości w skali 1-100. Jak możesz się domyślić, im wynik będzie wyższy, tym lepiej świadczy to o domenie. Jeśli więc zależy ci na jak najlepszej ocenie, powinieneś dążyć do jak najwyższej wartości DR.
Jeśli jesteś w procesie wybierania domeny, na których umieścisz link do swojej strony, wybieraj te o jak najwyższym Domain Rating. Przekazują one wraz z linkiem więcej mocy niż te o niższym wskaźniku DR. Pamiętaj także, że wynik nie jest gwarancją zwiększenia ruchu na twojej witrynie.
Aby dowiedzieć się więcej o pozyskiwaniu wartościowych linków dla swojej strony, sprawdź nasz tekst o link-buildingu.