Presell pages
Presell pages – strony przedsprzedażowe – to witryny internetowe wypełnione średniej lub niskiej jakości treścią. Ich głównymi funkcjami są: stworzenie przestrzeni do zamieszczenia linków, które prowadzą do pozycjonowanej strony oraz pozyskiwanie backlinków. Potocznie presell pages są nazywane preclami. Presell pages najczęściej przybierają formę landing page’ów – przejście do usługi czy produktu ma miejsce dopiero w kolejnym kroku.
Presell pages – jakie niosą ze sobą korzyści?
Presell pages mogą być skuteczną metodą zaznajomienia potencjalnych klientów z oferowanym produktem i stać się częścią lejka sprzedażowego. „Precle” dostarczają zainteresowanym informacji o danej rzeczy, w wyczerpujący sposób prezentują jej zalety, uwypuklają rozwiązywane przez nią problemy oraz skłaniają do zakupu. Budują również zaufanie do marki. Finalnie strony przedsprzedażowe mają szansę zwiększyć konwersję. Minusem tego rozwiązania może być niska jakość tekstów, często trudnych w odbiorze, które zlecane są mniej doświadczonym copywriterom, a nawet generatorom bazującym na sztucznej inteligencji.
Presell pages a prowadzenie ruchu na stronę www
Pozyskiwanie linków zwrotnych stanowi ważną część procesu pozycjonowania strony. Umieszczanie tekstów z podlinkowanymi frazami na zewnętrznych serwisach potrafi znacząco podnieść pozycję docelowej witryny w rankingu Google. Tym samym ruch zostaje przekierowany na już sprzedażową, a nie przedsprzedażową stronę www.
“Precle” mają duży potencjał marketingowy, jeśli są odpowiednio przygotowane. Sprawdź, jak stworzyć wartościowy content na landing page’a.