Newsletter

Newsletter to biuletyn w formie cyklicznie wysyłanych wiadomości e–mail, które pozwalają na komunikację marki z użytkownikami (subskrybentami). W newsletterze warto umieścić kody rabatowe, linki do produktów lub kategorii, wartościowe porady z danej tematyki czy informacje o promocjach. 

Co powinien zawierać dobrze skonstruowany newsletter?

Standardowy newsletter posiada dość przewidywalną budowę, która z jednej strony pozwala na przekazanie niezbędnych informacji, a z drugiej wzbudzić zainteresowanie subskrybentów. Do potrzebnych w każdym newsletterze elementów należą:

  • tytuł oraz nagłówek, które przyciągają uwagę – warto użyć w nich gry słów, postawić pytanie lub wzbogacić przekaz o emotikony;
  • CTA – wezwanie do działania: zapisu na webinar, pobrania e–booka, przeglądnięcie oferty e–sklepu itp.;  
  • interesująca treść – dopasowana do odbiorców, odpowiadająca na ich zainteresowania lub rozwiązująca problem, ale także zachęcająca do zakupu produktów;
  • zdjęcia oraz grafiki, które zapobiegają powstawaniu „ściany tekstu” i ułatwiają przeczytanie całości;
  • spersonalizowane komunikaty – zależnie od segmentacji odbiorców treść może nieznacznie się różnić; polecanym zabiegiem jest również zwracanie się do subskrybentów po imieniu;
  • możliwość wypisania się – otrzymywanie biuletynów powinno być w pełni świadome, a zakończenie „prenumeraty” łatwo dostępne.

Funkcje newslettera – do czego przydaje się internetowy biuletyn?

Newsletter może mieć zarówno wizerunkowy, edukacyjny, jak i sprzedażowy charakter. Niektóre firmy w swojej działalności wykorzystują newslettery jako główne narzędzie marketingowe (newsletter marketing). Z jego pomocą możliwe jest zbudowanie więzi z odbiorcami, sprzyja temu cykliczność wysyłki, co przekłada się także na konwersję. Wysyłka newsletterów często jest w pełni zautomatyzowana dzięki dedykowanym programom (FreshMail, MailChimp, GetResponse).

Newsletter to jeden z kilku sposobów na promowanie wizerunku firmy. Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj nasz artykuł o innych kanałach komunikacyjnych, pomocnych w budowaniu świadomości o marce

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Zobacz też: